Undskyld til opdrættere mm.
Fra : Helle

Dato : 04-03-06 21:38

Jeg vil gerne give en offentlig undskyldning til alle dem jeg har såret og
været knap så sød overfor for nogle år siden.

For nogle år siden deltog jeg aktivt i kattenyhedsgruppen og ville gerne
prøve at have en racekat. Det havde jeg aldrig haft før og var nok lidt for
utålmodig og ivrig. Jeg ringede til en masse opdrættere og var nok villig
til at tage hvad som helst. Jeg kunne slet ikke vente og handlede klart
uovervejet og for hastigt. Det gav anledning til en masse konflikter
opdrættere og jeg imellem. Jeg har haft mange skænderier og konflikter og på
et tidspunkt kørte det så meget af sporet, at der begynte at gå rygter om at
jeg skulle være dyrplager fordi jeg havde købt en kat et frygteligt sted i
Odense. Vedkommende havde kattene i drivhuse.

Da jeg havde fået min Hellig Birma ville jeg så gerne have en mere og ledte
ivrigt og vildt alle vegne. Jeg kunne slet ikke beslutte mig for hvad jeg
ville. Igen gav det anledning til at mange slog bremserne i og der gik
rygter om mig.

Et utal af gange har jeg været rivende uvenner med kattefolk fordi jeg har
reageret voldsomt, været aggressiv og irritabel. Jeg har virkelig haft nogle
heftige diskussioner med mange.

Jeg vil gerne give ALLE en undskyldning for min uacceptable opførsel og vil
hermed gerne give en forklaring på min opførsel. Jeg ved ikke om nogen
overhovedet kan huske det, men en undskyldning skylder jeg.

Problemet er, at jeg har en sygdom der hedder Borderline. Den har jeg fået
pga. en meget grum barndom og pubertet. Jeg har arbejdet med mig selv
psykologisk i 7 år nu. Diagnosen fik jeg for ca. 2 år siden og er den dag i
dag NÆSTEN erklæret rask og fri af sygdommen. Jeg går stadig i behandling.
Jeg har simpelthen valgt at være åben og ærlig omkring min problematik. Når
man har Borderline handler man ofte meget impulsivt, uovervejet og kan blive
meget aggressiv og hidsig. Man har svært ved at regulerer sine følelser og
mærke efter hvad men egentlig føler og har behov for. Derfor var jeg som jeg
var dengang tilbage i 2002. Jeg har utrolig dårlig samvittighed overfor alle
jer som jeg har ringet til, mailet til og ikke mindst været rivende uvenner
med her på internettet. Undskyld! Nu ved I at jeg var meget syg dengang.

I dag er jeg en forholdsvis glad pige og mine katte har på ingen måde lidt
under min sygdomsperiode vil jeg lige understrege! Jeg har lært at føle og
mærke efter, lært at regulerer mine følelser og er generelt godt tilpas. Jeg
er ikke klar til et rigtigt arbejde endnu, men det skulle gerne komme
indenfor de næste par år. Min behandler har sagt at det er sjældent man når
så langt med en Borderline diagnose som jeg er nået. Så jeg er egentlig lidt
stolt! Men har også arbejdet meget aktivt!

Jeg har alle mails liggende tilbage fra i 2002 hvor jeg var helt vild og
utålmodig efter en racekat mere. Jeg kan tydeligt se min overreaktion og for
ivrige opførsel. Jeg var villig til, på det tidspunkt, at tage hvad om helst
der kunne miave

Mange vælger måske at tage afstand fra mig efter denne her melding. Mange
flygter når de hører man har en psykisk lidelse og det kan jeg sagtens
forstå. Men jeg vælger alligevel at være åben overfor jer alle sammen og
håber I forstår og tager imod min undskyldning. Jeg formoder at dem jeg
skylder en undskyldning er klar over hvad jeg mener. Det ligger så langt
tilbage men jeg har brug for at komme ud med det.

Ingen skal have ondt af mig, håber bare at de der skal have en undskyldning,
tager imod den. Jeg skal ikke behandles anderledes end nogen andre
mennesker. Jeg har to katte som jeg elsker overalt på jorden OG jeg vil
endnu engang understrege at de på ingen måde har lidt under min sygdom!

Undskyld.

Håber på forståelse.selvom dette er rodet håber jeg det er til at forstå
alligevel J

Kærlig Hilsen Helle

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-03-06 21:47

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> writes:

> Håber på forståelse.selvom dette er rodet håber jeg det er til at forstå
> alligevel J

Jeg blev helt skræmt. Tænk at jeg har læst med på gruppe så længe, og
så endda uden på noget tidspunt at have haft en kat!

Men jeg kan udemærket huske dig og de mange debatter der var. Jeg kan
der imod ikke huske hvem der var den "onde", hvis der ellers var noget
der hedder sort og hvidt i sådan en sag.

Men hvad jeg kan sige er: Godt gået. Det er flot at stå frem med sådan
en historie. Og endnu flottere at kæmpe sig gennem sådan en sygdom.

Så jeg vil bare sige velkommen tilbage. Jeg håber du har fået mod på
at deltage i gruppen igen. Og så meget held og lykke med sygdommen
fremover!

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Helle

Dato : 04-03-06 21:53

> [...]
> Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
> Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Tusind tak skal du have jeg har læst med her i ng i alle årene men har
holdt rimelig lav profil.

Kh Helle

Fra : fam. Ager

Dato : 05-03-06 08:53

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne give en offentlig undskyldning til alle dem jeg har såret og
> været knap så sød overfor for nogle år siden.

> [...]
det er meget modigt og meget flot gjort af dig, Helle!

at turde indrømme at man har været et kvaj, kræver mod, at du så har været
syg oveni, giver en forklaring.
jeg synes det er flot af dig.

mvh. marie

Fra : Freedom

Dato : 05-03-06 20:45

Så flot Helle!

Held og lykke fremover!

Iben

Fra : Leyna

Dato : 06-03-06 10:04

On Sat, 4 Mar 2006 21:37:32 +0100, "Helle" <mail@hellenielsen.dk>
wrote:

>Jeg vil gerne give en offentlig undskyldning til alle dem jeg har såret og
>været knap så sød overfor for nogle år siden.

Det er der jo så en forklaring på, og det er da flot at du er kommet
videre.
Det der virkelig glæder mig i denne sammenhæng er, at kattene ikke har
lidt overlast. Jeg kender selv til hvor svært det er at vente, når man
nu har bestemt sig for at få et dyr, men at handle overilet i sådan en
sag kan give gevaldigt bagslag både for en selv og for dyret.

Hvis du skal have flere/andre dyr, så tænk dig godt om først. Det er
jo mange år der er tale om, og man skal kunne tilbyde dyret en god
tilværelse. Altså lad fornuften regere over følelserne!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Helle

Dato : 06-03-06 10:50

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Det er jeg helt enig i. Jeg skal have en maine coon mere på et tidspunkt,
men der kommer til at gå nogle år da økonomien ikke er til det endnu. Jeg
har to katte og det er jo, som bekendt, ikke ligefrem gratis at have dyr!
så jeg vil ikke anskaffe mig flere dyr uden økonomien er til det. Mine
dyr skal have kvalitetsfoder, grus, legetøj og ting og kan jeg ikke give dem
dét, jamen så skal jeg ikke slet ikke have dyr. Det er bare min holdning.

Mvh Helle

Fra : Kate

Dato : 06-03-06 15:57

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in

> Jeg vil gerne give en offentlig undskyldning til alle dem jeg har
> såret og været knap så sød overfor for nogle år siden.

Hej Helle,

Ligesom Trine har jeg også fulgt med og husker også nogle "slag". Jeg
deltager sjældent i de ophedede debatter, så jeg er ikke ramt
Dog vil jeg sige, jeg har aldrig været i tvivl om at du elsker dine
katte uanset hvor du har fået dem fra.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 06-03-06 18:07

Hej Helle

Mig skylder du ingen undskyldning, men jeg skylder dig endnu engang tusind
tak for at have råbt op her i gruppen, da 2 unge sunde katte skulle aflives.
Simba og Jasmin er her i live og de har det godt på grund af dig. Så uanset
sygdom eller ej, så er jeg slet ikke i tvivl om at dine katte også har det
godt, og at du elsker dem.

Det gør mig naturligvis ondt at høre at du er syg, men sådan er livet jo
endnu engang, vi kan jo ikke selv sige og fri for at få en sygdom på et
eller andet tidspunkt. Men jeg synes det er flot du står frem her i dette
forum og tilkendegiver at du har været syg.

hilsen fra langeland

Johny Pedersen

Fra : Helle

Dato : 06-03-06 18:50

"Hr. Pedersen" <johny.p@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andet tidspunkt. Men jeg synes det er flot du står frem her i dette
> forum og tilkendegiver at du har været syg.

Det glæder mig meget at høre at Simba og Jasmin har det godt. De er nogle
fantastiske katte! Hvordan går det egentlig med Simba, han blev kørt ned på
et tidspunkt ikk?..

Kh Helle

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 06-03-06 19:58

Hej igen.

Jo, det er rigtigt at Simba blev ramt af en bil er i sommers, men vi har en
rigtig sød og dygtig dyrlæge som "fiksede" ham. Der gik godtnok et par
måneder hvor han var mærket af ulykken, men han er tilbage i god form igen.
Ingen mus og fugl er sikker for ham.

Jeg og kærsten tænkte om I (dig og missernes tidlige ejere) kunne tænke jer
at komme en tur til langeland og se til misserne. Vi kunne så få en lille
misse snak. Det kunne også være interessant for os at se om misserne kunne
kende jer sådan små 2 år efter. Men jeg siger bare: De får dem ikke igen
))

Send mig en mail hvis det har interesse, ikk ??

Mvh

Johny Pedersen

Fra : Helle

Dato : 06-03-06 23:05

Hejsa

Jeg ved ikke om Michael og Maria er interesseret i det, men det kunne da
være hyggeligt. Man vil vel altid gerne snakke kat når man er en kattetosse
som os ikk?

Jeg synes du skal prøve at skrive til Michael og Maria og spørge dem. Jeg
ved ikke om det vil gøre for ondt i deres hjerter at genses med kattene -
jeg ved at de savner dem meget. Især Michael savner dem.

Jeg tvivler stærkt på at kattene kan genkende os.

Mvh Helle

Fra : Kate

Dato : 10-03-06 17:52

> Jeg tvivler stærkt på at kattene kan genkende os.

Hmmmm, jeg spekulerer faktisk tit på om Lante f.eks. ville kunne
genkende sin opdrætter som han boede hos til han var 2 år gammel. Han
er nu 6 år og har boet her i over 4 år, men jeg synes faktisk det kunne
være interessant at få at vide.
Det er jo lidt sværere at vurdere Doughnut fordi hun jo ser min mor
jævmligt og ikke er en særligt kontaktsøgende kat.