Hjælp til CSS
Fra : Malene Hald

Dato : 03-03-06 12:59

Jeg tillader mig at poste denne i en ny post, da jeg var så dum at stille
spørgsmål under en misledende overskrift.

Jeg har lavet denne side:

www.malenehald.dk/karen/index4.htm
style: www.malenehald.dk/karen/styles/style4.css

Den vises fint i IE, men skod i Firefox

Erik Ginnerskov prøvede at hjælpe mig, men jeg tror ikke jeg gjorde det helt
rigtig (hans hjælp er i tråden "z-index" fra 16/2)

Så nu ser den sådan her ud:

www.malenehald.dk/karen/rigtigcss.htm
CSS: www.malenehald.dk/karen/styles/rigtigcss.css

Men ser hverken rigtig ud i IE eller FF.

Kan nogen hjælpe???

--
Ses:)

Malene

Nyt design på min side:)
www.malenehald.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-03-06 22:14

Malene Hald wrote:

> Jeg har lavet denne side:
>
> www.malenehald.dk/karen/index4.htm
> style: www.malenehald.dk/karen/styles/style4.css

Er det sådan, du vil have den til at se ud:

http://hjemmesideskolen.dk/usenet/malene.html
http://hjemmesideskolen.dk/usenet/style.css

Den er ens i IE og FF.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Malene Hald

Dato : 05-03-06 10:06

> Er det sådan, du vil have den til at se ud:

> [...]

Erik, du er min helt... Jeg glæder mig til den dag jeg er bare helt så god
til det her som du er. Mange tak, fordi du gider tage dig tiden til at
hjælpe mig.

Jeg har et par opklarende spørgsmål:

- Man kan ikke få textboxen til at "overlappe" "new-bottom.jpg" grafikken?

- Jeg ville gerne have denne grafik www.malenehald.dk/karen/line.jpg, ind
som baggrund der hvor farven #F5E0A1 ligger som baggrundsfarve under
div.container. Vil det være smartere, at ændre top og bottom grafikken så de
passer til farven, så den ikke længere har "gradient"effekten?

Mvh Malene Hald

Fra : Malene Hald

Dato : 05-03-06 10:27

> [...]
> div.container. Vil det være smartere, at ændre top og bottom grafikken så
> de passer til farven, så den ikke længere har "gradient"effekten?

Den har jeg selv løst:)

Malene