|
| Min 2630 er blevet rep´et .. hjælp! Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 28-02-06 17:18 |
|
Min 2630 ville ikke starte efter at batteriet (formentligt) løb dødt. Jeg
indleverede den med besked om at den ikke ville lade sig tænde og at den
brugte meget strøm (1½ dag) på trods af nye batterier.
Den blev indleveret uden hukommelseskort, batteri og sim-kort.
På sedlen stod bagefter:
Elektrisk fejl på komponent
key dome problem rettet
mekanisk fejl rettet
software opdateret
anlæg justeret
Telefonen starter from scratch - der var ingen billeder i telefonen, uret
var stoppet, menuen var som fra ny, gps-indstillinger var væk ... osv.
Så spørger jeg: Er der så ikke kommet nyt indmad i telefonen?
Årsag: Så gælder der jo en ny garanti.
Hvad siger de kloge af jer?
:)
--
Per, Esbjerg
| |
F.Hansen (28-02-2006)
| Kommentar Fra : F.Hansen |
Dato : 28-02-06 17:30 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:440477a0$0$121$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Min 2630 ville ikke starte efter at batteriet (formentligt) løb dødt. Jeg
> indleverede den med besked om at den ikke ville lade sig tænde og at den
> brugte meget strøm (1½ dag) på trods af nye batterier.
>
> Den blev indleveret uden hukommelseskort, batteri og sim-kort.
>
> På sedlen stod bagefter:
>
> Elektrisk fejl på komponent
> key dome problem rettet
> mekanisk fejl rettet
> software opdateret
> anlæg justeret
>
> Telefonen starter from scratch - der var ingen billeder i telefonen, uret
> var stoppet, menuen var som fra ny, gps-indstillinger var væk ... osv.
>
> Så spørger jeg: Er der så ikke kommet nyt indmad i telefonen?
>
> Årsag: Så gælder der jo en ny garanti.
>
> Hvad siger de kloge af jer?
>
Når softwaren bliver opdateret, slettes alt i telefonen, det er ikke en
opdatering ligesom
med windows.
Finn
| |
Per Henneberg Kriste~ (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 28-02-06 20:52 |
|
"F.Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:44047a4f$0$10871$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Når softwaren bliver opdateret, slettes alt i telefonen, det er ikke en
> opdatering ligesom
> med windows.
Okay - tak.
Så kunne man fristes til at spørge om de ikke kunne spørge om man var
interesseret i en opdatering :(
--
Per, Esbjerg
| |
Bruno (28-02-2006)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 28-02-06 22:53 |
|
Per Henneberg Kristensen wrote:
> Så kunne man fristes til at spørge om de ikke kunne spørge om man var
> interesseret i en opdatering :(
>
Surt, men sådan er verden.
Det er standard procedure ved reperationer at softwaren opdateres. Det
samme gælder forøvrigt PC'er for ellers kan teknikerne bruge uendelig
tid på at jagte software fejl.
Mvh
Bruno
| |
Ukendt (01-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-03-06 10:05 |
|
Bruno wrote:
>
> Det er standard procedure ved reperationer at softwaren opdateres. Det
> samme gælder forøvrigt PC'er for ellers kan teknikerne bruge uendelig
> tid på at jagte software fejl.
>
Præcis. Det er dog ikke en praksis jeg ALTID selv bruger, kun i de tilfælde
hvor jeg mistænker softwaren for at være skyld i problemet. Mange fejl
skyldes display og mekaniske fejl. I hvert fald ved Samsung, som er det
mærke jeg servicerer. I sådanne tilfælde lader jeg naturligvis kundens data
være.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
|
|