FF og Opera ignorerer min padding-top
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 03-03-06 13:42

Er der nogen, der kan gennemskue, hvad det er der går galt med
top-paddingen i FF og Opera på http://www.muds.dk/muds.html?

Der skal være 20px luft over overskriften ("Hvad er MUDS?"). Til det
formål har jeg angivet 'padding: 20px' på div'en "indhold", men det
virker ikke - ligegyldigt hvad jeg skriver, så klistrer overskriften sig
helt op til sidehovedet. Paddingen på de andre sider virker fint, og IE
viser det som den skal.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-03-06 13:51

Mikkel Z. Herold skrev:

> Er der nogen, der kan gennemskue, hvad det er der går galt med
> top-paddingen i FF og Opera på http://www.muds.dk/muds.html?

Hvis du kigger nærmere på indhold (fx i DOM Inspector), vil du
opdage at indhold starter oppe under dit sidehoved - og den padding
du sætter, bliver derfor "spist" af #hoved_indhold.

Tilføj clear: right; på #indhold, så kører det (i hvert fald i
Firefox).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 03-03-06 14:00

On 03-03-2006 13:50 Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Tilføj clear: right; på #indhold, så kører det (i hvert fald i
> Firefox).

Og minsandten også i Opera, og uden at det f*cker IE op - genialt!

Jeg havde lagt mærke til det i DOM inspektoren, og jeg havde prøvet at
sætte clear på sidehovedet, men det hjalp ikke. Jeg takker for løsningen!

I øvrigt har IE en meget sær bug: Hvis jeg sætter en tabel ind
indholds-div'en og sætter bredden til 100%, så flytter IE den ned på
siden, så den starter der, hvor menu-div'en i venstre kolonne slutter.
Med en bredde på 99% sker det ikke (se evt. forsiden). Meget mystisk,
men jeg lever med de 99%...

Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-03-06 14:07

Mikkel Z. Herold skrev:

> Jeg havde lagt mærke til det i DOM inspektoren, og jeg havde
> prøvet at sætte clear på sidehovedet, men det hjalp ikke.

Et element kan ikke "cleare" sig selv, så for at få "clearet" efter
#hoved_indhold skal der clear på #indhold.

> [...]
> indholds-div'en og sætter bredden til 100%, så flytter IE den
> ned på siden, så den starter der, hvor menu-div'en i venstre

Det lyder som noget margen eller fyld der "stikker ud" - enten fra
menuen eller fra tabellen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen