Kopiere system og filer i OS X 10.4 - hvor~
Fra : Mikael

Dato : 31-01-06 21:20

Haves:
G4 med 3 harddiske: A, B og C

A er startdisk (10.4.4)
B er sikkerhedskopi dvs. identisk med A (10.4.4)
C er lager for større filer, musik, video, ældre ragelse osv.
(10.4.3)

Desværre har jeg ikke sikkerhedskopieret i 14 dage, og der ligger
selvfølgelig en masse ting på A, som jeg har arbejdet på og nødig
vil lave om. Foto, breve, mail, hjemmeside (100 timers arbejde)

A vil ikke mounte som startdisk
B vil gerne være startdisk i OS X og OS 9
C vil gerne være startdisk i OS X og OS 9

Kunne jeg i OS 9:
1. kopiere udvalgte filer fra A til B (Users, library osv.)
2. geninstallere OS X 10.4 på A
3. bruge overførselsassistenten til at kopiere tilbage fra B til A
(for at få de rigtige rettigheder osv.)

Er ovenstående smart?

mvh Mikael Kern