W800i eller W810
Fra : David Rasmussen

Dato : 28-02-06 22:01

Nu havde jeg lige bestemt mig for at købe en SE W800i, men nu er 810
lige om hjørnet.

1) Er der nogen der allerede nu ved om de vil foretrække den ene eller
den anden, og hvorfor?

2) Kan jeg regne med at danske butikker har den "med det samme" når den
er blevet frigivet?

Og det VIGTIGSTE spørgsmål:

3) Vil sådan en helt ny telefon fra starten blive solgt "billigt" sammen
med abonnementer, ligesom alle andre telefoner? Eller mere konkret: Vil
jeg kunne få W810 med det samme til de ca. 2000 kroner i samlede
omkostninger som man kan få en W800i for nu?

Hvis der går lang tid før W810 kommer i Danmark og/eller før jeg kan
købe den til en fornuftig pris, så gider jeg ikke vente. Så køber jeg
W800i nu.

/David

Fra : Jakob Griffel

Dato : 01-03-06 00:27

> 1) Er der nogen der allerede nu ved om de vil foretrække den ene eller den
> anden, og hvorfor?

Den er da p*sse flot! Og den er ikke orange... Det er da grund nok for mig.

Er spændt på at se den i natura når den kommer.

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-06 00:53

Jakob Griffel wrote:

> Den er da p*sse flot! Og den er ikke orange... Det er da grund nok
> for mig.
> Er spændt på at se den i natura når den kommer.

Det piner mig bare lidt at den ikke har linsedæksel.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : John

Dato : 01-03-06 02:19

David Rasmussen skrev:
> Nu havde jeg lige bestemt mig for at købe en SE W800i, men nu er 810
> lige om hjørnet.

Ja, jeg glæder mig allerede :)

> 1) Er der nogen der allerede nu ved om de vil foretrække den ene eller
> den anden, og hvorfor?

Tastaturet og designet taler i mine øjne helt klart for W810. Derudover
taler EDGE for W810.

> [...]
> jeg kunne få W810 med det samme til de ca. 2000 kroner i samlede
> omkostninger som man kan få en W800i for nu?

Den står til 2.879 kr.på mobilpriser.dk - uden abonnement.

> Hvis der går lang tid før W810 kommer i Danmark og/eller før jeg kan
> købe den til en fornuftig pris, så gider jeg ikke vente. Så køber jeg
> W800i nu.

Den skulle være lige på trapperne.

Mvh

John

Fra : pinkfloydhomer@gmail~

Dato : 01-03-06 10:01

Til alle:

Jeg synes også W810 er flottere, men jeg er også lidt loren ved det
manglende kameralinse-dæksel. Og desuden har W810 mindre indbygget
hukommelse til rådighed (20MB mod 36MB i W800i), hvilket kan have
betydning for spil osv som ikke kan afvikles fra den eksterne
hukommelse på hukommelseskortet. Ydermere er W810 langsommere. Den
scorer ca. 600 i en eller anden Java-benchmark som jeg ikke kan huske
navnet på, mod W800i som scorer 950. Og EDGE kan vi jo alligevel ikke
bruge i Danmark endnu, right?

Så W810 har fordel ved et bedre udseende (IMO), og bedre knapper og
layout ifølge anmeldelser, men altså også en masse ulemper.

/David

Fra : John

Dato : 01-03-06 15:31

pinkfloydhomer@gmail.com skrev:
> [...]
> hukommelse på hukommelseskortet. Ydermere er W810 langsommere. Den
> scorer ca. 600 i en eller anden Java-benchmark som jeg ikke kan huske

Ja, jeg forstår heller ikke hvorfor de har skåret i hukommelsen, men de
har vel undersøgt hvad der er nødvendigt/bliver brugt af den normale bruger.
Den lavere benchmark tror jeg ikke får den store betydning ved
dagligdagsbrug.

Og EDGE kan vi jo alligevel ikke bruge i Danmark endnu, right?

Wrong. Telia har det.

> Så W810 har fordel ved et bedre udseende (IMO), og bedre knapper og
> layout ifølge anmeldelser, men altså også en masse ulemper.

Det må man jo gøre op med sig selv hvad man vægter. Jeg køber den med
det formål at bruge den som musikafspiller - foruden telefoni og SMS.
Lidt internetadgang er også noget jeg bruger en gang i mellem.
Kameraet kan i mine øjne stadig ikke bruges til andet end sjov og
ballade og det er sjældent jeg spiller spil på den, så for mit
vedkommende betyder de to ting ikke det store.

Mvh

John