TDC - CC
Fra : Brian Hinsby

Dato : 14-06-01 13:51

Hejsa

Efter at have bestilt ADSL vil jeg godt høre fra den mere erfarne gruppe
hvad forskellen er hos begge udbydere??

Med venlig hilsen
Brian Hinsby

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 15:52

Brian Hinsby <Brian_Hinsby@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hejsa
>
> Efter at have bestilt ADSL vil jeg godt høre fra den mere erfarne gruppe
> hvad forskellen er hos begge udbydere??

Der er ingen forskel....de er lige ringe.

Orange DSL er ca 10% bedre i performance.

;)

Mvh haa/o/egen-mening.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 15:08

In article <zk3W6.4$2D.2601088@news.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Der er ingen forskel....de er lige ringe.
>
> Orange DSL er ca 10% bedre i performance.
>
> Mvh haa/o/egen-mening.

Du burde nok skilte lidt tydeligere med dit tilhørsforhold når du fyrer
sådan noget lort af.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Appearances often are deceiving.
Der arbejder for Tiscali |    -- Aesop

Fra : Nostradamus

Dato : 14-06-01 15:29

Et hint,

Prøv at justere Deres ur så det er lidt tættere på Dansk normal tid

Sincerely Yours,
Nostradamus

"Be nice to your children, because they are the ones who will choose your rest home"

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 16:29

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Du burde nok skilte lidt tydeligere med dit tilhørsforhold når du fyrer
> sådan noget lort af.

Du har vist klippet min smiley ud.....

Mvh haa/o

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 15:34

In article <TS3W6.10$NN2.3306546@news.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Du har vist klippet min smiley ud.....

Hvis alle vidste du arbejder for Orange, så ville jeg synes det var
ligegyldigt, men når du ikke signalerer det med mere end et o i din
signatur bliver det klamt.
Jeg ville aldrig finde det morsomt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | It is the business of the future to be dangerous.

Fra : Simon Skals

Dato : 14-06-01 15:36

It seems Henrik Aarfeldt wrote:

>Du har vist klippet min smiley ud.....

Smileys er ikke en skudsikker helgardering. Og man skal være mere
end almindeligt øvet for at gennemskue, at "haa/o" betyder "ansat
hos Orange".

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 16:41

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote in message

> Og man skal være mere
> end almindeligt øvet for at gennemskue, at "haa/o" betyder "ansat
> hos Orange".

Men så er det jo godt at I er på pletten.

Btw...så kan man også se det på min mailadresse.

Og mange andre skilter heller ikke tydeligt med det....uden at nævne navne.
Prøv evt at kigge lidt indlæg tilbage.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 15:48

In article <D24W6.15$592.4245707@news.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Men så er det jo godt at I er på pletten.
>
> Btw...så kan man også se det på min mailadresse.

Hvis man ved det.

> Og mange andre skilter heller ikke tydeligt med det....uden at nævne navne.
> Prøv evt at kigge lidt indlæg tilbage.

Nej, jeg, Simon og Jesper har det ikke i vores signatur, men vi kommer
heller ikke med sådan nogle udtalelser.

--
Andreas Plesner Jacobsen | War hath no fury like a non-combatant.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 16:57

> Nej, jeg, Simon og Jesper har det ikke i vores signatur, men vi kommer
> heller ikke med sådan nogle udtalelser.

Til gengæld bruger jeg smiley, som du så "tilfældigt" valgte at klippe ud.
Indlægget var tydeligvis morsomt ment, men det kræver selvfølgelig, at
læseren er i besiddelse af humor, for at kunne få det forventede udbytte.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Simon Skals

Dato : 14-06-01 16:04

> [...]
>Indlægget var tydeligvis morsomt ment, men det kræver selvfølgelig, at
>læseren er i besiddelse af humor, for at kunne få det forventede udbytte.

Der var mindst een læser, der ikke fattede, hvad din smiley
betød. Folk bruger smileys i flæng, så du kan ikke regne med, at
alle læsere automatisk kan gennemskue, at "Orange DSL performer
10% bedre ;)" betyder: "jeg arbejder for Orange".

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 19:31

> Der var mindst een læser, der ikke fattede, hvad din smiley
> betød.

Det var ellers noget af en god succes-rate.....

>"Orange DSL performer
> 10% bedre ;)" betyder: "jeg arbejder for Orange".

Så er der mindst 2 der misforstod indlægget ( eller har total mangel på
humor...måske begge ting på samme tid ).

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 20:21

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Nej, jeg, Simon og Jesper har det ikke i vores signatur, men vi kommer
> heller ikke med sådan nogle udtalelser.

Andreas, du virker som en rar + vidende + fornuftig gut.

Kunne du ikke vise mig, hvor henne i fundatsen for denne gruppe der står, at
man skal differentiere sin skiltning med tilhøreforhold, alt efter indholdet
i sit indlæg.

Som jeg forstår dit indlæg, så skal man gøre tydeligt opmærksom på sit
tilhørsforhold, hvis man laver et indlæg med en anderledes udtalelse end den
som I ville præsentere.

Jeg kan godt nok ikke finde det i fundatsen....vil du ikke være venlig at
vise mig, hvor henne jeg finder dette, pls ?

Jeg kan kun finde følgende:
"Man skal deruden redegøre for eventuelle tilhørsforhold til
en given xDSL-udbyder, når man skriver indlæg i gruppen. "

Og deraf kan man udlede, at der er en del personer, som ikke følger
fundatsen for denne gruppe, men de er mere end villige til at bede andre om
at opfylde dette.
Det hedder vist noget med : "Fej for egen dør....."

Ellers går det fint.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Morten Boysen

Dato : 14-06-01 22:40

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> [...]
andre om
> at opfylde dette.
> Det hedder vist noget med : "Fej for egen dør....."

Det hedder noget med god opførsel. Jeg skriver heller ikke mine
tilhørsforhold i min signatur, med mindre jeg kommer med udtalelser,
hvor jeg sætter andre udbydere i et dårligt lys, eller min igen i godt
lys. Så mener jeg det i allerhøjeste grad er relevant, med en
tilhørsforhold. Svarer man derimod på et spørgsmål som: "Hvad er 384kbit
i byte/s?", så mener jeg det er irrelevant. Synes du virkeligt, det er
svært at se, hvorfor du skulle have skiltet tydeligere med dit
tilhørsforhold, når du poster sådan noget?

--
Morten Boysen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 23:44

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message

>Synes du virkeligt, det er
> svært at se, hvorfor du skulle have skiltet tydeligere med dit
> tilhørsforhold, når du poster sådan noget?

Ja, det kan ikke være rimeligt / relevant at gøre specielt meget ud af sit
tilhørsforhold, når man laver sjov med noget.

At nogen så måske har misforstået det morsomme...tja...humor er en svær
ting.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Morten Boysen

Dato : 15-06-01 11:35

> [...]
> tilhørsforhold, når man laver sjov med noget.
>
> At nogen så måske har misforstået det morsomme...tja...humor er en

Og netop derfor bør du skrive dit tilhørsforhold. En mand med dine mange
års erfaring indenfor internetbranchen må da vide, at humor let kan
misforståes i skriftlig form.

--
Morten Boysen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 15-06-01 11:57

Den Fri, 15 Jun 2001 12:35:29 +0200 skrev "Morten Boysen"
<morten.boysen@aub.dk> :

>En mand med dine mange
>års erfaring indenfor internetbranchen må da vide

ehh... Henrik er da ikke en gammel mand i gårde, så vidt jeg
husker er det omkring et års tid siden han skiftede fra sit
daværende job.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 13:09

Morten Kjaer Nielsen <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk>
wrote in message news:udqjit0veihtec76t2fkoi7go9a18u37t8@4ax.com...

> ehh... Henrik er da ikke en gammel mand i gårde, så vidt jeg
> husker er det omkring et års tid siden han skiftede fra sit
> daværende job.

Du husker sgu' temmelig godt....:)

Det gamle job....-der- kunne man snakke om "gammel-i-gårde"...

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Morten Boysen

Dato : 15-06-01 12:34

"Morten Kjaer Nielsen"
> [...]
>
> ehh... Henrik er da ikke en gammel mand i gårde, så vidt jeg
> husker er det omkring et års tid siden han skiftede fra sit

Nu kender jeg ikke rigtigt noget til Henriks fortid, men spørgsmålet var
lettere ledende.

--
Morten Boysen

Fra : Arild Ehrenskjöld

Dato : 15-06-01 20:40

On Fri, 15 Jun 2001 00:43:45 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Ja, det kan ikke være rimeligt / relevant at gøre specielt meget ud af sit
>tilhørsforhold, når man laver sjov med noget.

Men når du vælger at svine andre udbydere til og samtidig frehæve et
produkt fra den virksomhed du arbejder for, så kan man godt blive i
tvivl om dine motiver, i lyset af at du ikke gør opmærksom på dit
tilhørsforhold.

Smiley eller ej.
--
Best regards,
Arild Ehrenskjôld

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 12:47

Arild Ehrenskjöld <lth@solin.dk> wrote in message

> Men når du vælger at svine andre udbydere til

Det kunne ikke falde mig ind...medmindre det var relevant.

> Smiley eller ej.

Yeps...alt kan misforstås...hvis viljen er der.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 22:56

In article <q58W6.3$BN6.3425332@news.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Andreas, du virker som en rar + vidende + fornuftig gut.

Tak.

> Kunne du ikke vise mig, hvor henne i fundatsen for denne gruppe der står, at
> man skal differentiere sin skiltning med tilhøreforhold, alt efter indholdet
> i sit indlæg.

Der står at man skal skilte med sit tilhørsforhold hele tiden, men efter
utallige gange at være blevet svinet til fordi jeg har skiltet med dette
har jeg valgt helt at lade være med mindre jeg har noget i mit indlæg,
der gør at denne information er essentiel.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Put your trust in those who are worthy.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 23:40

> [...]
> har jeg valgt helt at lade være med mindre jeg har noget i mit indlæg,
> der gør at denne information er essentiel.

Fair nok.

Angående mit første indlæg....så vil jeg i fremtiden tilføje "+ 1 stk gratis
pizza pr dag", når jeg skriver noget, som man burde opfatte som bar
sjov+narrestreger.

Dvs hvis jeg havde skrevet "Orange DSL er ca 10% bedre i performance + 1 stk
gratis pizza pr dag", så burde ingen være i tvivl om min hensigt.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-06-01 07:05

In article <L3bW6.23$U66.5871649@news.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Angående mit første indlæg....så vil jeg i fremtiden tilføje "+ 1 stk gratis
> pizza pr dag", når jeg skriver noget, som man burde opfatte som bar
> sjov+narrestreger.

Hvis du havde sagt noget generelt om ADSL og gratis pizza havde det
måske været tilnærmelsesvist noget jeg måske muligvis havde trukket på
smilebåndet af. Men den der form for self-promotion. Nej tak.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Too cool to calypso,

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 08:24

>Men den der form for self-promotion. Nej tak.

LOL....tror du virkelig, at jeg mente det som self-promotion ?

Vi har en udemærket markedsføringsafdeling som tager sig af den slags.
Jeg sender dig gerne noget af deres materiale, så du selv kan se forskellen.

Mvh haa/orangedk.com
-Brug ikke humor i denne gruppe-
-Den -vil- ikke forstå det-

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-06-01 07:28

In article <7ShW6.59$Kd1.20108443@news.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> LOL....tror du virkelig, at jeg mente det som self-promotion ?

Ja, og det var der tilsyneladende også andre der gjorde. Og hvis den
havde stået for sig selv i længere tid ville folk helt sikkert have
spurgt, hvorfor Orange ADSL var bedre i dyb alvor.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Badges? We don't need no stinking badges.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 08:55

> Ja, og det var der tilsyneladende også andre der gjorde. Og hvis den
> havde stået for sig selv i længere tid ville folk helt sikkert have
> spurgt, hvorfor Orange ADSL var bedre i dyb alvor.

Allright, men så var det jo godt I fik "stoppet" det i tide.
Og så behøver tråden vel egentligt ikke blive længere.

Medmindre du ønsker at modtage vores marketingsmateriale ?
Vi har nogle lækre hoppebolde.
Ovenstående linier var ment i spøg, og du kan bare se bort fra dem.

Mvh haa/orangedk.com
-Hoppebolde er sjove-
-Specielt hvis farven er rigtig-

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-06-01 08:37

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> skrev i en meddelelse
> Vi har nogle lækre hoppebolde.

Sådan en har min kæreste faktisk plaget mig om at skaffe

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 09:56

Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> Sådan en har min kæreste faktisk plaget mig om at skaffe

....og det siger du først nu....:)

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-06-01 10:12

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
> "Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> skrev i en meddelelse
>
> Sådan en har min kæreste faktisk plaget mig om at skaffe

Hun har vel næppe bedt om et skumhjerte der lugter af ny Mazda ;)

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 16:17

Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Hun har vel næppe bedt om et skumhjerte der lugter af ny Mazda ;)

Det kan være at Andreas kan fortælle, om det virkelig lugter af ny
Mazda....??....

Mvh haa+joa/orangedk.com

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-06-01 17:38

In article <2OoW6.88$bU3.32347243@news.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Det kan være at Andreas kan fortælle, om det virkelig lugter af ny
> Mazda....??....

Jeg grinte _ret_ meget, da der lå en pakke fra Henrik i receptionen. Tak
Henrik, (og Joakim), jeg skal nok se, hvad jeg kan få skrabet sammen af
ting med vores nye logo, når de lander.
Og hvis en ny Mazda lugter af plastik....well - så lugter hjerterne af
Mazda.

Og nu vil jeg ikke pladre mere ud af denne tangent, det har ikke meget
med gruppen at gøre.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Suaviter in modo, fortiter in re.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 20:07

>jeg skal nok se, hvad jeg kan få skrabet sammen af
> ting med vores nye logo, når de lander.

He...så ved vi hvad vi skal have på til næste besøg hos Horizon....:]

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-06-01 15:36

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> Hun har vel næppe bedt om et skumhjerte der lugter af ny Mazda ;)

Det ville hun, hvis de vidste de eksisterede.
Derefter ville hun bede om en Mazda der lugtede ligesom hjertet.
(hhm, jeg håber ikke du kommer her forbi, Julie

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-06-01 13:59

> [...]

>man skal differentiere sin skiltning med tilhøreforhold, alt efter indholdet

Jeg kan give dig et par gode tommelfingerregler, som du ikke finder i
fundatsen, men derimod i de uskrevne regler for almindeligt anstændig
opførsel:

- Hvis du kommer med subjektive bedømmelser, som er positive for den
ISP, du arbejder for, bør du gøre opmærksom på dit tilhørsforhold.

- Hvis du kommer med subjektive bedømmelser, som er negative for en
konkurrerende ISP, bør du gøre opmærksom på dit tilhørsforhold.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-06-01 13:53

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) wrote:

>Nej, jeg, Simon og Jesper har det ikke i vores signatur, men vi kommer
>heller ikke med sådan nogle udtalelser.

Hm...

Jeg erindrer nu en tråd for nylig.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-06-01 14:07

In article <9h23g7$jjt$1@news.inet.tele.dk>, Allan Olesen wrote:

> Hm...
>
> Jeg erindrer nu en tråd for nylig.

Enlighten me.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Life is difficult because it is non-linear.

Fra : Allan Olesen

Dato : 24-06-01 08:00

>Enlighten me.

Først og fremmest så kan jeg se, at jeg er kommet til at rejse tilbage
i tiden og svare i en ældgammel tråd her - så gammel, at det indlæg,
jeg tænker på, nok ikke engang var skrevet, da du skrev, at sådanne
indlæg ikke skrives af I 3.

Så, nu er jeg vist færdig med at vrøvle.

Jeg tænker på en længere tråd for nogle dage siden. Den kom til at
handle om, hvorvidt Simon bør skilte med sit tilhørsforhold, når han
kommer med subjektive bedømmelser af sin arbejdsgivers
informationsniveau.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-06-01 10:38

In article <9h4359$301$1@news.inet.tele.dk>, Allan Olesen wrote:

> [...]
> handle om, hvorvidt Simon bør skilte med sit tilhørsforhold, når han
> kommer med subjektive bedømmelser af sin arbejdsgivers

Jeg synes, som jeg også har skrevet der, ikke at der var noget problem i
den tråd. Specielt ikke i og med at det problem der blev omtalt rent
faktisk *var* annonceret.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Who loves me will also love my dog.

Fra : Allan Olesen

Dato : 24-06-01 20:28

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) wrote:

>Specielt ikke i og med at det problem der blev omtalt rent
>faktisk *var* annonceret.

Det er sådan set irrelevant. Han kom en subjektiv bedømmelse af sin
arbejdsgivers _generelle_ informationsniveau. Og som jeg også skrev i
tråden, så kan denne subjektive bedømmelse sikkert have været god nok,
men det er uden betydning.

Fra : Simon Skals

Dato : 24-06-01 20:53

It seems Allan Olesen wrote:
> [...]
>arbejdsgivers _generelle_ informationsniveau. Og som jeg også skrev i
>tråden, så kan denne subjektive bedømmelse sikkert have været god nok,

I det indlæg hvor Andreas skriver, at han, Jesper og jeg ikke
kommer med "sådan nogle udtalelser", henvises der til et indlæg,
hvor Henrik Aarfeldt skrev, at Mobilix' ADSL er 10% bedre i
performance ift. konkurrenterne.

Det er efter min mening en anderledes kontroversiel udtalelse
ift. at skrive, at Cybercity efter min opfattelse holder et pænt
informationsniveau over for kunderne.

Bemærk at jeg ikke skriver et ord om konkurrenterne. Jeg
konstaterer blot, at Cybercitys informationsniveau isoleret set
er ganske ok. Det synes jeg ikke er en urimelig konstatering
givet mit kendskab til de fejl, der konstateres, og de beskeder,
der sendes videre til kunderne.

Når det samtidig er ved at være rigtig, rigtig lang tid siden,
jeg fra Cybercity-kunder har hørt klager over manglende
information, så vil jeg mene, at subjektiviteten i mit indlæg er
tæt på at være uvæsentlig.

Der vil være et element af subjektivitet i snart sagt ethvert
indlæg, og hvis man er striks nok i sin gennemlæsning af diverse
udsagn fra ISP-ansatte, så vil man under henvisning til fundatsen
kunne forlange angivelse af tilhørsforhold i stort set alt, der
skrives.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-06-01 06:41

> [...]

>udsagn fra ISP-ansatte, så vil man under henvisning til fundatsen
>kunne forlange angivelse af tilhørsforhold i stort set alt, der

Ikke enig. Det vil være under 1% af dine indlæg - men måske nok et par
procent flere af Henriks...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-06-01 00:31

On Thu, 14 Jun 2001 16:28:59 +0100, "Henrik Aarfeldt"
<haa@orangedk.com> wrote:

>Du har vist klippet min smiley ud.....

En udbredt misforståelse hvad angår smileys, er at det retfærdiggør
selv det værste hø, man kunne finde på at skrive.

(fut)

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 00:43

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> En udbredt misforståelse hvad angår smileys, er at det retfærdiggør
> selv det værste hø, man kunne finde på at skrive.

Nøj...godt vi har det sjovt der hvor jeg arbejder...det må godt nok være
trist ikke at kunne opdage ironi/humor når den endelig er der.

Mvh haa/orangedk.com
Grin...og du bliver stenet.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 15-06-01 01:10

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote Fri, 15 Jun 2001 01:43:01
+0200 :

>det må godt nok være
>trist ikke at kunne opdage ironi/humor når den endelig er der

Det må være trist at ens joke faldt til jorden for hårdt og at man
nu forsøger at trække i land alt hvad man kan.

--
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 07:56

Morten Kjaer Nielsen <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote in message

> Det må være trist at ens joke faldt til jorden for hårdt og at man
> nu forsøger at trække i land alt hvad man kan.

Yup....godt jeg ikke lever af at lave jokes....

Mvh haa/orangedk.com
-Tilsæt ikke humor til denne gruppe-
-den -vil- ikke forstå det-

Fra : Paw P Larsen

Dato : 15-06-01 10:05

Henrik Aarfeldt in <kXbW6.45$nI4.7609407@news.mobilixnet.dk>:

>"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

>Nøj...godt vi har det sjovt der hvor jeg arbejder...det må godt nok være
>trist ikke at kunne opdage ironi/humor når den endelig er der.

Det er muligt, at I har det sjovt i Mobilix. Det er jeg dog
sikker på, at de også har det hos de andre udbydere i Danmark.
Forskellen er måske bare, at de er mere modne hos de andre
selskaber og forstår hvornår man bør lave sjov, og hvornår man
bør signalere sit tilhørsforhold.

Da jeg læste indlægget fra dig, som startede hele denne debat,
vidste jeg ikke at du var ansat hos Mobilix. Med den generelle
overbrug af smileys, som hersker på Internettet generelt, er det
meget naivt af dig, at tro alle forstår dit indlæg som en joke.
Havde du derimod skiltet med dit tilhørsforhold, kunne
størstedelen af denne diskussion have været undgået. Om det er
stolthed eller mangel på intelligens fra din side, der gør at du
ikke har indset dette endnu og undskyldt i gruppe, er jeg ikke
den rette til at bedømme.

Men med den adfærd som du og din kollega har udvist her i
gruppen, sammenfattet med andres oplevelser hos jer, hersker der
ingen tvivl hos mig. Jeg skal ikke være kunde hos Mobilix eller
Orange eller hvad I nu kalder jer om et års tid. Når folk fra
TDC, WOL, CC og Telia generelt kan holde et sagligt niveau her i
gruppen, bør det undre folk, hvorfor folk fra Mobilix ter sig,
som var det en børnehave eller fritidshjem.

>Grin...og du bliver stenet.

Det skal være sjovt før jeg gider grine af det.
news:zk3W6.4$2D.2601088@news.mobilixnet.dk var ikke sjov.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 13:03

Paw P Larsen <nospam@wer.dk> wrote in message

> Det er muligt, at I har det sjovt i Mobilix.

Det har vi.
I sidste uge ( om onsdagen ) der skiftede vi navn til Orange.

>Det er jeg dog
> sikker på, at de også har det hos de andre udbydere i Danmark.

Ganske givet.

> Forskellen er måske bare, at de er mere modne hos de andre
> selskaber

Muligvis.

>og forstår hvornår man bør lave sjov,

Sjov er sundt for sjælen.

>og hvornår man
> bør signalere sit tilhørsforhold.

Det står i fundatsen for denne gruppe.

> Da jeg læste indlægget fra dig, som startede hele denne debat,
> vidste jeg ikke at du var ansat hos Mobilix.

Det er jeg heller ikke.

> Med den generelle
> overbrug af smileys, som hersker på Internettet generelt, er det
> meget naivt af dig, at tro alle forstår dit indlæg som en joke.

Muligt...alt kan misforstås hvis man vil.

> Havde du derimod skiltet med dit tilhørsforhold, kunne
> størstedelen af denne diskussion have været undgået.

Yeps, den er feset ind.
De fleste der har svaret er dog godt klar over dette.

>Om det er
> stolthed eller mangel på intelligens fra din side

Min intelligens fejler intet.

>der gør at du
> ikke har indset dette endnu og undskyldt i gruppe, er jeg ikke
> den rette til at bedømme.

Jeg kan kun give dig ret......det er du åbenbart ikke.

> Men med den adfærd som du og din kollega har udvist her i
> gruppen, sammenfattet med andres oplevelser hos jer, hersker der
> ingen tvivl hos mig.

Det er godt, ikke at være i tvivl.

>Jeg skal ikke være kunde hos Mobilix eller
> Orange

Øv.

>eller hvad I nu kalder jer om et års tid.

Ja, det jo lige det.

>Når folk fra
> TDC, WOL, CC og Telia generelt kan holde et sagligt niveau her i
> gruppen,

Ja, de er altid meget saglige i deres udtalelser.

>bør det undre folk, hvorfor folk fra Mobilix ter sig,
> som var det en børnehave eller fritidshjem.

Det gør de heller ikke.

> Det skal være sjovt før jeg gider grine af det.

God ide.

> news:zk3W6.4$2D.2601088@news.mobilixnet.dk var ikke sjov.

Syntes du.
Jeg kender mange, som stadig griner.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Simon Skals

Dato : 15-06-01 13:28

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>Nøj...godt vi har det sjovt der hvor jeg arbejder...det må godt nok være
>trist ikke at kunne opdage ironi/humor når den endelig er der.

Der er masser af indlæg med humor og ironi i denne gruppe; dit
indlæg var bare ikke et af dem.

PS! Lad være med at købe Oranges DSL-produkt. Det er virkelig
dårligt.

;)

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Joachim Jensen

Dato : 15-06-01 14:34

> [...]
> indlæg var bare ikke et af dem.
>
> PS! Lad være med at købe Oranges DSL-produkt. Det er virkelig

Se DET kan vi lide det er humor -go' weekend allesammen *SS*

Joa@orangedk.com

Fra : Joachim Jensen

Dato : 14-06-01 16:36

> [...]
> >
> Du burde nok skilte lidt tydeligere med dit tilhørsforhold når du fyrer

Hmmm et teknisk spørgsmål til Dr. Braninbench
Hvor mange kunder (i indre kbh.) har WOL pr. DSLAM på én multiplexet
linie? -og hvor mange meg. er på???

VH
Joa@orangedk

Fra : Simon Skals

Dato : 14-06-01 15:39

It seems Joachim Jensen wrote:
>Hvor mange kunder (i indre kbh.) har WOL pr. DSLAM på én multiplexet
>linie? -og hvor mange meg. er på???

Hvad kommer det sagen ved?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Joachim Jensen

Dato : 14-06-01 16:43

> Hvad kommer det sagen ved?

Ja det er da enormt vigtigt!!! Hvis du kun har 50 kunder frem for 300 på en
45 meg linie, så kan de fleste nok tænke sig til
hvilken forskel det har på performance ik?? -eller er jeg helt galt på den
*S*

VH
/Joa

Fra : Simon Skals

Dato : 14-06-01 15:47

> [...]
>45 meg linie, så kan de fleste nok tænke sig til
>hvilken forskel det har på performance ik?? -eller er jeg helt galt på den

Hvis de 300 kunder aldrig bruger mere end 30 Mbps til sammen, så
er det bedøvende ligegyldigt, jf. konceptet "båndbredde nok".

Hvordan bliver Oranges kunder multiplexeret?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 19:38

> Hvordan bliver Oranges kunder multiplexeret?

Skal vi ikke genbruge tys-tys-svaret fra Andreas, det var jo så
fyldestgørende:
"Det ved du jo godt jeg ikke må tale om"

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Simon Skals

Dato : 15-06-01 13:25

>Skal vi ikke genbruge tys-tys-svaret fra Andreas, det var jo så
>fyldestgørende:
>"Det ved du jo godt jeg ikke må tale om"

Bingo. Så hvorfor skulle din kollega pludselig begynde at spørge
om forretningshemmeligheder i et offentligt forum?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 14:54

> Så hvorfor skulle din kollega pludselig begynde at spørge
> om forretningshemmeligheder i et offentligt forum?

Er der et ikke-offentligt-forum hvor sprøgsmålet kan stilles ( og svares ) ?

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-06-01 13:59

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> writes:

>Er der et ikke-offentligt-forum hvor sprøgsmålet kan stilles ( og svares ) ?

E-mail?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 15:47

In article <b44W6.16$Ix2.4495399@news.mobilixnet.dk>, Joachim Jensen wrote:

> [...]
> 45 meg linie, så kan de fleste nok tænke sig til
> hvilken forskel det har på performance ik?? -eller er jeg helt galt på den

Begge dele kan snildt være på en 45Mbps med dagens forbrug.

Fra : Tim Christensen

Dato : 14-06-01 22:18

"Joachim Jensen" <joa@orangedk.com> wrote in message

> [...]
> 45 meg linie, så kan de fleste nok tænke sig til
> hvilken forskel det har på performance ik?? -eller er jeg helt galt på den

Der er stor sandsynligvis vil ydelsen værre identisk, at regne med en 10%
benyttelse af båndbreden er ikke urealistisk.

Mvh

Tim

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 15:39

In article <FZ3W6.14$P%6.3998788@news.mobilixnet.dk>, Joachim Jensen wrote:

> Hvor mange kunder (i indre kbh.) har WOL pr. DSLAM på én multiplexet
> linie? -og hvor mange meg. er på???

Det ved du jo godt jeg ikke må tale om.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Every little picofarad has a nanohenry all its own.

Fra : JK

Dato : 14-06-01 15:10

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> skrev i en meddelelse
> Der er ingen forskel....de er lige ringe.
>
> Orange DSL er ca 10% bedre i performance.

æh - hvorfor er Orange bedre ) (har selv Orange - og ja, det kører
udemærket) - MEN - har også haft cybercity's løsning som kørte nøjagtig
li'så godt ! -> TDC ka' jeg vist ikke helt udtale mig om længere - idet jeg
kun har haft 1vejs kabelmodem hos dem i tidernes morgen.

/JK

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 16:31

JK <dempsey@email.dk> wrote in message

> æh - hvorfor er Orange bedre ?

Kig efter, og du ser en smiley.

Mvh haa/o

Fra : JK

Dato : 14-06-01 15:31

> Kig efter, og du ser en smiley.

sorry - den overså jeg

/JK

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-06-01 15:17

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> writes:

>Orange DSL er ca 10% bedre i performance.

Pizzabunden er 10% tykkere eller hur?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 16:31

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote in message

> Pizzabunden er 10% tykkere eller hur?

Endelig en med humor....tak.

Mvh haa/o

Fra : Nostradamus

Dato : 14-06-01 15:27

Forskellen er efter min mening i CC's favør
god stabililitet
god service
god support
fast ip
mange valgfrie tillægsservicer inkl i abonnementet

alt i ialt frihed til at vælge