Extern skærm - Ibook g4
Fra : Mikael Karup Pederse~

Dato : 03-02-06 17:44

Hej Gruppe

Jeg har tilsluttet en 17" fladskærm (ikke mac) til min ibook.

Er de muligt at have den externe skærm kørende imens ibooken er lukket.
Så den ikke fylder så meget på skrivebordet. Den externe skærm går
nemlig ud et kort stykke tid efter jeg lukker ibooken og den går på
vågeblus.

Mvh

Mikael

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 04-02-06 00:49

Mikael Karup Pedersen <karlsvej@mail.dk> wrote:

> [...]
> Så den ikke fylder så meget på skrivebordet. Den externe skærm går
> nemlig ud et kort stykke tid efter jeg lukker ibooken og den går på

det kan du godt. Programmet, du skal bruge til det hedder screen
spanning doctor.
Hvis du vil ikøre din ibook i lukket tilstand, med extern skærm, er det
en god ide yderligere at installere et temperatur-overvågnings program.
Jeg vil anbefale temperature monitor. Du kan sætte den til alarm hvis en
af temperaturfølerne registrerer en for høj temperatur.
Det vil være en god ide at tjekke temperaturen i din ibook ved
almindelig brug, inden du kører tricket med lukket maskine. På den måde
vil du vide (og kunne dokumentere) hvor varm computeren bliver med hhv.
lukket låg og åbent låg.
En iBook er nemlig designet til at skaffe sig af med varmen, igennem
tastaturet.

--
Jeg har talt

Fra : Mikael Karup Pederse~

Dato : 04-02-06 16:30

[92xx] Maciek wrote:

> [...]
> lukket låg og åbent låg.
> En iBook er nemlig designet til at skaffe sig af med varmen, igennem

Ok. tak for det. Et andet spørgsmål er at ibook G4 er født med en max
opløsning på 1024 x 768, betyder det at man kun kan anvende skærmme
denne opløsning, her under 15" ? Eller findes der mulighed for at
opdatere driveren elller ???

Mvh

Mikael

Fra : Jon

Dato : 04-02-06 18:31

> [...]

> opløsning på 1024 x 768, betyder det at man kun kan anvende skærmme
> denne opløsning, her under 15" ? Eller findes der mulighed for at

Se <http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html>
og <http://macparts.de/ibook/>
Men - på eget ansvar! Selv om "alle" sier det er helt OK...
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal:

Fra : Mikael Karup Pederse~

Dato : 05-02-06 14:33

Jon wrote:

> Se <http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html>
> og <http://macparts.de/ibook/>
> Men - på eget ansvar! Selv om "alle" sier det er helt OK...

Det kører jo strygende !!! Et godt fif med temperaturmåleren for den
bliver temmelig varm når man kører lidt tungere programmer. Muligvis kan
det hjælpe at sætte ekstra ram i. Jeg har fortsat kun de 250 som fulgte
med som standart.

Mvh

Mikael

Fra : Jon

Dato : 05-02-06 17:34

Mikael Karup Pedersen <karlsvej@mail.dk> wrote:

> Muligvis kan
> det hjælpe at sætte ekstra ram i. Jeg har fortsat kun de 250 som fulgte
> med som standart.

Minst 512 mer anbefales varmt (unnskyld uttrykket her). Mer RAM = mindre
diskaksess = mindre bevegelsesvarme = mindre stress av batteriet. Alt er
gunstig. I _tillegg_ kommer at maskinen blir raskere og mer responsiv.
Win-Win, tror jeg det heter!

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-06 17:55

On 2006-02-05 17:33:35 +0100, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> [...]
> diskaksess = mindre bevegelsesvarme = mindre stress av batteriet. Alt er
> gunstig. I _tillegg_ kommer at maskinen blir raskere og mer responsiv.

Ja, eller Mac-Mac
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS