iMac med intel
Fra : Isak Lyberth

Dato : 22-02-06 13:56

Vil lige sige at jeg har fået fingrene i sådan en og det kører bare.
Den ligner den anden på en brik, der er intet udenpå der indikerer at
det er intel udgaven.
Jeg har Microsoft Office kørende på den og det startede lidt langsomt
men kører pænt nu, det virker lige så hurtigt som på den gamle.
Safari og andre universal binary programmer virker som om de er meget
hurtiere end på den gamle.
Jeg har ikke direkte målt og sammenlignet, men fornemmelsen er at den er
hurtiger end ppc udgaven.
Jeg lavede en overførsel af alle profiler, netværksindstillinger og
programmer fra den gamle ppc imac til den nye, via firewire og stort set
det hele virker uden problemer.
Dog virker Virtual PC ikke og ekstrafunktionerne på min Logitech mus
virker ikke, kun højre/venstre musseknap. ikke nogen af de andre.
Java programmer som Citrix klienten kører fint, Firefox og Thunderbird
kører med alle mulige plugins som flash osv.
Jeg synes at lyden faktisk er bedre på denne iMac end på ppc udgaven.

Det er ok hvis i er misundelige. det er jeg også, vil have sådan en hjem
til.

Hilsen Isak

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 22-02-06 14:30

Isak Lyberth <il@aarch.en.dk> wrote:

> Jeg synes at lyden faktisk er bedre på denne iMac end på ppc udgaven.

Mener du støj eller højttalerne?

Fra : Isak Lyberth

Dato : 22-02-06 14:56

Niels Jørgen Kruse wrote:

> Mener du støj eller højttalerne?

Højtalerne :)
det er en en smule mere ren lyd der kommer ud. Der skal dog ikke meget
til at de er bedre end tildigere.

Hilsen Isak

Fra : Morten

Dato : 22-02-06 17:46

Isak Lyberth wrote:

> Højtalerne :)
> det er en en smule mere ren lyd der kommer ud. Der skal dog ikke meget
> til at de er bedre end tildigere.
>
> Hilsen Isak

Hvad med støjen? G5 modellen har en relativt tydelig brummen fra blæsere
når man sidder i et stille lokale - hvordan med Intel modellen?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-02-06 21:05

Morten <useless@useless.useless> wrote:

> Hvad med støjen? G5 modellen har en relativt tydelig brummen fra blæsere
> når man sidder i et stille lokale - hvordan med Intel modellen?

Jeg synes faktisk ikke blæserne i min rev. B iMac er så "tydelige", MEN
de bliver desværre "tydeliggjort" meget ved at hastigheden på blæserne
går op og ned i forhold til cpu belastningen, hvilket betyder at de ved
en typisk arbejdssituation med lidt tekstbehandling, lidt
billedbehandling og måske en gang iMovie eller et spil, cykler op og ned
i hastighed. Det kan dog også være noget så "harmløst" som en
flashreklame på et website, som trækker cpu'en op i hastighed og dermed
øger omdr. på blæserne. Jeg håber at Intel cpu ændre på dette forhold.
iMac'en fortjener det, for på alle andre måder er imac'en samlet set den
bedste computer man kan købe p.t.

--
Mvh Martin

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 23-02-06 10:05

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> øger omdr. på blæserne. Jeg håber at Intel cpu ændre på dette forhold.
> iMac'en fortjener det, for på alle andre måder er imac'en samlet set den

Programmer, som kører på laveste prioritet, kan ikke få blæserne til gå
op i hastighed. Jeg bruger Process Wizard til at reducere prioriteten
for MacSOUP og Safari til minimum.

Fra : Isak Lyberth

Dato : 23-02-06 10:37

Morten wrote:

> Hvad med støjen? G5 modellen har en relativt tydelig brummen fra blæsere
> når man sidder i et stille lokale - hvordan med Intel modellen?
Jeg oplever ingen støj, hverken fra den 'gamle' G5 eller den nye intel.
Har lige oplevet at Powerpoint crasher
Men det er det eneste hickup jeg har oplevet. Heldigvis ikke kritisk for
mig lige nu.

Hilsen Isak

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-06 14:38

Isak Lyberth <il@aarch.en.dk> wrote:

> Jeg oplever ingen støj, hverken fra den 'gamle' G5 eller den nye intel.
> Har lige oplevet at Powerpoint crasher

Tjek dine fonte! (og opdater)

Fra : Isak Lyberth

Dato : 24-02-06 09:56

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Tjek dine fonte! (og opdater)

hvor gør man det?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-06 10:51

Isak Lyberth <il@aarch.en.dk> wrote:

> hvor gør man det?

Du opdaterer med MS program, "AutoUpdate". Du tjekker dine fonte med
et værktøj der kan det (oftes er de komercielle og koster grunker)

Fra : peter hansen

Dato : 22-02-06 22:14

Det må jeg nok sige.
Overvældende med svar.
Jeg takker mange gange, nu må vi så se
hvornår jeg har skaffet de 10000 som en g5 koster.
Dejligt at så mange reagerede.
Venlig hilsen Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-06 09:50

peter hansen <billedmaler@esenet.dk> wrote:
> Det må jeg nok sige.
> Overvældende med svar.
> Jeg takker mange gange, nu må vi så se
> hvornår jeg har skaffet de 10000 som en g5 koster.

Hvorfor en single core G5? frem for en dual core Intel?

Fra : Bo Hellum

Dato : 23-02-06 10:47

Fik selv min imac igår. Har fået den opgraderet til 2 gb ram og 256 mb
grafikkort. Den er for lækker og har ikke oplevet støj fra den overhovedet.
Jeg fik dog et problem da jeg havde overført 1 times video til iMovie fra
mit videokamera. Der gik iMovie ned og da jeg startede op havde jeg alle de
klip i papirkurven som vildfarende klip. Hvordan dælen kan jeg få dem
gendannet?

Ellers en ufattelig lækker maskine.

Hygge

Bo

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-02-06 22:01

Bo Hellum <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> Hvordan dælen kan jeg få dem
> gendannet?

Kan du ikke bare "ta' dem ud" af papirkurven?

--
Mvh Martin

Fra : Bo Hellum

Dato : 24-02-06 08:00

"Martin Bredthauer" <spam@talentmedia.dk> wrote in message

> Kan du ikke bare "ta' dem ud" af papirkurven?

Ja, det troede jeg også, men det kan jeg ikke. Nåh never mind, har spillet
skidtet ind igen.

Hygge

Bo