Ny Mac bruger.
Fra : Gnyffe

Dato : 02-02-06 18:50

Som gl. inkarneret Windows bruger så har jeg købt mig en Mac Mini, og jo -
den er super.

Savner lige pt. en Home / End tast når man skriver, for at komme til start /
slutning af en linie.
Kan det lade sig gøre ?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-02-06 20:06

Gnyffe <cfv@fgh.fj> wrote:

> Som gl. inkarneret Windows bruger så har jeg købt mig en Mac Mini, og jo -
> den er super.

Velkommen som Macbruger.

> Savner lige pt. en Home / End tast når man skriver, for at komme til start /
> slutning af en linie.
> Kan det lade sig gøre ?

Æble+pil til ventre/højre (Æbletasten hedder officielt Command).

Æble+pil op/ned bringer dig fra start til slut af teksten.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Gorm Jørgensen

Dato : 02-02-06 20:20

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Æble+pil til ventre/højre (Æbletasten hedder officielt Command).
>
> Æble+pil op/ned bringer dig fra start til slut af teksten.

Hmm... der er jo eller 4 taster (skrå pil op/ned og lodret pil op/ned)
smart hvis man kunne bruge dem.
Nå men det andet virker jo.

Fra : Steen Larsen

Dato : 02-02-06 20:34

In article <43e25b4f$0$15791$14726298@news.sunsite.dk>,
Gorm Jørgensen <user@example.net> wrote:

> Hmm... der er jo eller 4 taster (skrå pil op/ned og lodret pil op/ned)
> smart hvis man kunne bruge dem.
> Nå men det andet virker jo.
>
> mvh

Hvis det er MS Word du arbejder i kan du vel selv sætte tastaturgenveje
op.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 02-02-06 20:35

Gorm Jørgensen <user@example.net> wrote:

> Hmm... der er jo eller 4 taster (skrå pil op/ned og lodret pil op/ned)
> smart hvis man kunne bruge dem.
> Nå men det andet virker jo.

Virker de ikke?
Jeg bruger dem da uden problemer.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-02-06 20:37

Gorm Jørgensen <user@example.net> wrote:

> Hmm... der er jo eller 4 taster (skrå pil op/ned og lodret pil op/ned)
> smart hvis man kunne bruge dem.

Jamen, har du prøvet dem af?
Jeg sidder p.t. ved en bærbar og et Logitech-tastetur, deraf mit svar.

Logitechs har:
1=End
9=Page Up
3=Page Down

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Gorm Jørgensen

Dato : 02-02-06 20:44

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Jamen, har du prøvet dem af?

De virker kun som PgUp/PgDn i Mozilla ThunderBird.

Jeg har endnu ikke Office pakken, så om de virker der ved jeg ikke.

Det er et originalt Apple Keyboard jeg bruger.

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 02-02-06 21:17

Gorm Jørgensen wrote:
> De virker kun som PgUp/PgDn i Mozilla ThunderBird.
> Jeg har endnu ikke Office pakken, så om de virker der ved jeg ikke.
> Det er et originalt Apple Keyboard jeg bruger.

I Word virker home/end (pil skråt op/ned), når man samtidig trykker
æble-tasten ned samtidig – egentlig underligt at æbletasten skal ned
samtidig... men det virker altså.

Page-up/page-down (lodrette pile med to streger på tværs) virker uden
modificering – de rykker et skærmbillede op eller ned. Hvis æble-tasten
trykkes ned samtidig, så rykker de en hel side op eller ned.

- Bo

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-02-06 12:29

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) on torsdag 2. februar 2006 at 20:05
+0100 wrote:

> [...]
>--
>http://www.ravnekrogen.dk/gallery
>preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM/Skype prebenbodker

Tak, det var lige hvad jeg havde brug for.
Min nabo har fået en MiniMac. Er gammel P C bruger og har så fået lidt
hjælp af mig. Hun spurgte netop om dette "home og end". Jeg anede ikke,
hvad hun talte om
Fuktionen er da også lækker at kende for mig selv
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-02-06 12:39

Hanne Hertzog on fredag 3. februar 2006 at 12:28 +0100 wrote:

> [...]
>--
>http://www.ravnekrogen.dk/gallery
>preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM/Skype prebenbodker
jeg har lige testet det. I testedit og AppleWorks virker det med

>Æble+pil til ventre/højre
>Æble+pil op/ned bringer dig fra start til slut af teksten.

I mailen her i newsgruppen og i Word virker det med de skrå pile. Men kun
ved tesktlinie.

æ+ pil virker også dem op og ned i hele teksten

Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark