Redirect...
Fra : Jeppe Brandstrup

Dato : 21-02-06 14:07

Hej...

Jeg sidder lige med en hjemmeside, der gør vrøvl. Jeg har flyttet
siden fra en gammel adresse til en ny, og nu vil jeg mægtig gerne
redirecte al traffik på den gamle adresse over til den nye
adresse, så den gamle kan 'lukkes'.

Men det kan jeg ikke hitte ud. Nogen, der kan hjælpe?

Mvh
Jeppe

PS. www.hrchohdsdes.frac.dk er blevet til www.hrkhohdsdes.frac.dk
(selv den bedste kan vel lave stavefejl )

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-02-06 14:17

Jeppe Brandstrup wrote:

> Men det kan jeg ikke hitte ud. Nogen, der kan hjælpe?

Jeg vill nok i første omgang lave den klassiske med
<head>
</head>

Du stilles nu videre om 5 sekunder , ellers klik <a
href="www.hrkhohdsdes.frac.dk"> her</a>

Så får folk en chance for at se at siden er flyttet af diverse årsager. Og
dem som ikke har meta refresh tilladt (meget få) får selv mulighed for at
klikke sig videre.

Du kunne også fedte med .htaccess eller header (php),så folk slet ikke
opdager det.

PHP variablen 'HTTP_REFERER' gør at du har mulighed for at se om
folk(afhænger af client) er kommet fra den gamle side, så du kan gøre dem
opmærksom på det en gang til.

Fra : Steven A. Sejr

Dato : 21-02-06 14:34

Jeppe Brandstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

> PS. www.hrchohdsdes.frac.dk er blevet til www.hrkhohdsdes.frac.dk
> (selv den bedste kan vel lave stavefejl )

Det er faktisk ganske simpelt.

Her er et eksempel, som du kan lave en side der f.eks. hedder
redirect.html. Denne smider du så på ind og kører på den gamle
addresse.

Kode til redirect.html:
-------
<b><h3>www.hrchohdsdes.frac.dk har skiftet addresse, som nu er
<a
href="http://www.hrkhohdsdes.frac.dk">http://www.hrkhohdsdes.frac.dk
</a>.
Så klik på linket eller vent 3 sekunder.
url=http://www.hrkhohdsdes.frac.dk">
-------

Denne smider du så på ind og kører på den gamle addresse. Så når de
prøver at komme ind på din gamle web adresse, vil de blive smidt
over på den nye hjemmeside.

Håber det kan bruges.

Med venlig hilsen
Steven A. Sejr
-----------------
"If you can't get it right the first time, then do it again and
again."

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-02-06 14:35

Jeppe Brandstrup wrote:
> [...]
> siden fra en gammel adresse til en ny, og nu vil jeg mægtig gerne
> redirecte al traffik på den gamle adresse over til den nye

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/adresse.asp skulle give dig, havd du
behøver.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 21-02-06 14:40

"Jeppe Brandstrup" <jeppe_brandstrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> adresse, så den gamle kan 'lukkes'.
>
> Men det kan jeg ikke hitte ud. Nogen, der kan hjælpe?

Læg en ny indgangsside op på din gamle adresse med følgende indhold:

<head>
</head>

hvor linien

som sender brugeren videre til www.ny-adresse.dk, der er din nye adresse.

Du kan evt. skrive en meddelelse til brugeren om, at siden er flyttet, og
bede vedkommende om at rette sit "bogmærke" til den nye adresse. I så fald
skal du lade siden stå et passende antal sekunder, så brugeren kan nå at
læse det, inden han/hun bliver sendt videre. Det gør du ved at ændre nullet
i værdien af "content" til det ønskede antal sekunder. I så fald er det også
en god ide at indsætte et link til den nye adresse, brugeren kan klikke på
for at komme videre uden at skulle vente på, at det sker automatisk.

Mvh

C@rsten