Problem med AT&T client gennem router
Fra : Klaus og Karin

Dato : 04-03-06 18:39

Hej
Jeg har en Netgear trådløs router. Der er kablet 2 stationære PCer på + en
trådløs stationær.
Når min mand vil koble sin arbejds-bærbare på med kabel, kan han ikke få fat
i AT&T clienten til IBM notes. Hvis han kobler direkte fra modem uden om
router kan han godt.
Hvad skal der stilles på i routeren for at han kan connecte gennem den.?

Før han fik AT&T client var der ingen problemer.

Karin

Fra : Bitflux

Dato : 05-03-06 21:51

Klaus og Karin skrev:
> [...]
> Hvad skal der stilles på i routeren for at han kan connecte gennem den.?
>
> Før han fik AT&T client var der ingen problemer.

Hej Karin
Det ser ud til at du ikke er den eneste der har dette problem - din
mands klient kører tilsyneladende en type VPN forbindelse over IPSEC
kryptering.

Jeg vil skyde på at du skal have lavet en undtagelse i dine filtre i
firewallen i din router - men hvis alt andet virker inde fra og ud - er
det nok nærmere samme type problem som ange af de andre under linket
skriver om.

Du kan læse mere her:
http://edbrill.com/ebrill/edbrill.nsf/dx/05162004075812PMEBRW4Y.htm?opendocument&comments

Håber du knækker nødden

Bitflux

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 17-03-06 10:03

Klaus og Karin wrote:
> [...]
> Hvad skal der stilles på i routeren for at han kan connecte gennem den.?
>
> Før han fik AT&T client var der ingen problemer.

Sørg for at have den nyeste AT&T klient - 5.09.2
Start AT&T og tryk Alt+L, vælg Preferences og kontroller at
"Authenticate via HTTP for SSL" og "Authenticate via HTTP for IPSec" er
aktiveret.
Hvis dette ikke hjælper kan han prøve at ændre på VPN MTU Size (nederst
på oversigten).
En yderligere mulighed er at følge instruktionerne på denne interne IBM
side:
http://w3-03.ibm.com/tools/it/ittools.nsf/main/nordic_it_con_adsl_problem?OpenDocument&ExpandSection=1,2

mvh
Jesper \

Fra : Karin

Dato : 20-03-06 13:02

"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> på oversigten).
> En yderligere mulighed er at følge instruktionerne på denne interne IBM

Hej Jesper

Min mand siger han har prøvet alt dette. Jeg har dog ikke kontrolleret ham
. Og som sagt virker det undenom routeren.

Det er dog rimeligt irriterende, da der jo ikke er nogen andre der kan komme
på mens han arbejder.

Dit link til IBM virker ikke:

Hilsen Karin

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 21-03-06 12:44

Karin wrote:
> [...]
> . Og som sagt virker det undenom routeren.
>
> Det er dog rimeligt irriterende, da der jo ikke er nogen andre der kan komme

Hmm, han er nok nødt til at kontakte intern support eller Loadshoppen
for at få hjælp.

Linket skal samles på een linje og virker kun hvis du er koblet på IBM's
netværk (det jeg mente med "internt").

mvh
Jesper \