Vaterpas widget
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-06 20:59

Jeg faldt lige over en sjov vaterpas-widget. Den virker på PowerBook og
iBook med bevægelsessensor. Hvornår var det nu lige, PowerBook og iBook
fik dette? Jeg ved godt, min TiBook ikke har det, men konens iBook og
andre iBook, vi kender, har måske.

<http://pallit.lhi.is/palli/dashlevel/>
<http://coolosxapps.net/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : tom

Dato : 20-02-06 18:32

On 2006-02-19 20:59:26 +0100, Henrik Münster <news@muenster.dk> said:

> [...]
> iBook med bevægelsessensor. Hvornår var det nu lige, PowerBook og iBook
> fik dette? Jeg ved godt, min TiBook ikke har det, men konens iBook og

Enig, jeg bor på en skib !
Tom

Fra : Christian Bech

Dato : 20-02-06 20:04

In article <43f8ce1f$0$179$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,

> Jeg faldt lige over en sjov vaterpas-widget. Den virker på PowerBook og
> iBook med bevægelsessensor.

Øv. Jeg fandt ud af mit skrivebord er skævt. Jeg har haft ondt i ryggen
hele dagen. Det er din skyld.

Fra : tom

Dato : 21-02-06 00:14

On 2006-02-20 20:04:23 +0100, Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> said:

> Øv. Jeg fandt ud af mit skrivebord er skævt. Jeg har haft ondt i ryggen
> hele dagen. Det er din skyld.

Og her gynger det væsentligt mere end jeg troede..

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-02-06 00:28

tom <spam@bam.dk> writes:

> Og her gynger det væsentligt mere end jeg troede..

Læg dig ned og klamr dig til gulvet indtil det går over.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-06 17:49

[Genpostet, da news.tele2adsl.dk åbenbart kører ø-drift *igen*]

Hvad gør man, når man har hentet den?

Der ser ikke ud til at ske noget...

Leif, mac newbie

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-02-06 19:07

"Leif Neland" <leif@neland.dk> writes:

> Hvad gør man, når man har hentet den?
>
> Der ser ikke ud til at ske noget...

Er din mac ny nok til at have bevægelsessensor?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-06 21:08

"Thorbjørn Ravn Andersen" wrote:

> Er din mac ny nok til at have bevægelsessensor?

Ved ikke, men hvad skal man gøre med en widget?
Der er to foldere, hvad skal der ske?
Det virker meget indforstået; der er ingen INSTALL, README eller lign.

Leif

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-06 21:31

On 2006-02-21 21:08:09 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk> said:

> Ved ikke, men hvad skal man gøre med en widget?
> Der er to foldere, hvad skal der ske?
> Det virker meget indforstået; der er ingen INSTALL, README eller lign.

Når man henter en widget, bliver man først spurgt, om man ønsker at
køre det program, som den downloadede fil indeholder. Når man svarer ja
til det, bliver man kort efter spurgt, om man vil installere widget'en
og åbne den i Dashboard. Når det så sker, skal man klikke på, at man
ønsker at bevare den. Sådan plejer det at foregå. Enten er der gået
noget galt hos dig, eller også har du slået den automatiske
installation fra. Så må du gøre det manuelt. Hvad hedder de to mapper,
du har, og hvordan ser de ud?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-06 21:53

Henrik Münster wrote:

> [...]
> der gået noget galt hos dig, eller også har du slået den automatiske
> installation fra. Så må du gøre det manuelt. Hvad hedder de to mapper,

Der er en levelwidget.wdgt og en __MAXOSX\levelwidget.wdgt mappe

Leif

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-06 21:57

On 2006-02-21 21:52:36 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk> said:

> Der er en levelwidget.wdgt og en __MAXOSX\levelwidget.wdgt mappe

Den første lyder da som en widget. Kan du ikke bare dobbeltklikke på
den? Har du prøvet at lægge den i din mappe med widgets?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-06 22:03

Henrik Münster wrote:

> Den første lyder da som en widget. Kan du ikke bare dobbeltklikke på
> den? Har du prøvet at lægge den i din mappe med widgets?

Kan man klikke på en mappe og få noget udført?? Det lyder da som opskriften
på en trojansk hest...

Jeg skal lige have vristet kærestens maskine fra hende, før jeg kan prøve...

Leif

Fra : Karl Antz

Dato : 21-02-06 22:16

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> Kan man klikke på en mappe og få noget udført?? Det lyder da som opskriften
> på en trojansk hest...

Der må være sket en fejl i downloadprocessen ...

Faktisk er mange programmer under Mac OS X "mapper" - hvis du fx
højreklikker på AddressBook og vælger "Show Package Contents" (kan ikke
huske hvad det hedder på dansk), så åbner sig et nyt vindue med en
mappe; og den mappe indeholder alt hvad programmet behøver for at
fungere. Det gør det, i parentes bemærket, også let at slette sådan et
program - de fleste af de ting det behøver for at fungere ligger i denne
normalt usynlige mappe.

På samme måde med en widget: det er også en package.

Jeg har også selv været ude for at sådan en package mistede sin status
som package i download-processen. Der findes et trik der kan redde
situationen - men desværre kan jeg ikke huske det. Andre?

Hvis der ikke er nogen der kommer med et bud må du bare downloade dimsen
igen og gøre som Henrik har beskrevet.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-02-06 00:38

On 2006-02-21 22:03:22 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk> said:

> Kan man klikke på en mappe og få noget udført?? Det lyder da som
> opskriften på en trojansk hest...

Navnet på den pågældende widget er "levelwidget.wdgt". Har man den
liggende på computeren og dobbeltklikker på den, så spørger den, om den
skal installeres som en widget. Det gør alle widget. Jeg ved desværre
ikke, om du har en komplet widget, for det lyder lidt mærkeligt med den
mappe, du har. Se svaret fra Karl Antz om indholdet af pakker.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-06 14:49

Henrik Münster wrote:
> [...]
> iBook fik dette? Jeg ved godt, min TiBook ikke har det, men konens
> iBook og andre iBook, vi kender, har måske.

Øh, hvad gør man med det, når man har downloadet det?

Leif,
pc/linux/FreeBsd-nørd, mac-newbie

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 22-02-06 10:55

Leif problem med __MAXOSX som prefix på en i øvrigt nytteløs mappe
kender jeg. På min forrige maskine opstod det på et tidspunkt og var
ikke til at slippe af med. Måske kan en af teknik-gutterne grave i,
hvordag man kan konfigurere hjælpefunktionen til zip-arkiver?

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen