SEO?
Fra : Thomas gade

Dato : 03-03-06 22:15

http://www.danvaegt.dk/ faldt jeg over at der i toppen af <head> er
indsat et nosrcipt tag, der er fyldt med søgeord.
Er det en lovlig måde at lave SEO på? Eller ligger det lige på den
rigtige side af stregen?
Det er vel under alle omstændigherder ikke den korrekte brug af noscript
tagget.

Mvh Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-03-06 00:04

Thomas gade wrote:
> På http://www.danvaegt.dk/ faldt jeg over at der i toppen af <head> er
> indsat et nosrcipt tag, der er fyldt med søgeord.

Det må vist kaldes et forsøg på at snyde sig til en højere ranking i
søgemaskinerne. Den slags plejer at have det stik modsatte virkning på
længere sigt.

> Er det en lovlig måde at lave SEO på? Eller ligger det lige på den
> rigtige side af stregen?

Det er op til den enkelte søgemaskine at afgøre. Men jeg vil da ikke tilråde
at bruge den slags metoder. Lav i stedet en side med fornuftig brug af
headlines og title og semantisk korrekt opbygning. Og få så andre -
registrerede - sider til at linke til din side.

> Det er vel under alle omstændigherder ikke den korrekte brug af
> noscript tagget.

Nej, den er helt ved siden af. Elementet <noscript> er information, som man
lægger ind sidst i et javascript, lige før </script> og med det formål, at
det vises i browsere, som ikke forstår javascript eller hvor
javascriptafvikling er blokeret.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-03-06 15:42

Erik Ginnerskov skrev:

> Nej, den er helt ved siden af.

Ja.

> Elementet <noscript> er information, som man lægger ind sidst i
> et javascript, lige før </script>

Nej, efter. Lægger man det ind i <script>, risikerer man let at det
slet ikke bliver kørt (jeg ved ikke om det er legalt, men jeg tror
det ikke).

W3 har følgende eksempel på brug af noscript:

<SCRIPT type="text/tcl">
...some Tcl script to insert data...
</SCRIPT>
<NOSCRIPT>
<P>Access the <A href="http://someplace.com/data">data.
</NOSCRIPT>

<http://www.w3.org/TR/html401/interact/scripts.html#h-18.3.1>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas JP

Dato : 04-03-06 00:28

On Fri, 03 Mar 2006 22:14:45 +0100, Thomas gade
<placeit-fjern-@gmail.invalid> wrote:

> [...]
>rigtige side af stregen?
>Det er vel under alle omstændigherder ikke den korrekte brug af noscript

Nej det er ikke den korrekte brug af tagget. Webdesigneren bruger det
også på sin egen side, og har ligget nr. 1 i et par år ved en søgning
på webdesign på google....

Tror dog ikke det har noget med det at gøre...

--
Thomas Jari

Fra : David Trasbo

Dato : 04-03-06 10:51

Thomas gade skrev:

> [...]
> side af stregen?
> Det er vel under alle omstændigherder ikke den korrekte brug af noscript

Nej, det er ikke korrekt brug. Man bør hellere bruge <title>, <h1>, <h2>...,
registreringen.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.