Hvilken mobiltelefon i stedet for fastnet
Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 11:51

Hej,

Vi har besluttet at droppe TDC fastnet og i stedet køre med en familie
mobiltelefon i huset.

Vi har tænkt på at købe en mobiltelefon med bluetooth, så vi kan anvende
trådløst headset dertil.
Vi har tænkt på en robust telefon ala nokia 5140i, men den har jo desværre
ikke bluetooth - er der udsigt til at Nokia kommer med en lignende med
bluetooth ?

Hvilken telefon kan anbefales ?
Og hvor er evt. god pris og abonnement ?
(vi sms'er ikke og taler ikke meget)

/tg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 12:12

Tomgang skrev:

> Hvilken telefon kan anbefales ?

SE K700 eller større modeller.

> Og hvor er evt. god pris og abonnement ?
> (vi sms'er ikke og taler ikke meget)

Unoeuro med en fast pris på 65 ø/m og 16 ø pr. sms.

Når I har vænnet jer til mobil, vil I ønske jer flere telefoner,
og så kan i tilmelde dem under samme navn og tale i ubegrænset
tid indbyrdes mellem dem for 1 kr. pr. gang.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 12:57

> [...]
> og så kan i tilmelde dem under samme navn og tale i ubegrænset
> tid indbyrdes mellem dem for 1 kr. pr. gang.

Ok, det er smart. Men det er jo så først efter en bindingsperiode på 6 mdr.
at vi kan skifte til f.eks. Unoeuro... ?..

Det jeg mente her og nu, er hvilket abo og telefon, som man skal vælge i de
første 6 mdr.
(når man køber telefonen, så følger der et abo. med)

Men fint, at jeg nu ved, hvem vi kan skifte til senere (f.eks. Unoeuro - har
webhotel hos dem, vidste ikke ,at de havde mobiltelefoni).

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-03-06 13:54

Det hedder Unotel, http://unotel.dk ;)

--
Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 15:22

Michael Kjærsgård skrev:

> Det hedder Unotel, http://unotel.dk ;)

Pokkers ja, det gør det jo også. Jeg roder de to firmaer sammen,
og de er da også under samme hat på en eller anden måde.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 15:24

Tomgang skrev:

> Det jeg mente her og nu, er hvilket abo og telefon, som man skal vælge i de
> første 6 mdr.

Jeg køber altid mobiler uden abonnement. Der er ingen
abonnementer der er fordelagtige for mig. Jeg kan som regel kun
spare en halvtredser, og det er ikke besværet værd.

Min kammerat derimod som taler og sms'er meget, bruger altid et
abonnement, så når han køber ny mobil, finder han et abonnement
der ligner noget han kan bruge. Det sparer han penge ved.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 16:26

> Jeg køber altid mobiler uden abonnement. Der er ingen
> abonnementer der er fordelagtige for mig. Jeg kan som regel kun
> spare en halvtredser, og det er ikke besværet værd.

Jeg vil da også gerne købe telefonen uden abo. , men der er jo ikke rigtig
konkurrence på mobiltelefon priser uden abo, eller hvad ?

/tg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 16:39

Tomgang skrev:

> Jeg vil da også gerne købe telefonen uden abo. , men der er jo ikke rigtig
> konkurrence på mobiltelefon priser uden abo, eller hvad ?

Når jeg skal købe mobil, tjekker jeg mange priser. Når jeg lægger
den samlede abonnementspris oven i tilbudsprisen, kommer jeg som
regel frem til ca. samme pris som mobilen uden abonnement.

Der er altså samme konkurrence på de to slags priser.

--
Bertel

Fra : Jesper

Dato : 05-03-06 12:56

On Sun, 05 Mar 2006 11:50:48 +0100, Tomgang wrote:

> [...]
> bluetooth ?
>
> Hvilken telefon kan anbefales ?
> Og hvor er evt. god pris og abonnement ?

Nokia 6230i...

http://www.nokia.dk/phones/6230i/

.... går man aldrig fejl af. Det er en rigtig god og veldesignet telefon
som har det hele.

Nokia 5140i er godt nok en solid fætter, men virker lidt bedaget på
mange områder. Med mindre man tilhører en af dens målgrupper -
sportsfolk eller håndværkere - ville jeg personligt ikke kunne nøjes
med den. Men som sagt kan den holde til det utroligste, så hvis man har
for vane at kaste med sin telefon såh....

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-03-06 14:05

Jesper wrote:

> Nokia 6230i...
>
> http://www.nokia.dk/phones/6230i/
>
> ... går man aldrig fejl af. Det er en rigtig god og veldesignet
> telefon som har det hele.

Ja, deriblandt halv-defekt ordbog, ringe mp3-afspiller, ingen mulighed for
at sende gruppe-sms, dårlig standbytid (på nogle modeller). Men derudover er
det da en dejlig telefon ;)

Søren

Fra : Hauge

Dato : 05-03-06 15:43

Søren Nielsen wrote:
> Ja, deriblandt halv-defekt ordbog, ringe mp3-afspiller, ingen
> mulighed for at sende gruppe-sms, dårlig standbytid (på nogle
> modeller).

Alle ting der er rystende ligegyldigt, når den skal bruges som erstatning
for en fastnettelefon..

> Men derudover er det da en dejlig telefon ;)

Wow, der var lidt positivt ;)

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060305144302@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 16:25

> Alle ting der er rystende ligegyldigt, når den skal bruges som erstatning
> for en fastnettelefon..

Ja, sådan set. Dog rart med god standbytid, da vi naturligvis også vil tage
den med ud.
Er standby tiden så dårlig på den Nokia 6230i eller hvad ?

/tg

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-03-06 16:50

Tomgang wrote:

> Ja, sådan set. Dog rart med god standbytid, da vi naturligvis også
> vil tage den med ud.
> Er standby tiden så dårlig på den Nokia 6230i eller hvad ?
>
> /tg

Jeg havde ikke problemer med min Nokia 6230i, den holdte vel strøm i en
lille uge. Men jeg kan mindes, at der var flere i denne her gruppe, der
havde problemer med standbytiden.
Du kunne også overveje Nokia 6230, hvis den "bare" skal bruges som telefon.
Den har de samme muligheder som 6230i, blot uden fejlene, hvis man kan sige
det sådan. Jeg har haft dem begge to (har fornylig endda investeret i nr. to
6230) og ville til enhver tid vælge 6230 fremfor 6230i. Jeg synes virkelig
det er en lækker telefon og har absolut intet at udsætte på den.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 07:31

> [...]
> investeret i nr. to 6230) og ville til enhver tid vælge 6230 fremfor
> 6230i. Jeg synes virkelig det er en lækker telefon og har absolut intet at

Når man får ekstra funktioner, så kan det jo være, at man begynder at bruge
disse.
Hvad kan jeg f.eks. med 6230i som jeg ikke kan med 6230 ?
Har set at displayet har flere pixels. Hvad betyder det helt konkret ?
Hvad med USB tilslutning. Kommer jeg til at savne denne ?
Og hvad ellers ?
Hvis batteriet er dårligt på 6230i, mon så ikke at Nokia har fixet det ?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 12-03-06 21:47

Tomgang wrote:

> Når man får ekstra funktioner, så kan det jo være, at man begynder at
> bruge disse.

Det er rigtigt.

> Hvad kan jeg f.eks. med 6230i som jeg ikke kan med 6230 ?

Tja, ikke ret meget mere vel egentligt. Jeg kan ikke lige huske forskellene,
men du kan lave en sammeligning på Nokia's side.

> Har set at displayet har flere pixels. Hvad betyder det helt konkret ?

Højere opløsning = "pænere billede". Sådan lidt hurtigt fortalt. Den har
flere punkter at opbygge billedet med og derfor bliver det mindre
grynet/groft.

> Hvad med USB tilslutning. Kommer jeg til at savne denne ?

Kun hvis du skal bruge den til noget ;) Nej, det er svært at svare på det,
og i virkeligheden er det vel kun dig selv, der kan svare på det. Det giver
jo en masse muligheder (overføre musik, gå på nettet via mobilen, bruge den
som lager, etc, etc).

> Hvis batteriet er dårligt på 6230i, mon så ikke at Nokia har fixet
> det ?

Jo, det er/burde være rettet i en softwareopdatering.

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 16:40

Hauge skrev:

> Alle ting der er rystende ligegyldigt, når den skal bruges som
> erstatning for en fastnettelefon.

Det kan man tro, men selv om det starter med at være en
erstatning, så går der ikke lang tid inden familien begynder at
bruge de nye muligheder.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 05-03-06 16:51

Hej
Bertel Lund Hansen wrote:
> Det kan man tro, men selv om det starter med at være en
> erstatning, så går der ikke lang tid inden familien begynder at
> bruge de nye muligheder.

Sjovt nok, jeg har haft mobil siden Nokia 2010, og har stadig ikke set de
helt store fordele ved SMS, da jeg synes det er en del nemmere at ringe op
og sige det jeg vil. Ja woow, man kan ringe op på de der smarte mobiler.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060305155104@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-03-06 17:17

Hauge wrote:

> [...]
> set de helt store fordele ved SMS, da jeg synes det er en del nemmere
> at ringe op og sige det jeg vil. Ja woow, man kan ringe op på de der

Hvis man ikke kan se fordelene, så har man heller ikke brug for det ;)

Søren

Fra : Hauge

Dato : 05-03-06 17:27

Hej
Søren Nielsen wrote:
> Hvis man ikke kan se fordelene, så har man heller ikke brug for det ;)

Enig. Men måske du kan forklare det for mig, for jeg kan ikke se at man kan
bruge det til ret meget andet end fis. Dog undtaget når det er automatisk
afsendelse fra en computer, hvor der er alarm og lign. ting. Kan i hvert
fald ikke se nogen fordel ved det til hej-beskeder, som de fleste bruger det
til. Men ok, det er jo heldigvis en smagssag, og især for teleselskaberne

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060305162641@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-03-06 18:02

Hauge wrote:

> [...]
> ting. Kan i hvert fald ikke se nogen fordel ved det til hej-beskeder,
> som de fleste bruger det til. Men ok, det er jo heldigvis en

Det er rigtigt, at det nok for den langt overvejende del bliver brugt som
fis og "small-talk". Men der kunne være tidspunkter, hvor man ikke lige har
mulighed for at kunne ringe (for ikke at forstyrre andre eller sådan noget),
som du selv siger alarm- og overvågningstjenester, man kan sende en SMS om
at modtageren lige skal ringe tilbage, når vedkommende lige får tid. Og
gruppe-SMS hvis der f.eks. er 20 modtagere, så er det klaret i løbet af et
splitsekund i forhold til 20 opkald. Andre vil sikkert fremhæve andre
fordele, men det var lige dem, jeg kunne komme i tanke om.

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 17:41

Hauge skrev:

> Sjovt nok, jeg har haft mobil siden Nokia 2010, og har stadig
> ikke set de helt store fordele ved SMS

Den ligger og venter på modtageren i modsætning til en samtale
der kræver at han har tid lige nu.

Hvis du havde børn (på ferie) i udlandet, ville du lynhurtigt
lære fordelen ved sms.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 05-03-06 17:59

Hej
Bertel Lund Hansen wrote:
> Den ligger og venter på modtageren i modsætning til en samtale
> der kræver at han har tid lige nu.

Smart med en telefonsvarer, den er meget nemmere at snakke til, end at
skrive på en mobil.

> Hvis du havde børn (på ferie) i udlandet, ville du lynhurtigt
> lære fordelen ved sms.

Jada, men så ville jeg bruge computeren herhjemme til at sende sms'er, og
ikke den mobil der skulle være erstatning for fastnet-fonen.
Men jeg er nok for gammeldags til at se fordelen ved et besværligt medie,
som jeg mener sms er i fordel for så mange andre alternativer. Fordelen er
jo selvfølgelig at man altid kan sende en sms hvis man har mobilen på sig,
det kan man ikke med computeren, andet end hvis det er en bærbar.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060305165842@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-03-06 16:46

Hauge wrote:

> Alle ting der er rystende ligegyldigt, når den skal bruges som
> erstatning for en fastnettelefon..

Ja, til dels. Men hvorfor så betale for disse features, hvis man ikke skal
bruge dem? Og omvendt set ikke udnytte telefonen, hvis nu den har disse
features? Så er det jo i virkeligheden den forkerte telefon man har valgt.

Søren

Fra : peter hansen

Dato : 05-03-06 17:35

Hejsa. Når der nu snakkes om Unotel, så er det da værd at overveje hvad
der ligger i deres IP telefoni. Noget med fri samtale til andre fastnet
via computerem til 29 kr pr måned og til både alle mobiler og fastnet
for 129 kr pr måned, men læs selv mere på deres hjemmeside www.Unotel.dk
Hilsen Peter

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-03-06 17:41

peter hansen skrev:

>Noget med fri samtale til andre fastnet via computerem til 29 kr pr måned

Man skal bare huske på at de så tager 0,50 kr i opkaldsafgift på deres
IP-telefoni.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-03-06 21:31

peter hansen skrev:
> [...]
> der ligger i deres IP telefoni. Noget med fri samtale til andre fastnet
> via computerem til 29 kr pr måned og til både alle mobiler og fastnet
Er de i familie med TDC siden de tager så meget for deres ip telefoni?
Der findes da masse af andre som er langt billigere.
www.viptel.dk er en af dem.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng