meta tags er det out
Fra : mogge

Dato : 05-03-06 09:52

Bruger man ikke meta tags mere til indeksering af hjemmesider. Jeg har for
sjov prøvet at se kildekoden i start siden på mange hjemmesider lavet af
professionelle firma, og når man gør det op er det forbavsende få der har
nogle metadata i startsiden.

Bruger man meta tags på hjemmesiden, skal de så står på alle sider, og med
samme tekst, eller er det nok at have dem på startsiden?

Der er i øvrigt også ganske få der overholder WC3 standardere med hensyn
til DOC type angivelse i head på dokumentet.

Hilsen
Mogge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 16:36

mogge skrev:

> Bruger man ikke meta tags mere til indeksering af hjemmesider.

Hvis du mener om søgemaskinerne gør det, så er svaret nej. Det er
noget tid siden de holdt op med det. Jeg tror at udviklerne var
trætte af at se meterlange metalinjer fyldt med sjofle ord.

Der foregår en løbende 'krig' mellem søgemaskinernes bestræben på
at lave en brugbar rækkefølge og fidusmageres trickforsøg på at
komme øverst.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-03-06 22:35

mogge wrote:
> [...]

> Der er i øvrigt også ganske få der overholder WC3 standardere med
> hensyn til DOC type angivelse i head på dokumentet.

At et firma tager penge for at lave hjemmesider for andre er ikke pr.
definition ensbetydende med, at de helt har styr på, hvordan det bør gøres.

Mange af den slags foretagender har desværre den filosofi, at hvis bare det
ser ud til at virke i IE på en Windows-platform, så gør man ikke mere ud af
det. Om det så ser helt håbløst ud eller slet ikke fungerer i andre browsere
og/eller på andre platforme, interesserer dem ikke.

De overser bare, at de derved taber 20-25 % af de potentionelle brugere på
den konto.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/