Varm book
Fra : Elle

Dato : 10-02-06 16:54

Engang (da Panther'eren huserede) kørte min PowerBook Alu (1.25GHz/1 GB ram)
bedre.
Den var ikke så sløv, og frem for alt blev den ikke så varm.

Er der nogen, der kan give et bud på, hvorfor den bliver så varm, at
ventilatoren starter med let genkendelige intervaller.

(Min lyd indgang (mini jack) virker ikke til mit skypeheadset, så jeg må
bruge den indbyggede. Desværre ligger ventilatoren tæt ved den indbyggede
mic, så jeg kun kan skype i små bidder. Folk tror, at jeg har en blender
stående ved siden af)

Hilsen Elle

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 17:00

Elle wrote:
> [...]
> mic, så jeg kun kan skype i små bidder. Folk tror, at jeg har en blender

jeg har ikke selv den model du beskriver, men praktisk taget alle
notebooks tager støv ind, og det forringer køleevnen... jeg tror at din
PB gør det samme, enten blæser du selv støvet ud (trykluft el. låget af
dyret) eller beder en professionel tage sig af det.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Elle

Dato : 10-02-06 17:26

Jamen, det skal da prøves. Jeg skiller som regel alt ad, men har aldrig fået
det gjort med denne book.
Måske virker det

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 18:14

Elle wrote:
> Jamen, det skal da prøves. Jeg skiller som regel alt ad, men har aldrig fået
> det gjort med denne book.
> Måske virker det

Vi har en del notebooks hvor jeg arbejder, har jævnligt en til 'rens'
det plejer at hjælpe gevaldigt.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Brian Jim Rasmussen

Dato : 12-02-06 10:12

Hej
Nu ved jeg ikke lige hvor gammel din Alubook er det er et godt
tegn at blæseren starter, nogle gange kan det være en fordel at
skifte kølerpasta på CPU'en dette er dog ikke tilrådeligt hvis
man ikke er meget fingernem ( C :

Du Kan læse mere på www.pbfixit.com om hvordan dette skal gøres

Mvh Brian