Hotline om fugleinfluenza er nu oprettet!!~
Fra : Ukendt

Dato : 01-03-06 22:00

Kære kattevenner,

DR1 har på tekst-TV oplyst, at Familie- og Forbrugerministeriet i dag har
åbnet en telefonisk hotline på tlf. 70 13 00 12, hvor man bliver guidet
rundt til personer, der kan svare på forskellige spørgsmål om
fugleinfluenza - bl. a. spørgsmål: Hvad gør man, hvis ens kat kommer med en
død fugl.

Det kunne være en god ide, at de oplysninger vi/I får desangående, bringes
videre til gruppen. Derved belastes hotlinefunktionen mindre - og vi bliver
alle informeret af vore kattevenner - der som sædvanlig er oppe på poterne
desangående.

De kærligste potedask fra
Annie og hendes 4 inde-udeløbende katte

PS - Jeg ringer selv i morgen - og kommer jeg igennem, bringer jeg straks
min indhentede viden videre til jer!

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-06 08:38

> PS - Jeg ringer selv i morgen - og kommer jeg igennem, bringer jeg straks
> min indhentede viden videre til jer!

Hmm... hvordan ved du, du får brug for at ringe i morgen??
Er en hot-line ikke netop en linie man skal ringe til når/hvis man kommer ud
for en situation man ikke ved hvordan man skal håndtere?
Hvis du ringer i morgen, bare generelt for at få svar på en masse spørgsmål,
er du jo netop én af dem der er med til at overbelaste hot-linen!??

Mette

Fra : LH

Dato : 02-03-06 08:56

Min dyrlæge sagde i går at folk kimede dem ned nu for at spørge om det med
fugleinfluenzaen, så måske er en Hotline en god idé så ikke dyrlægernes
telefonlinie blokeres så "os" der pludselig kan stå og have akut hjælp ikke
kan komme igennem. Men et eller andet sted, så syntes jeg folk skulle slå
koldt vand i blodet. Jeg valgte at gå af med mine høns fordi alternativet
ikke var godt for mit vedkommende, men jeg har haft en helvedesuge af dårlig
samvittighed om jeg har "overreageret". Så jeg forstår godt folk reagere som
de gør, på trods af alt.

LH

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 01:15

> "Mette M" <mettefjernfjern(a)marmet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Mette,

Tak for dit sure opstød. Små potedask om jeg må bede!

Hvordan i alverden kan du tillade dig at at komme med udtalelser som:
Citat: "Hvis du ringer i morgen, bare generelt for at få svar på en masse
spørgsmål, er du jo netop én af dem der er med til at overbelaste
hot-linen!??". Hvad kender du til hvad jeg ville spørge om??

Jeg bor på landet, hvor trækfuglene bl.a. også lander, derfor kunne en af
mine 4 katte såmænd godt få "held" med at fange en eller flere fugle
(desværre), hvorfor det absolut ville være aktuelt for mig at ringe til
hotline. Det kalder jeg ikke at overreagere, men at være forberedt på,
hvorledes jeg skal handle, hvis en af kattene kommer ind med en syg fugl!.

Her hos os, i "det lille hus på landet", er det som regel i weekenderne, at
der "sker noget omkring vores dyr" - og så er det rart at være velforberedt,
når uheldet er ude.

Jeg holder uendelig meget af mine katte (og af alle mine får og
lamsebasser - og alle vores fugle på foderbrædtet, hvor egernet også spiser
frø året rundt). Når jeg omgiver mig med dyr, er det vigtigt for mig at
vide, hvordan jeg skal forholde mig i nødsituationer - fx. også i forhold
til fugleinfluenza. Det ved jeg nu, men vil lade andre om at "belaste"
hotline, for jeg vil nødig træde flere over poterne, hvilket slet ikke var
meningen med mit indlæg - tværtimod.

De venligste potedask fra
Annie

Fra : Ma~

Dato : 13-03-06 19:51

Annie skrev i <news:4414b993$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> spiser frø året rundt). Når jeg omgiver mig med dyr, er det vigtigt
> for mig at vide, hvordan jeg skal forholde mig i nødsituationer - fx.
> også i forhold til fugleinfluenza.

Syntes lige jeg vil dele det her link i tråden:

Fugleinfluenza -
anvisninger fra FIFes Health Commission

FIFe's Health Commission har udarbejdet vejledning ang. katte i områder
hvor der er konstateret fugleinfluenza.

find pdf filen på Darak's hjemmeside:
http://kortlink.dk/2h6a

Fra : Ma~

Dato : 15-03-06 12:15

Fugleinfluenza konstateret i Danmark!
Ved Næstved - Svinø
Ekstra tv avis her kl. 12

Hvis i har katte deromkring så hold dem inde.
http://kortlink.dk/2h6a