Skandiabank & Tiger, Mac OS X, 10.4
Fra : Morten Lind

Dato : 01-03-06 20:36

Hej

Er der nogle af Jer, der bruger discountbanken, Skandiabank og samtidig
benytter Mac OS X, 10.4.x og den dertil hørende Safari 2.x?

Jeg spørger, fordi MacBruger får et væld af henvendelser fra bankens
kunder, der siger, at Safari: "uventet lukker".(Ved log-in).

Skandiabank benytter BEC, og derfor forstår jeg det ikke.

Jeg benytter ikke selv hverken Skandiabank eller Tiger, og min netbank
har fungeret i årevis, så jeg har en mistanke om brugerfejl, subsidiært
Skandiabanks hjemmeside.

Hvis nogle af Jer kan hjælpe mig hér, vil jeg være meget taknemmelig. På
forhånd tak fra

Morten

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-03-06 21:05

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hej
>
> Er der nogle af Jer, der bruger discountbanken, Skandiabank og samtidig
> benytter Mac OS X, 10.4.x og den dertil hørende Safari 2.x?

Jeps, nøjagtig min konfiguration.
Det er dog specielt gebyrerne, der er discount

> Jeg spørger, fordi MacBruger får et væld af henvendelser fra bankens
> kunder, der siger, at Safari: "uventet lukker".(Ved log-in).

Jeg har på det seneste oplevede flere "uventede lukninger" af Safari.
Det er altid i forbindelse med godkendelse af transaktioner via password
og aldrig ved login.

> Jeg benytter ikke selv hverken Skandiabank eller Tiger, og min netbank
> har fungeret i årevis, så jeg har en mistanke om brugerfejl, subsidiært
> Skandiabanks hjemmeside.

Brugerfejl er det helt sikkert ikke.
De få gange, hvor jeg har oplevet _gentagne_ lukninger, har jeg tømt
Safaris buffer. Og det har hjulpet - måske.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Steen Larsen

Dato : 01-03-06 21:52

In article <1hbjgz4.1ckcuygtbny11N%spam@events.dk>,
spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Jeg har på det seneste oplevede flere "uventede lukninger" af Safari.
> Det er altid i forbindelse med godkendelse af transaktioner via password
> og aldrig ved login.

Jeg har også oplevet uventede lukninger i forbindelse med godkendelse af
betalinger/overførsler. Det er kommet efter en opdatering af Java som
kom for 1-2 md siden.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-03-06 22:38

Steen Larsen <slykking.remove@this.gmail.com> wrote:

> Jeg har også oplevet uventede lukninger i forbindelse med godkendelse af
> betalinger/overførsler. Det er kommet efter en opdatering af Java som
> kom for 1-2 md siden.

Den tidshorisont passer meget godt med mine oplevelser.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Morten Lind

Dato : 02-03-06 04:32

> [...]

> Jeg har også oplevet uventede lukninger i forbindelse med godkendelse af
> betalinger/overførsler. Det er kommet efter en opdatering af Java som

Hej Steen,

tak skal du have. Sådant et javaproblem forekom faktisk også i Mac OS X,
10.3.x for længe siden, men det blev hurtigt rettet, som jeg husker det.
Så må jeg håbe, Apple læser med hér

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-03-06 04:26

> Jeg har på det seneste oplevede flere "uventede lukninger" af Safari.
> Det er altid i forbindelse med godkendelse af transaktioner via password
> og aldrig ved login.

Hej Preben

Det er vist rigtigt, at det er ved godkendelse af transaktioner.

> Brugerfejl er det helt sikkert ikke.
> De få gange, hvor jeg har oplevet _gentagne_ lukninger, har jeg tømt
> Safaris buffer. Og det har hjulpet - måske.

Nej, det er det helt sikkert ikke Det er så heller ikke bankens
hjemmeside, kan jeg forstå.

Jeg giver rådet videre, tak skal du have

> /Preben

M.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 02-03-06 09:47

> [...]
> De få gange, hvor jeg har oplevet _gentagne_ lukninger, har jeg tømt
> Safaris buffer. Og det har hjulpet - måske.

Jeg anvender Andelskassen og det er ligeledes BEC, der står for den. Jeg
har samme oplevelse af pludselige nedlukninger i Safari, og jeg mener
også at en tømning af bufferen kan mindske, men ikke løse problemet.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 02-03-06 17:37

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> har samme oplevelse af pludselige nedlukninger i Safari, og jeg mener
> også at en tømning af bufferen kan mindske, men ikke løse problemet.

Tak Stig......jeg videreformidler og håber, Apple ordner den javadims
M.