spgm. ang. netværk mellem 2 pc'er...
Fra : J.F.K

Dato : 01-03-06 20:01

Hej,

jeg har opgraderet den ene pc, og derfor installeret winxp pro på den nye
igen. men nu er der kommet det problem at jeg kun kan få forbindelse mellem
de 2 pc'er fra den ene (den gamle). jeg kan pinge fra begge.
den gamle har service pak 1 og den nye service pak 2.

Jeg får denne fejlmelding:

"\\Pc3 er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge

denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud

af, om du har adgangstilladelse.

Adgang nægtet."

hvad gør jeg?

mvh. John

Fra : J.F.K

Dato : 02-03-06 10:48

"J.F.K" <jfk006@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "\\Pc3 er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge
>
> denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud

Øhhh, er det meningen at en xp pro sp1 ikke kan snakke sammen med en xp pro
sp2...?

John

Fra : Andreas Jensen

Dato : 02-03-06 19:57

J.F.K wrote:
> [...]
>
> mellem

> Øhhh, er det meningen at en xp pro sp1 ikke kan snakke sammen med en xp pro

Nej, det er det absolut ikke. De skulle gerne snakke sammen fint.

Problemet ser ud til at stamme fra nogle politikker, der ikke står som
de skal, jeg er dog ikke helt sikker på hvilken.