link til text der skal indsættes
Fra : Frederik

Dato : 20-02-06 16:34

Hej

Ville høre om nogen kunne hjælpe mig.

Jeg vil gerne lave et link til min menu og news-bar, så jeg ikke
behører ændre den på alle mine sider, men kan någes med at linke
til et dokument, der så opdaterer siderne på engang.

MVH
Frederik

http://www.5500poker.frac.dk

PS:
Siden er udelukkende lavet i html og css.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Ask

Dato : 20-02-06 16:43

Frederik wrote:
> [...]
>
> http://www.5500poker.frac.dk
>
> PS:
> Siden er udelukkende lavet i html og css.

Jeg skal bruge en eller anden form for serverside, jeg ville anbefale
at bruge SSI (http://www.html.dk/tutorials/ssi/), men php kan ogsaa
bruges. Har selv brugt lidt SSI, og det er meget naemt at arbejde med.
Et lille men - du skal lige undersoege hvad du kan bruge paa dit
websted (jeg skulle ihvertfald lige have fat i min "udbyder" for at faa
aabnet for SSI).

/ask

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-06 17:26

Jacob Ask skrev:

>Jeg skal bruge en eller anden form for serverside, jeg ville anbefale
>at bruge SSI (http://www.html.dk/tutorials/ssi/), men php kan ogsaa
>bruges.

Ssi kan ikke bruges på frac.dk, selvom de påstår det.

Man skal bruge php til at inkludere med, men det er jo lige så
enkelt.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Frederik

Dato : 20-02-06 17:59

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ssi kan ikke bruges på frac.dk, selvom de påstår det.
>
> Man skal bruge php til at inkludere med, men det er jo lige så
> enkelt.
> --
> Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
> så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

nej har jeg fundet ud af.
Kan du hjælpe lidt med hvordan man includerer i php

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-02-06 20:34

Frederik skrev:

> Kan du hjælpe lidt med hvordan man includerer i php
<?
include 'monsterfil.txt';
?>

Se mere i manualen:

   http://dk.php.net/manual/en/function.include.php

og følg også dens links til beslægtede kommandoer.

--
Bertel

Fra : Frederik Korsgaard

Dato : 20-02-06 17:57

Jacob Ask wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Et lille men - du skal lige undersoege hvad du kan bruge paa dit
> websted (jeg skulle ihvertfald lige have fat i min "udbyder" for at

Tak for hjælpen jeg er dét vidre nu, men jeg er nu løbet ind i det
problem at min udbyder underskytter shtml og asp og jeg kan ikke kode
php.
Kan du eventuelt anbefale et gratis webhotel med min. 25mb der
undersøtter shtml.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-02-06 18:18

On 20 Feb 2006 16:57:05 GMT, Frederik Korsgaard <ghfghfg@fghfgh.dk>
wrote:

>Tak for hjælpen jeg er dét vidre nu, men jeg er nu løbet ind i det
>problem at min udbyder underskytter shtml og asp og jeg kan ikke kode
>php.

Understøtter eller understøtter ikke?

>Kan du eventuelt anbefale et gratis webhotel med min. 25mb der
>undersøtter shtml.

Hvis den eneste grund til at skifte er, at du ikke ved, hvordan man
laver include i php, så tror jeg det hedder:
<?php
include("[din sti][dit filnavn]");
?>
- den fil der includer skal så hedde et_eller_andet.php

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jacob Ask

Dato : 20-02-06 18:24

Frederik Korsgaard wrote:

> [...]
> php.
> Kan du eventuelt anbefale et gratis webhotel med min. 25mb der

Jeg kender desvaerre ikke ret meget til hvilken webhoteller der kan
hvad da jeg har mit egen koerende. Mht php saa ser det relativt let ud,
og der er en ret god tutorial her:
http://www.w3schools.com/php/default.asp

Mvh
Jacob Ask

Fra : Frederik Korsgaard

Dato : 20-02-06 18:27

> [...]
>

> Jeg kender desvaerre ikke ret meget til hvilken webhoteller der kan
> hvad da jeg har mit egen koerende. Mht php saa ser det relativt let ud,

Mange tak for hjælpen ;)

Fra : Jacob Ask

Dato : 20-02-06 18:27

Jørn Andersen wrote:

> [...]
> include("[din sti][dit filnavn]");
> ?>
> - den fil der includer skal så hedde et_eller_andet.php

Er det ikke require ( <?php require("header.htm"); ?> ) - det er
ihvertfald hvad jeg kunne laese mig til her:
http://www.w3schools.com/php/php_includes.asp

mvh
Jacob Ask

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-02-06 20:36

Jacob Ask skrev:

> Er det ikke require ( <?php require("header.htm"); ?> )

include_once eller require_once - de kan alle bruges med hver
deres fortrin. Den 'simple' er include. Require melder fatal fejl
hvis filen ikke kan findes.

--
Bertel