FAQ og bøger (hjælp til HTML-newbie)
Fra : Morten Ovi

Dato : 24-12-00 11:37

Hej NG

Jeg har aldrig rigtigt fået taget mig sammen til at lære HTML
programmering og derfor vil jeg høre jer om følgende ting:
1. Findes der er rigtig god FAQ for en HTML-newbie som mig?
2. Hvilke (online?) bøger vil i anbefale at jeg starter med hvis
jeg vil starte fra scratch

Jeg har lært noget Java- og PASCAL programmring så helt på bar
bund er jeg ikke :)

--
På forhånd tak (og god jul!)
Morten

Fra : KeZZe

Dato : 24-12-00 13:37

> Jeg har aldrig rigtigt fået taget mig sammen til at lære HTML
> programmering og derfor vil jeg høre jer om følgende ting:

HTML er ikke programmering, det er mark-up, dvs. et sprog, der beskriver
opsætningen af tekst, billeder etc.

> 1. Findes der er rigtig god FAQ for en HTML-newbie som mig?

En FAQ er nok ikke det, du søger, men
http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/ er det nærmeste denne
gruppe kan komme en FAQ.

> 2. Hvilke (online?) bøger vil i anbefale at jeg starter med hvis
> jeg vil starte fra scratch

http://html.dk/tutorials/html/
Eller en bog som denne:
http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-2
07-3

> Jeg har lært noget Java- og PASCAL programmring så helt på bar
> bund er jeg ikke :)

Det skal siges, at HTML som sprog ikke har noget at gøre med Java og Pascal.
Det er, som ovenfor antydet et mark-up-sprog.
Men du kan jo altid drage nytte af javaprogrammering, nu, hvor du skal til
at lave hjemmesider.

--
/KeZZe
mailto:KeZZe@KeZZe.dk