placering af div i FF og IE
Fra : Peter T.

Dato : 21-02-06 19:48

Side: <http://home19.inet.tele.dk/jodle/yadda/>

Nederste tekstlinie "yadda | yadda |" er placeret i en div #kontakt. Nabo-
div'en til højre hedder #flashmail og indeholder en flash-applet.

I Firefox er afstanden imellem den sidste "|" i "yadda |"-linien og
flashobjektet i samme afstand fra hinanden, som på de andre linier ovenfor.
I explorer er afstanden 1-2 pixels mindre.
Flash-applet'en er præcis 103x10 px, hvilket div #flashmail også er angivet
til.

Er der noget, jeg har overset siden afstanden er forskellig?

Jeg håber jeg har gjort problemet forståeligt. :) Vil også lige nævne, at
jeg kun optimerer med henblik på visning i FF og IE.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-02-06 00:53

Peter T. wrote:

> I explorer er afstanden 1-2 pixels mindre.

En så lille difference ville jeg i dit sted vælge at springe op og falde ned
på. Der er næppe nogen egentlige brugere, der ser din side i begge browsere
og derved opdager forskellen.

Når bare

siden ser rimeligt ens ud i de forskellige browsere,
siden validerer,
siden fungerer upåklageligt i de forskellige browsere,

.... så kan du næppe komme længere med et fornuftigt tidsforbrug.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Peter T.

Dato : 22-02-06 10:54

Erik Ginnerskov udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> siden fungerer upåklageligt i de forskellige browsere,
>
> ... så kan du næppe komme længere med et fornuftigt tidsforbrug.

Hehe fair nok. :) Men det vil ride mig som en mare, hvis samme
bug/designfejl (fra min side?) dukker op i et andet layout, hvor det vælter
hele møllen i IE.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-02-06 17:43

Peter T. wrote:

> Men det vil ride mig som en mare, hvis samme
> bug/designfejl (fra min side?) dukker op i et andet layout, hvor det
> vælter hele møllen i IE.

Vent med at bekymre dig, indtil problemet dukker op - hvis det nogensinde
gør.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/