Vaccination mod lopper
Fra : Vibeke

Dato : 04-03-06 10:12

Hejsa,
da jeg var hos dyrlægen spurgte hun om vi ville have vaccineret kattene mod
lopper. Det havde jeg alligevel aldrig hørt om før - så er der nogen af jer
som har erfaring med det?
Vibeke

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-03-06 17:54

Vibeke wrote:
> [...]
> kattene mod lopper. Det havde jeg alligevel aldrig hørt om
> før - så
> er der nogen af jer som har erfaring med det?

Ja da - vores har fået det siden, det kom på markedet for et par
år siden.

Den får en sprøjte hvert halve år - og prisen er ikke højere end
et halvt års forbrug af "normalt" loppemiddel.

Og det virker fint

Jan

Fra : CC

Dato : 06-03-06 18:32

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Den får en sprøjte hvert halve år - og prisen er ikke højere end et halvt

Ved I hvad produktet hedder?

hilsen
Claus

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-03-06 22:16

CC wrote:
> Ved I hvad produktet hedder?

Desværre ikke - jeg fandt lige den seneste regning frem - der
står bare "Vaccination mod lopper".

Det ved din dyrlæge helt sikkert

Jan

Fra : fam. Ager

Dato : 07-03-06 06:49

> Desværre ikke - jeg fandt lige den seneste regning frem - der står bare
> "Vaccination mod lopper".
>
> Det ved din dyrlæge helt sikkert
>
> Jan
>
>---------

advocate hedder det måske?

mvh. marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 10-03-06 15:17

> [...]
>
> Den får en sprøjte hvert halve år - og prisen er ikke højere end
> et halvt års forbrug af "normalt" loppemiddel.

Hej!

Jeg synes jo det lød vældig smart, så jeg greb røret og ringede til min
dyrlæge. De kan finde noget produkt af den slags, der er godkendt til katte?
Kun til kaniner og marsvin. Og de sagde at hvis vi virkelig ville havde det
ville det være på eget ansvar. Så jeg takkede jo pænt nej.

Det er da underligt!?

Mvh Kari

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-03-06 21:35

Kari Eiffert wrote:
> [...]
> til katte? Kun til kaniner og marsvin. Og de sagde at hvis vi
> virkelig ville havde det ville det være på eget ansvar. Så jeg

Ja - det lyder mystisk - vi får det gjort her:

http://slotsklinikken.dk/

Der er email og telefonnumre på siden, så kan du da forhøre dig,
hvad produktet hedder.

Den ene gang om året bliver gjort sammen med den årlige
vaccination - og den anden bliver så gjort midt imellem.

Jan

Fra : Christina K

Dato : 16-03-06 20:11

> [...]
>
> Den ene gang om året bliver gjort sammen med den årlige
> vaccination - og den anden bliver så gjort midt imellem.

Hej Jan og I andre,

det er sørme slet ikke så mystisk

Det er bare en simpel injektion m Program Vet. Gives det som injektion er
virkningen nemlig 1/2 år.
På klinikken hvor jeg arbejder har vi en del klienter der ønsker
loppe-vaccinationen, som de fleste ynder at kalde den. Og de er glade for
ikke at skulle give piller, eller dryppe i nakken hver måned.
Det lader til at det er en temmelig god beskyttelse mod loppe, ved en
program-behandling. Men til gengæld har den så ikke nogen indvirkning på
flåter, desværre.

Mvh

Christina K.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-03-06 12:33

Christina K wrote:
> det er sørme slet ikke så mystisk

Nej - rolig nu

Det er ikke vaccinationen, der er mystisk - som nævnt har vi fået gjort i
flere år - og det virker fint og er nemt for os.

Det "mystiske" var at en anden havde spurgt sin lokale dyrlæge, der IKKE
kendte produktet .

> Det er bare en simpel injektion m Program Vet. Gives det som
> injektion er virkningen nemlig 1/2 år.

Det er rigtigt - det er lige det, det hedder

> På klinikken hvor jeg arbejder har vi en del klienter der ønsker
> loppe-vaccinationen, som de fleste ynder at kalde den. Og de er glade
> for ikke at skulle give piller, eller dryppe i nakken hver måned.

Vi er ihvertfald

Jan