sort chiclide med selvlysende pletter, nog~
Fra : Claus 6000 Kolding

Dato : 05-03-06 21:25

hej
jeg var ned og se avfauna's nye lokaler i dag, vi fandt nogle sorte
chiclider med selvlysende små runde prikker.
jeg har desværre glemt navnet på dem, håber nogen kan hjælpe.

det er forøvrigt en fin stor fiskeafdeling de har fået... men desværre så
jeg flere fisk med hvide øjne og en enkelt fisk der lå død i overfladen, så
jeg havde ikke den vilde lyst til at tage nogen med hjem til mit eget
akvarie

så se jer godt for før i køber noget, der nede.

mvh
Claus

Fra : noone

Dato : 07-03-06 01:14

> jeg var ned og se avfauna's nye lokaler i dag, vi fandt nogle sorte
> chiclider med selvlysende små runde prikker.
> jeg har desværre glemt navnet på dem, håber nogen kan hjælpe.

Hvis deres lagerliste er bare nogenlunde aktuel, så kan det kun være
Tropheus duboisi.

> [...]
> så jeg flere fisk med hvide øjne og en enkelt fisk der lå død i
> overfladen, så jeg havde ikke den vilde lyst til at tage nogen med

Jeg vil da håbe, at de hurtigt får styr på det igen. Avifauna plejer helt
klart at være et besøg værd.

noone

Fra : Claus 6000 Kolding

Dato : 07-03-06 07:11

nej det var ikke den... prikkerne var helt runde og ret skarpe hvis ikke jeg
husker helt forkert
men tak for forsøget

mvh
Claus

Fra : Per, Odense

Dato : 07-03-06 13:10

I meddelelse: 440d2417$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
skrev Claus 6000 Kolding bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> nej det var ikke den... prikkerne var helt runde og ret skarpe hvis
> [...]

Som jeg huisker det er det ungerne der har pletter, som afløses af et "bånd
rundt om maven". Dem jeg har set havde fint afgrænsede pletter. Fiskene var
ca. 2-3 cm. Jeg ved ikke hvor længe de beholder pletterne.

--
MVH Per, Odense
Fotoalbum: http://herholdt.info/

Fra : Claus 6000 Kolding