Hvordan vise/vælge ord
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 22-02-06 11:29

Jeg vil gerne have en 10-20 forskellige ord på en side lodret under
hinanden, og så have dem til at udskiftes med andre ord fra en liste ­ en ad
gangen. Altså f.x.:

Alfa
Bravo
Charlie
Delta
Ekko
Foxtrot
Golf
Hotel
India
Juliet

Og så skiftes først Alfa ud med Kilo (dissolve?), dernæst Bravo med Lima,
Charlie med Mike osv. osv.

Kan det lade sig gøre?
Kan man lave en dissolve (mix/overblænding) mellem ordene?
Kan ordene vælges random fra en liste?
Kan man undgå tabeller?

(Kan man gøre det samme med fotos?)

mvh. Mikael

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-02-06 12:12

nospamtoMike [8000 C] wrote:
> Jeg vil gerne have en 10-20 forskellige ord på en side lodret under
> hinanden, og så have dem til at udskiftes med andre ord fra en liste ­ en ad
> gangen. Altså f.x.:

Har du ikke været fremme med det spørgsnål før?
Og er du ikke blevet henvist til nyhedsgruppen
om JavaScript (clientside?)

Hvorom alting er, her er et par links, der nok
skulle kunne hjælpe dig på vej:

http://www.webdesign101.dk/javascript/eksempler/eksempel8.php
http://www.webdesign101.dk/x/usenet/arrays.html

> Kan det lade sig gøre?

Ja, jf. ovenstående.

> Kan man lave en dissolve (mix/overblænding) mellem ordene?

Ja, i IE og Gecko, men vist ikke i mac og *nix browsere

> Kan ordene vælges random fra en liste?

Ja, jf. ovenstående.

> Kan man undgå tabeller?

Kan man lave det med tabeller

> (Kan man gøre det samme med fotos?)

Ja, udskift blot teksten i de Arrays med
referencer til billeder, lissom du ville
gøre med prelaod til en grafisk rollover.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 22-02-06 12:20

> Har du ikke været fremme med det spørgsnål før?
> Og er du ikke blevet henvist til nyhedsgruppen
> om JavaScript (clientside?)

Tak, og måske. Jeg har haft problemer med at poste via Tiscali den seneste
uge. Nu er jeg skiftet til Tele2´s news og det hjælper tilsyneladende.

mvh. Mikael