film-podcast på Mac
Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 23:25

Da jeg så Deadline 2. sektion, opdagede jeg at man kunne få udsendelsen
på podcast. Hvordan?

Der blev angivet adressen http://www.dr.dk/podcast, men når der er
radio-podcast så foregår det som bekendt gennem iTunes. Jeg ser bare
ingen tilsvarende funktionalitet i iMoves.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-02-06 23:48

Hej Per

Per Rønne wrote:
> Da jeg så Deadline 2. sektion, opdagede jeg at man kunne få udsendelsen
> på podcast. Hvordan?

Jamen dog! DR begynder at oppe sig... Først var det de 9 Mozart
symfonier, man kunne hente som podcasts, og nu også fra DR-2. - Jeg så i
øvrigt forleden, at norsk TV laver et sammendrag fra vinter OL, som kan
hentes som videocast, - og svensk TV er også godt med...

Jeg abonnerer på flere ting - dog mest radio - DR P1 især de politiske
udsendelser som Orientering, Europa Lige Nu, Søndagsorientering osv..
Det er jo ikke altid, man kan være ved radioen, når det sendes...

> Der blev angivet adressen http://www.dr.dk/podcast, men når der er
> radio-podcast så foregår det som bekendt gennem iTunes. Jeg ser bare
> ingen tilsvarende funktionalitet i iMoves.

Du skal bruge iTunes. Gå ind på Deadlines hjemmeside og kopier den .xml
link, der er dér og sæt den ind i iTunes -> 'Avanceret' i menulinien ->
'Abonner på podcast'. Sæt din iTunes til at vise fuld skærm. Det giver
det bedste overblik.

Hvis du vil gemme noget til evt. senere at redigere noget fra det til
anden brug, skal du have fat i programmet 'AudioHijackPro'. Den kan tage
lydsiden også af videocasts. Jeg véd ikke, om den også kan klare både
lyd og billede, - har kun brugt lyddelen af AHP.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-06 06:49

> [...]
> lydsiden også af videocasts. Jeg véd ikke, om den også kan klare både
> lyd og billede, - har kun brugt lyddelen af AHP.

Jeg har materiel og programmel der kan klare såvel radio som tv. På min
Windows desktop, som i dag mest fungerer som en harddiskoptager.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-06 09:04

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> lydsiden også af videocasts. Jeg véd ikke, om den også kan klare både
> lyd og billede, - har kun brugt lyddelen af AHP.

pod og videocasts er ikke streamet, men derimod regulære filer der kan
downloades og afspilles uden en internetforbindelse. Hele pointen er
netop at man eks kan overføre podcasts til sin ipod. Dvs brug af
audiohijackpro giver ingen mening i denne sammenhæng.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-02-06 23:31

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> [...]
> radio-podcast så foregår det som bekendt gennem iTunes. Jeg ser bare
> ingen tilsvarende funktionalitet i iMoves.

Som datalog var det første du gjorde naturligvis at læse
instruktionerne på DR's website, eller hvad?

Hint: iTunes kan også afspille video.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-06 06:49

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Hint: iTunes kan også afspille video.

Det fandt jeg ud af, efter forgæves at have forsøgt at se efter i
iMovies.

Det virkede bare ikke naturligt for mig, at et LYDprogram skulle bruges
til at afspille FILM.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 16-02-06 17:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det fandt jeg ud af, efter forgæves at have forsøgt at se efter i
> iMovies.
>
> Det virkede bare ikke naturligt for mig, at et LYDprogram skulle bruges
> til at afspille FILM.

Tja...Windåsebrugerne er vældigt glade for at bruge WinAmp til at
afspille film med (Blot kan den ikke håndtere AAC lyd).
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 07:31

> Tja...Windåsebrugerne er vældigt glade for at bruge WinAmp til at
> afspille film med (Blot kan den ikke håndtere AAC lyd).

Jeg aner ikke engang hverken hvad WinAmp eller AAC-lyd er for noget - og
jeg har endda et radio- og tv-tunerkort på min Windows-desktop.

Som også er den maskine jeg brænder DVD-operaer fra. Til gengæld har jeg
så mac'en fri til usenet og www.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-06 10:24

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> writes:

> Som datalog var det første du gjorde naturligvis at læse
> instruktionerne på DR's website, eller hvad?

Jeg troede det første man lærte som datalog var at det først er
nødvendigt at læse dokumentation når der ER gået brand i toilettet?

Du må også huske at Per er fra en tid førend det her moderne pjat.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-06 10:45

> Jeg troede det første man lærte som datalog var at det først er
> nødvendigt at læse dokumentation når der ER gået brand i toilettet?
>
> Du må også huske at Per er fra en tid førend det her moderne pjat.

På datalogi 0 lærte vi at programmere i Pascal 1100. Med hulkort og
massekørsel en gang i timen ;-(.

Lige nu har jeg tre computere tændt på og omkring mit skrivebord. Denne
G4/867/768, en Windows-laptop sluttet til samme skærm, mus og tastatur
gennem en I/O-swithc og en Windows-desktop med et tv- og
radiotunerkort.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-06 14:07

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> På datalogi 0 lærte vi at programmere i Pascal 1100. Med hulkort og
> massekørsel en gang i timen ;-(.

Men I var lykkelige!

> [...]
> G4/867/768, en Windows-laptop sluttet til samme skærm, mus og tastatur
> gennem en I/O-swithc og en Windows-desktop med et tv- og

Dvs du udnytter til stadighed højst 1/3 af dine ressourcer?

Har du tre computere, så giv de to til dem der ingen har :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-06 15:07

> Men I var lykkelige!

Tjae, vi fik i hvert fald besøgt »Lumskebuksen«, det lokale værtshus.

> Dvs du udnytter til stadighed højst 1/3 af dine ressourcer?

Windows-desktoppen kan skam sagtens arbejde med brændingen af en dvd.
Mac-desktoppen kan jeg ikke tage med til forskellige ting, som jeg kan
med Window-laptoppen, som jeg i øvrigt har lånt af min fagforening.

Derudover er der ting der kræver Windows, som ordbøger. Og så er der
lige det at jeg er nødt til at have mindst tre maskiner, når jeg skal
kontrollere neværket.

> Har du tre computere, så giv de to til dem der ingen har :)

Jeg har skam allerede foræret to Mac'er væk; en LC og en LC II.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-06 00:00

> [...]

> radio-podcast så foregår det som bekendt gennem iTunes. Jeg ser bare
> ingen tilsvarende funktionalitet i iMoves.

prøv at bruge iTunes til det istedet...

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-02-06 15:07

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Har du tre computere, så giv de to til dem der ingen har :)

Er det ok at få nogle børn i stedet? Jeg vil så gerne beholde den
gamle PowerBook 160...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-02-06 10:29

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> writes:

> Er det ok at få nogle børn i stedet? Jeg vil så gerne beholde den
> gamle PowerBook 160...

Det afhænger sandelig af hvor længe du er om det.

Alternativt kan børnenes mor bruge den så længe.

Kan iøvrigt melde at IBM's PowerPC Java kører fint på en iMac med
Ubuntu :)