startemner i Xp-home?
Fra : jens winding

Dato : 13-02-06 04:03

Ja ja undskyld bare et enkelt xp? skal nok aldrig aldrig mere!!!
Mit figenblad er at jeg underviser min 80årige tante i xp og sidder hele
tiden og tænker at Os X er 100 gange mere pædagoisk, hvorimod det næsten er
umuligt at få noget til at virke intuitivt og let i xp når man er 80 og
ukendt med alle pc begreber...
Men spørgsmålet er: hvordan får man xp-home til selv at starte fx.
Firefox og Tunderbird ved opstart?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-02-06 05:14

Hej Jens

jens winding wrote:
> Ja ja undskyld bare et enkelt xp? skal nok aldrig aldrig mere!!!

Ja FY skam dig. - kunne du så bare have kamoufleret subjektet lidt.

> [...]
> umuligt at få noget til at virke intuitivt og let i xp når man er 80 og

Jamen, hvorfor overtalte du hende så ikke til at købe fx. en iMac? - så
ville det jo have været lettere for dig at hjælpe og undervise hende.

> Men spørgsmålet er: hvordan får man xp-home til selv at starte fx.
> Firefox og Tunderbird ved opstart?

Er det ikke nogenlunde som på Win98 og Win2000 - System -> 'Åbn ved
start' (hedder det vist på dansk)...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : jens winding

Dato : 13-02-06 05:07

On Mon, 13 Feb 2006 5:13:44 +0100, Erik_Richard_Sørensen wrote
(in message <43f00778$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>

> Jamen, hvorfor overtalte du hende så ikke til at købe fx. en iMac? - så
> ville det jo have været lettere for dig at hjælpe og undervise hende.
Maskinen stod der pludselig, og ingen havde tænkt over hvor mange timers
undervisning det krævede, men jeg hygger mig nu, selvom det er en pædagoisk
udfordring og desværre er spanskrøret jo afskaffet

> Er det ikke nogenlunde som på Win98 og Win2000 - System -> 'Åbn ved
> start' (hedder det vist på dansk)...
Tænkte nok at det måske ku kade sig gøre, problemet er at jeg har
xp-proffessionel og der kan det mærkeligt nok tilsyneladende ikke la sig gi
sig...tak fra Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-06 10:25

jens winding <vasevej60@beskedboks.dk> writes:

> Tænkte nok at det måske ku kade sig gøre, problemet er at jeg har
> xp-proffessionel og der kan det mærkeligt nok tilsyneladende ikke la sig gi
> sig...tak fra Jens

Jeg har en Alle Programmer -> Startup folder. SMid du en genvej der.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-06 10:45

> Ja FY skam dig. - kunne du så bare have kamoufleret subjektet lidt.

Det har han da også - ellers havde han vel skrevet »XP Home« ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jonas Christensen

Dato : 13-02-06 10:22

Under "Programmer" i Start-menuen findes et underpunkt, der hedder
"Start". Alle genveje/programmer heri indlæses automatisk ved opstart.