Tabulator i HTML?
Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 13:53

Kan man indsætte en eller flere tabulatorer i HTML-sprog?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-02-06 13:59

Kurt Hansen skrev:

> Kan man indsætte en eller flere tabulatorer i HTML-sprog?

Kort svar: Nej.

Man kan lave en tabelopstilling der svarer til tabulering. I visse
tilfælde kan man også klare det med css-baseret indrykning - men
det afhænger af hvad du skal bruge indrykningen til.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-02-06 16:44

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Kort svar: Nej.

En sidebemærkning:
I HTML bliver sammenhængende blanktegn slået sammen til ét
mellemrum når siden vises - uanset hvor mange blanktegn man
laver.

Blanktegn er mellemrum, tabulering, linjeskift (kode 10) og retur
(kode 13).

Der findes hårdt mellemrum, kode 160, som ikke er et blanktegn,
men det ser ud som et mellemrum. Det kan også skrives som
i HTML.

--
Bertel

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 27-02-06 20:06

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> tilfælde kan man også klare det med css-baseret indrykning - men
> det afhænger af hvad du skal bruge indrykningen til.

Og ved at give hver celle et tabindex kan tabellen tabuleres som feks. i
Word og Excel

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 00:30

On Mon, 27 Feb 2006 20:06:02 +0100, Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Og ved at give hver celle et tabindex kan tabellen tabuleres som feks. i
> Word og Excel

Tabindex? Øhhh, hvad er det nu liiige....? Eksempel?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-02-06 02:29

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Og ved at give hver celle et tabindex kan tabellen tabuleres som
> feks. i Word og Excel

Tabindex og tabelceller?

Er tabindex ikke noget, der bruges i forbindelse med inputfelter i en
formular?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 28-02-06 15:32

Erik Ginnerskov wrote:

> Tabindex og tabelceller?
>
> Er tabindex ikke noget, der bruges i forbindelse med inputfelter i en
> formular?

Du har delvist ret, tabindex kan kun bruges på a, area, button, input,
object, select, og textarea. Og jeg glemmer hver gang, at jeg snyder og
bruger et sublink til at overvinde det problem og så kan man faktisk
udelade tabindex, så falder tabellen ind i den normale taborden i et
dokument.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg