Panik på min OS 10.4 startdisk - hjælp
Fra : Mikael

Dato : 31-01-06 12:03

Jeg får kernel panic når jeg genstarter.

Jeg kan ikke starte i single user mode - giver også kernel panic.

Jeg kan ikke starte i safe mode.

Når jeg holder alt-tasten nede under opstart kan jeg se mine 3 diske
med OS X.
Jeg kan så vælge en anden startdisk og starte normalt fra denne.
Nu er min primære startdisk ikke mountet.
Jeg kan reparere den med Disk Utility, men ikke mounte.

Hvad er næste kloge skridt?

Grunden til at jeg genstartede i første omgang var at Entourage meldte
om databasefejl og Safari var mærkelig. Og jeg havde haft 20
programmer i brug i mange dage og mange crash i Dreamweaver - jeg
tænkte at det var på tide at "starte forfra"...

Øv!

mvh Mikael Kern

Fra : Mikael

Dato : 31-01-06 13:50

Ingen gode ideer?

AAAArrrrrrggghhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-01-06 16:51

Hej Mikael

Mikael wrote:
> [...]
> Nu er min primære startdisk ikke mountet.
> Jeg kan reparere den med Disk Utility, men ikke mounte.

Jeg synes, det mistænkeligt minder om en anden, jeg kender til lige nu.
- Han har nøjagtig tilsv. problemer, - og jeg selv har det på en G3 med
en 10.3.x...

> Hvad er næste kloge skridt?

Har du DiskWarrior 3.03? - kan den se disken, og kan du få lov til at
lave en 'Rebuild' af directory filen og en 'Replace'? - Skal jeg være
lidt negativ, så er jeg bare bange for, du ikke kan få lov til at lave
en 'Replace'..

Har du Norton Systemworks 3.0? - så prøv evt. at køre DiskDoctor på
disken. Hvis NS 3 ikke kan se disken skal du vælge 'Add Missing Disks' i
menuen, så skulle den gerne kunne ses i Norton.

Der er højst sandsynlig tale om, at nogle af dine boot sectors er kommet
ud af den orden, hvori de skal ligge for at kunne læse kernen korrekt, -
og hvis en af de 'forkerte blokke' ligger under kernen, så givr det
problemer. I første omgang skal du skippe alle funktioner i DiscDoctor
med undt. af 'Directory' check og rep. - DD vil højst sandsynlig vise en
hel del 'forkerte' 'B-tree nodes', og kan du bare få rettet nogle få af
dem, så har du muligheden for at kunne køre DiskWarrior 3.03 og lægge en
hel ny directory fil.

> [...]
> programmer i brug i mange dage og mange crash i Dreamweaver - jeg
> tænkte at det var på tide at "starte forfra"...

Uak! - kombinationen af en åben Safari + Dreamweaver er ikke en god
kombination. Det har jeg bl.a. set, at andre har haft problemer med i en
engelsksproget grupe. - Begge programmer er særdeles CPU krævende, - og
har du så samtidig haft både Mail.app og evt. MSOffice X/2004 åbne
samtidig, vil det gå galt...

> Øv!

3xØV! - den maskine, jeg selv bøvler med, er faktisk allerede solgt, men
jeg kan jo ikke sende den ud af huset, når X ikke vil køre.

Nå, men har du ikke Norton Systemworks 3 og DiskWarrior 3.0.3, kan du
komme over og låne mine...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Mikael Kern

Dato : 31-01-06 17:33

> [...]
> engelsksproget grupe. - Begge programmer er særdeles CPU krævende, - og
> har du så samtidig haft både Mail.app og evt. MSOffice X/2004 åbne

JO tak, men lige præcis Dreamweaver udmærker sig jo ved at man kan trykke
F12 og Æble F12 og se sin side i henh. Safari og Firefox (for eksempel). Og
Fireworks er naturligvis osse åben. Og Photoshop. Og Word og Entourage
henter mail og iTunes osv. osv. osv.

Måske er jeg selv ude om det. Men multitasking er da sjovt

Mvh Mikael Kern

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-01-06 17:45

Hej Mikael

Mikael Kern wrote:

> [...]
> Fireworks er naturligvis osse åben. Og Photoshop. Og Word og Entourage

Jeg tænkte det nok. - Jeg håber, du i det mindste har et par gb RAM...

Hm, forleden faldt jeg over et program, der kunne reducere både RAM og
CPU forbrug, når programmerne er i baggrund, men jeg kan ikke komme på,
hvad det hed. - Det kunne måske løse nogle af problemerne... hm... måske
MenuMeters... Jeg kan ikke huske det.

> Måske er jeg selv ude om det. Men multitasking er da sjovt

Ja, og havde det været en alm. Win-baseret PC, så var den brudt ned
forlængst.

Fra : tom

Dato : 02-02-06 17:38

On 2006-01-31 17:45:05 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> ske MenuMeters... Jeg kan ikke huske det.

> Ja, og havde det været en alm. Win-baseret PC, så var den brudt ned

Menu meters viser blot forbrug og bevægelse..
i min verden uundværlig, da jeg hele tiden ( hvert sekund) opdaterer
båndbredde forbrug, og procent/performance på cpu..
Genialt stykke værktøj..
Tom

Fra : tom

Dato : 02-02-06 17:36

On 2006-01-31 17:33:17 +0100, Mikael Kern <kern@kern.dk> said:

> [...]
> henter mail og iTunes osv. osv. osv.
>
> Måske er jeg selv ude om det. Men multitasking er da sjovt

En lidrt mere målrettet form for procedssorbrug, lyder som en god ide..
eg..
Dw og safari + evt en anden broser i forhold til fejl..
Sluk mail mens du programmerer ( burde ikke være nødvendigt, men hvad pokker)
Alternativt sluk de andre programmer, tjek mail og arbejd i DW + safari..
Det har jeg klaret længe på en 500 mhz G4, helt uden problemer..
( har endda !! )
Haft et eller flere M$ programmer tændt samtidigt.
Det kan jeg da ikke mere, da jeg har smidt dem ud..
I den forbindelse ville jeg da gerne høre fra nogen, der kender en wmv
player, der ikke kommer fra micro$oft
Tom

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-02-06 20:15

tom <spam@bam.dk> wrote:

> I den forbindelse ville jeg da gerne høre fra nogen, der kender en wmv
> player, der ikke kommer fra micro$oft
> Tom

Quicktime, såmænd.

Med dette tilbehør:
<http://www.flip4mac.com/flip4mac_home.htm>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Karl Antz

Dato : 02-02-06 21:12

> Quicktime, såmænd.
>
> Med dette tilbehør:
> <http://www.flip4mac.com/flip4mac_home.htm>

.... og den distribueres ovenikøbet også af MS efter at de har besluttet
ikke at videreudvikle WMP for Mac:

<http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/flip4mac.mspx>

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-02-06 22:13

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... og den distribueres ovenikøbet også af MS efter at de har besluttet
> ikke at videreudvikle WMP for Mac:
>
> <http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/flip4mac.mspx>
>
> hilsen ka'l

Og bevirker bl.a. at man nu kan lytte DRs netradio i 128 Kbit i iTunes.

…

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 03-02-06 10:34

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Og bevirker bl.a. at man nu kan lytte DRs netradio i 128 Kbit i iTunes.
>
> …
>
> /Preben

Har du lyst til at forklare hvordan?

MVH Thomas Bendsen

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 03-02-06 12:32

Thomas Bendsen wrote:

> Har du lyst til at forklare hvordan?
>
> MVH Thomas Bendsen

Desværre er der vist alligevel ikke tale om 128 Kbit – så tippet er kun
halvgodt... desværre.
Det er altså stadig kun muligt at afspille DR netradio i Mplayer i fuld
128 Kbit kvalitet.

Angående netradio i iTunes:

Du kan se hvordan via disse links:
http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=113873295555270499
http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1138822372481684

Der er en, der har lavet filerne for alle DRs netradiokanaler, som kan
downloades fra denne adresse:
http://home1.stofanet.dk/jettesvej11/DR%20Netradio%20i%20iTunes.zip

- bo

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 03-02-06 13:36

Bo Hovgaard Thomasen <bothomasenRE@MOVECAPSsofthome.net> wrote:

> Der er en, der har lavet filerne for alle DRs netradiokanaler, som kan
> downloades fra denne adresse:
> http://home1.stofanet.dk/jettesvej11/DR%20Netradio%20i%20iTunes.zip

Den der hedder DR Klassisk er i virkeligheden DR Kultur. Jeg har ikke
kontrolleret de andre.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 03-02-06 14:36

> Den der hedder DR Klassisk er i virkeligheden DR Kultur. Jeg har ikke
> kontrolleret de andre.

Det er forøvrigt meget nemt at lave flere kanaler. Man hiver en kanal
fra mappen i linket ovenfor over på TextEdit og finder det sted mod
slutningen hvor der er en kode af formen "eXXchYYm", ændrer XX og YY til
en ny kanal og gemmer, føjer til bibliotek i iTunes. På siden med
direkte links på dr.dk kan man holde musen hen over linux linket og se
de XX og YY koder, som hører til hver kanal.

Sammenlignet med lydkvaliteten i DRs netplayer via Windows Media Player,
så er der en kraftig hvid støj, men til gengæld så lyder det ikke som
det kommer ud gennem et 3 meter langt paprør. Jeg vil sige lydkvaliteten
mest ligner den på en FM-radio med svagt signal.

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 03-02-06 16:36

Niels Jørgen Kruse wrote:

> [...]
> det kommer ud gennem et 3 meter langt paprør. Jeg vil sige lydkvaliteten
> mest ligner den på en FM-radio med svagt signal.

Ja, jeg får også en del støj ala et lidt dårligt FM-signal.

I Mplayer spiller det til sammenligning helt uden den slags støj i 128
Kbit – det lyder fremragende i sammenligning.

Det ville jo ellers lækkert at kunne afspille netradioen i iTunes i
samme kvalitet... måske er det flip4mac, der ikke gør jobbet ordentligt
– det må det vel være?

- Bo

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-02-06 18:11

Bo Hovgaard Thomasen <bothomasenRE@MOVECAPSsofthome.net> wrote:

> I Mplayer spiller det til sammenligning helt uden den slags støj i 128
> Kbit – det lyder fremragende i sammenligning.

Mplayer er helt klart den bedste DR streaming løsning jeg har lagt ører
til. Men er det muligt at lave en spilleliste over URL's så man bare
skal klikke én gang for at vælge kanal?

--
Mvh Martin

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 03-02-06 21:02

Martin Bredthauer wrote:

> Mplayer er helt klart den bedste DR streaming løsning jeg har lagt ører
> til. Men er det muligt at lave en spilleliste over URL's så man bare
> skal klikke én gang for at vælge kanal?

Ikke så vidt jeg har fundet frem til...

Jeg har i stedet lavet et relativt simpelt script, der kan bruges til at
starte afspilningen af de forskellige DR netradiokanaler i Mplayer. Det
foregår fra kommandolinien, men så er lydkvaliteten også i top. Måske
kan nogle have fornøjelse af scriptet...
det kan i hvert fald hentes fra denne URL:

http://filethatfile.com/uploads/196drnetradio.sh

Fjern 196 i filnavnet og husk at give scriptet rettigheder til at kunne
eksekveres (chmod +x drnetradio.sh).

Scriptet - eller dele af det - kan selvfølgelig bruges til at lave et
applescript, hvis det skal være mere avanceret.

- Bo

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 03-02-06 22:35

Bo Hovgaard Thomasen wrote:
> [...]
> kan nogle have fornøjelse af scriptet...
> det kan i hvert fald hentes fra denne URL:

Jeg har lige opdateret netradiokanalerne og url'erne til de enkelte
streams. Brug denne version i stedet.

http://filethatfile.com/uploads/511drnetradio.sh

Fjern 511 i filnavnet og husk at give scriptet rettigheder til at kunne

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-02-06 01:51

Bo Hovgaard Thomasen <bothomasenRE@MOVECAPSsofthome.net> wrote:

> Fjern 511 i filnavnet og husk at give scriptet rettigheder til at kunne
> eksekveres (chmod +x drnetradio.sh).

Jeg kan ikke få scriptet til at virke. Måske skyldes det følgende: Når
jeg åbner "pakken" MPlayer OS X 2 så kan jeg ikke finde den mappe
"External_Binaries" som scriptet henviser til i linien

/Applications/MPlayer\
OSX.app/Contents/Resources/External_Binaries/mplayer.app/Contents/MacOS/
mplayer

--
Mvh Martin

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 04-02-06 07:23

Martin Bredthauer wrote:

> [...]
>
> /Applications/MPlayer\
> OSX.app/Contents/Resources/External_Binaries/mplayer.app/Contents/MacOS/

Ok, det er fordi jeg har brugt denne version af Mplayer – ikke 2-versionen:
http://www4.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/MPlayer-dev-CVS-050904.dmg

For Mplayer OS X 2 er stien til mplayer:
/Applications/MPlayer\ OS\ X\
2.app/Contents/Resources/mplayer.app/Contents/MacOS/mplayer

Jeg har lavet søg+erstat, og en version der virker med Mplayer OS X 2
kan hentes her:
http://filethatfile.com/uploads/494drnetradio.sh

Igen: fjern 494 i filnavnet. Og gør den eksekverbar.

Et par simple tips: Scriptet skal være placeret i din path, ellers skal
du skrive ./drnetradio.sh eller den komplette sti til scriptet, for at
starte det. Det letteste er selvfølgelig at tilføje placeringen for
sådanne scripts til .profile (skriv: nano .profile, og tilføj: export
PATH="$PATH/unix-scripts", hvis dine filer er i den nævnte mappe i din
hjemmemappe).

- Bo

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-02-06 10:50

Bo Hovgaard Thomasen <bothomasenRE@MOVECAPSsofthome.net> wrote:

> Jeg har lavet søg+erstat, og en version der virker med Mplayer OS X 2
> kan hentes her:
> http://filethatfile.com/uploads/494drnetradio.sh

Mange tak. Nu virker det som det skal. Findes der mon en måde hvorpå man
kan udgå at MPlayer viser status for streamen, dvs det talmateriale der
hele tiden kører mens der streames fra DR?

> [...]
> sådanne scripts til .profile (skriv: nano .profile, og tilføj: export
> PATH="$PATH/unix-scripts", hvis dine filer er i den nævnte mappe i din

Herligt at få anledning til at dyrke Unix siden af OS X... men øh, hvor
skal .profile ligge for at blive læst når jeg starter terminal.app? (Jeg
havde tidl. bare lagt scriptet i en mappe der i forvejen lå i min path,
men det virker mere rigtigt at ha' mappen "unix-scripts" i min
hjemmemappe som du foreslår.)

--
Mvh Martin

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 04-02-06 12:18

Martin Bredthauer wrote:
> Mange tak. Nu virker det som det skal. Findes der mon en måde hvorpå man
> kan udgå at MPlayer viser status for streamen, dvs det talmateriale der
> hele tiden kører mens der streames fra DR?

Jeg plejer bare at minimere terminal-vinduet i dock'en, eller trykke
æble-h, men det du spørger til kan gøres ved at tilføje dette til hver
kald af mplayer: > /dev/null

fx:

/Applications/MPlayer\ OS\ X\
2.app/Contents/Resources/mplayer.app/Contents/MacOS/mplayer
http://wmscr1.dr.dk/e02ch01m?wmcontentbitrate=300000/.wma >/dev/null

Det har jeg gjort med denne version af scriptet:

http://filethatfile.com/uploads/184drnetradio.sh

> [...]
> havde tidl. bare lagt scriptet i en mappe der i forvejen lå i min path,
> men det virker mere rigtigt at ha' mappen "unix-scripts" i min

Den skal ligge i roden af din hjemmemappe – den gør det måske allerede.
Da filnavnet begynder med . betragter systemet den som en skjult fil –
du kan ikke umiddelbart se den i Finder (kun med æble+g og derefter
skrive ~ i dialogboksen. ~ = hjemmemappe). I terminal kan du skrive ls
-a for at liste den aktuelle mappe inkl. skjulte filer (-a = all).

Du gemmer i editoren nano (nano .profile) ved at trykke ctrl+o og
derefter enter. Du quitter nano med ctrl+x.

- Bo

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 04-02-06 12:27

Bo Hovgaard Thomasen wrote:

> du kan ikke umiddelbart se den i Finder (kun med æble+g og derefter
> skrive ~ i dialogboksen. ~ = hjemmemappe). I terminal kan du skrive ls

Hmm... det med æble+g viser faktisk ikke de skjulte filer, som jeg
ellers syntes at huske! Men man kan bruge det til at kigge i
systemmapper osv. (fx /etc eller lignende).

- bo

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-02-06 16:05

> [...]

> ellers syntes at huske! Men man kan bruge det til at kigge i
> systemmapper osv. (fx /etc eller lignende).

Ja, Apple gør det "godt" med at skjule alt det frække

Men ls -a er jo let at anvende.

Nu har jeg også fået .profile til at virke. Jeg havde tidl. prøvet at
lægge den i hjemmemappen, men jeg har mistanke om at der gik noget galt
da jeg "cut 'n pasted" dit forslag til indhold ind i .profile. Men efter
2. forsøg virker det.

Tak for et godt tip og kyndig vejledning.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-02-06 00:29

> [...]

> Jeg plejer bare at minimere terminal-vinduet i dock'en, eller trykke
> æble-h, men det du spørger til kan gøres ved at tilføje dette til hver

Det kan anbefales at bruge "> /dev/null" - især på mindre Macs
(eksempelvis min powerbook 667MHz) Terminal.app undgår på den måde at
bruge så mange ressourcer. Hos mig betød det at et fald fra 15% til
under 2% af CPU forbruget.

Har desuden investeret i Airfoil 2.0 så jeg nu kan streame DR i 128kb
til min Linn Classic (stereoanlæg) via Airport Express. Værsgo' ét stk.
DAB tuner for kr. 200,-

--
Mvh Martin

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 03-02-06 14:22

Bo Hovgaard Thomasen wrote:

> Desværre er der vist alligevel ikke tale om 128 Kbit – så tippet er kun
> halvgodt... desværre.
> Det er altså stadig kun muligt at afspille DR netradio i Mplayer i fuld
> 128 Kbit kvalitet.
Øv!

> Angående netradio i iTunes:
>
> Du kan se hvordan via disse links:
> http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=113873295555270499
> http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1138822372481684

Dem kendte jeg godt, men så vidt jeg kunne høre gav det ikke 128 Kbit,
hvilket du jo desværre har bekræftet. Desuden kunne jeg kun følge tippet
så langt som til Quicktime, da jeg ikke har PRO-versionen.

> Der er en, der har lavet filerne for alle DRs netradiokanaler, som kan
> downloades fra denne adresse:
> http://home1.stofanet.dk/jettesvej11/DR%20Netradio%20i%20iTunes.zip

Tak for det. Det sparede mig (i hvert fald lige nu) for en opgradering
til Quicktime PRO.

Med venlig hilsen
Thomas Bendsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-02-06 14:41

Thomas Bendsen <tbendsen@stofanet.dk> wrote:

> Dem kendte jeg godt, men så vidt jeg kunne høre gav det ikke 128 Kbit,
> hvilket du jo desværre har bekræftet. Desuden kunne jeg kun følge tippet
> så langt som til Quicktime, da jeg ikke har PRO-versionen.

Andre har forklaret tricket, så det springer jeg over.

Kan du virkelig høre forskel?
Altså høre at det _ikke_ er 128 kbit.
For mig er det afgørende, at der kan afspilles i iTunes.

Er det ikke snarere flip4mac end QuicktimePro, der giver forskellen i
Quicktime?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 03-02-06 15:25

> [...]
>
> Kan du virkelig høre forskel?
> Altså høre at det _ikke_ er 128 kbit.
> For mig er det afgørende, at der kan afspilles i iTunes.

Det troede jeg at jeg kunne, men når du spørger sådan kan jeg sikkert
ikek. Jeg kan bare høre at der er en del støj af en eller anden art.

MVH Thomas Bendsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-02-06 15:32

> Og bevirker bl.a. at man nu kan lytte DRs netradio i 128 Kbit i iTunes.

Men som andre .mov filer kan lyden ikke streames via Airport Express -
øv!

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-06 10:44

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> engelsksproget grupe. - Begge programmer er særdeles CPU krævende, - og
> har du så samtidig haft både Mail.app og evt. MSOffice X/2004 åbne

det bør altså ikke kunne fremkalde en kernepanik, højst at GUI eller
lookupd dør. Hvis det kun er GUI'et kan man stadig ssh'e til maskinen
og lukke den ned på regelmenteret vis og undgå diskkorumption.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-01-06 15:28

Mikael <nospam@kern.dk> wrote:
> [...]

> programmer i brug i mange dage og mange crash i Dreamweaver - jeg
> tænkte at det var på tide at "starte forfra"...

øjeblikelig backup + evt. ny disk.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Mikael

Dato : 31-01-06 22:29

Om nogen bliver klogere: Disk Utilitys log:

Jan 31 11:02:54: Disk Utility started.

Verify and Repair disk "Bill"
Invalid Volume Header
Checking HFS Plus volume.
Checking Extents Overflow file.
Checking Catalog file.
Checking multi-linked files.
Checking Catalog hierarchy.
Checking Extended Attributes file.
Checking volume bitmap.
Checking volume information.
Repairing volume.
Rechecking volume.
[...]
The volume Bill was repaired successfully.

1 HFS volume checked
Repair attempted on 1 volume
   1 HFS volume repaired

Mount of "Bill" failed
Verify and Repair disk "Bill"
[...]
The volume Bill appears to be OK.

1 HFS volume checked
   No repairs were necessary

Mount of "Bill" failed

**********
Jan 31 11:14:29: Disk Utility started.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-06 01:26

Hej Mikael

Få lavet backup af alt, hvad du kan!

Du har en fejl i 'Extend B-tree nodes' - altså fejl i selve den del af
disken, der indeholder dine bootsektorer.

DiskWarrior 3.0.3 bør kunne klare det, men hvis der er for mange 'B-tree
Errors', så kan det være nødvendig med at bruge Norton Systemworks 3 ->
DiskDoctor til at reparere lige nøjagtig så mange af blokkene, at DW kan
gøre resten.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-02-06 10:41

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Du har en fejl i 'Extend B-tree nodes' - altså fejl i selve den del af
> disken, der indeholder dine bootsektorer.

nope, Extend B-tree nodes har med partitionen at gøre ikke med den
fysiske disk.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth