Bredde på popup-vindue...
Fra : Carlsen

Dato : 27-02-06 19:27

Hejsa...
Jeg har et galleri, som her et popup-vindue:

body{
font-family :Tahoma, Arial, Verdana;
font-size : 12px;
color : #000033;
}

a{
font-family : Tahoma, Arial, Verdana;
font-size : 11px;
font-weight : bold;
color : #FF0000;
text-decoration: none;
}
a:hover {
text-decoration: underline;
}
table, table.view {
font-size : xx-small;
}
td {
font-family: Tahoma, Arial, Verdana;
font-size: 11px;
color: #535353;
font-weight: normal;
}
..caption {
font-family: Tahoma, Arial, Verdana;
font-size: 11px;
color: #AC5D00;
}
..comment {
font-family: Tahoma, Arial, Verdana;
font-size: 10px;
}
..sectiontableheader {
background-color : #0099FF;
color : #FFFFFF;
font-weight : bold;
}

....Hvad skal jeg gøre for at få det det til at tilpasse sig billederne -
altså hvor/hvordan skal jeg angive vinduet til 100% højde og bredde af
billedet?

Mvh
-LC

Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-02-06 21:11

Carlsen skrev:

> Jeg har et galleri, som her et popup-vindue:

Har du et link til siden? Det er svært at hjælpe når man ikke kan
se siden online - se evt. artiklen her:
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carlsen

Dato : 27-02-06 21:42

Det er på siden www.nyord.com. Galleriets popup-vindue skulle gerne virke
som det på www.fotocentret.dk.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-03-06 11:38

Carlsen skrev:

> Det er på siden www.nyord.com. Galleriets popup-vindue skulle
> gerne virke som det på www.fotocentret.dk.

På fotocentret.dk anvender de følgende script:

<http://80.209.224.5/cpg134/scripts.js> (se funktionen
adjust_popup).

Den kan godt forbedres lidt - fx er der intet tjek af om
window.innerWidth/.innerHeight rent faktisk virker - men scriptet
fungerer tilsyneladende o.k. som det er. Du skal dog være klar over
at der kan være forskel på hvordan scriptet virker i quirksmode
(som det kører hos fotokritik) og i standardmode (som det kører i
hos dig selv).
Se mere om de forskellige visningsmåder her:
<http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>

Man skal dog være opmærksom på at nogle browsere kan indstilles til
at ignorere forsøg på at ændre på vinduesstørrelsen - så sæt den
til noget fornuftigt fra starten, og sørg for at brugeren selv har
mulighed for at ændre på størrelsen (undlad at låse
vinduesstørrelsen).

En lille kommentar vedr. din egen pop op-side. Det er en fin ide at
du genbruger pop op-vinduet (så man ikke ender med 20 små pop op-
vinduer fremme), men du bør sørge for at din pop op-side fokuseres
når den opdateres (kald window.focus() i body-onload) - ellers kan
en bruger let blive forvirret når der tilsyneladende ikke sker
noget ved at klikke på et billede.

NB: Du har mange valideringsfejl på din side - det vil være en god
ide at få dem rettet.

NB2: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen