ISDN TID (FAX)
Fra : Kristian

Dato : 14-06-01 13:03

Hvor og hvordan kontrolleres ISDN TID ( FAX) ?

Jeg har fået en forespørgsel om brug af 2 telefon numre til en fax, det
ene programmeret som lukket brugergruppe hos Tele Danmark, og det andet
vil de benytte til al anden kommunikation.

Som jeg ser det kan det ikke lade sig gøre, da man ikke kan indkode mere
end ét ISDN nummer i fax´en.

Det fik mig imidlertid til at eksperimentere, og jeg fandt frem til . .
..

Indkoder jeg landekode og ISDN nummer kan fax´en både sende og modtage
som den skal
Indkoder jeg landekode og et forkert ISDN nummer kan fax´en godt sende
men ikke modtage
Indkoder jeg landekode og intet ISDN nummer kan fax´en godt sende men
ikke modtage
Indkoder jeg ingen landekode og intet ISDN nummer kan fax´en både sende
og modtage *

Mit spørgsmål er, hvor/hvordan bliver ISDN TID kontrolleret, og burde
det ikke være begge veje ?
Er det ikke en fejl at fax´en kan kommunikere uden landekode og nummer ?

MVH
Kristian

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-06-01 13:41

"Kristian" <kran@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor og hvordan kontrolleres ISDN TID ( FAX) ?

Hvad mener du med TID?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Kristian

Dato : 14-06-01 15:32

Jeg mener "Terminal ID", det er Landekode = 45, ISDN nummer (fax nummer)
og sender ID (firmanavn).
Jeg er hidtil gået ud fra at landekode og ISDN nummer blev kontrolleret
af ISDN nettet (centralen).

Hilsen

Kristian

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-06-01 16:20

> Jeg mener "Terminal ID", det er Landekode = 45, ISDN nummer (fax nummer)
> og sender ID (firmanavn).
> Jeg er hidtil gået ud fra at landekode og ISDN nummer blev kontrolleret
> af ISDN nettet (centralen).

Det er lidt proprietært snak. Normalt er Terminal ID det standarden omtaler
som TEI - Terminal Endpoint Identifier. Denne skal ikke opsættes noget sted.
(andet end på voldsomt avanceret router-udstyr)

Landekode er ikke umiddelbart en del af standarden
Indtaster du ikke faxens nummer eller taster du et forkert erstatter
centralen det med det rigtige ved udgående kald
Indtaster du ikke faxens nummer er det op til faxen at afgøre hvordan den
skal reagere på indkommende kald, normalt vil den acceptere alt indkommende
trafik