Mappe USB port over netværk?
Fra : Ivan

Dato : 01-03-06 08:26

Hej Nørder.
Kan det lade sig gøre at mappe(net osv.) en USB port (printer) over et
netværk? Altså som man kan med en parallelport.

Ivan

Fra : Ivan

Dato : 01-03-06 09:09

"Ivan" <Ivan@derhjemme.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Nørder.
> Kan det lade sig gøre at mappe(net osv.) en USB port (printer) over et
> netværk? Altså som man kan med en parallelport.
>
> Ivan

Må hellere lige beskrive senariet.

Der står en lille server2000 på vores kontor. Nogle medarbejdere logger ind
hjemmefra via en VPN-tunnel og arbejder vha. remote desktop. De vil så gerne
kunne skrive ud derhjemme på deres USB-printere. Jeg har prøvet at dele
printeren, installere den på serveren(standard tcp/ip på hjemme-IP´en), men
printeren kan ikke findes.

Før i tiden, da de brugte nogle ældre parallelprintere, kørte det egentlig
fornuftigt nok.

Nogen ideer?

Eller skal man rode sig ud i en printserver-løsning? Chefen ville nok
foretrække at spare de penge.

Ivan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-06 09:14

"Ivan" <Ivan@derhjemme.dk> writes:

> [...]
> printeren, installere den på serveren(standard tcp/ip på hjemme-IP´en), men

Kan remote desktop ikke trække printeren med ind? Den kan da trække
diske ind.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ivan

Dato : 01-03-06 12:14

> Kan remote desktop ikke trække printeren med ind? Den kan da trække
> diske ind.

Kan godt se at RD giver en mulighed for at vælge tilkobling til lokale
resourcer/printere. Men er det ikke på serversiden? Klienten skulle jo gerne
kunne skrive ud hjemme hos sig selv.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-06 12:40

> [...]

> resourcer/printere. Men er det ikke på serversiden? Klienten skulle jo gerne

Hvis vi nu går ud fra at klienten godt kan se sin egen printer på sin
egen maskine, så må problemet vel være at brugerens egen session på
remote desktop ikke kan.

Min XP remote desktop kan godt trække printere med over, hvorefter den
hedder "oprindeligt navn(from MACHINE)" og den er endda sat til
default.

Er det ikke det du søger?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ivan

Dato : 01-03-06 16:10

> Min XP remote desktop kan godt trække printere med over, hvorefter den
> hedder "oprindeligt navn(from MACHINE)" og den er endda sat til
> default.
>
> Er det ikke det du søger?

Jo!

Prøvede det lige på min egen maskine, godt nok over LAN og uden VPN, men det
virkede faktisk fint. Kan det være i VPN´en at der er noget der fejler?
Burde der ikke være fuldt "hul" igennem?

Ivan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-06 18:08

> [...]

> virkede faktisk fint. Kan det være i VPN´en at der er noget der fejler?
> Burde der ikke være fuldt "hul" igennem?

Den skal være vinget af.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ivan

Dato : 02-03-06 13:57

> Den skal være vinget af.

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvad skal være vinget af?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-03-06 15:39

> Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvad skal være vinget af?

At Remote Desktop skal trække printerne med over.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-06 09:13

"Ivan" <Ivan@derhjemme.dk> writes:

> Hej Nørder.
> Kan det lade sig gøre at mappe(net osv.) en USB port (printer) over et
> netværk? Altså som man kan med en parallelport.

Hvorfor deler du ikke bare printeren?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ivan

Dato : 01-03-06 12:12

> Hvorfor deler du ikke bare printeren?

Er prøvet uden held.

Fra : Calle.

Dato : 02-03-06 18:02

Ivan wrote:
> Hej Nørder.
> Kan det lade sig gøre at mappe(net osv.) en USB port (printer) over et
> netværk? Altså som man kan med en parallelport.

Ja, der er ingen forskel der. del printeren, og du har adgang til den fra
andre Pc'ere

--
**** Calle. ****