skifte mellem 2 netværk, men hver sin ipad~
Fra : Michael Hansen

Dato : 26-02-06 12:24

Jeg har en bærbar, jeg skifter mellem 2 netværk. Det ene har jeg en fast IP
adresse og den anden henter en automatisk. Men kan man ikke gøre det på en
lettere måde, end jeg hvergang skal ind på egenskaber for netkort og så ind
i TCP/IP protokollen og så ændre det?

Michael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-02-06 13:07

Michael Hansen brought next idea :
> [...]
> lettere måde, end jeg hvergang skal ind på egenskaber for netkort og så ind i

Du kan opsætte en alternativ konfiguration som bruges hvis der ikke er
en DHCP tilgængelig. Svjh er det et faneblad i samme boks som der hvor
du ændrer om du vil have fast eller dynamisk adresse.

Det betyder dog at din PC skal vente på DHCP timeout før den får
tildelt den faste IP adresse - så hvis du har mulighed for at opsætte
DHCP på det netværk hvor den skal være fast vil det nok være det
bedste.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Michael Hansen

Dato : 26-02-06 14:30

> [...]
> DHCP tilgængelig. Svjh er det et faneblad i samme boks som der hvor du
> ændrer om du vil have fast eller dynamisk adresse.

Det er kun fanebladet generelt hvor jeg retter IP adresse, kan ikke se noget
under advanceret

> Det betyder dog at din PC skal vente på DHCP timeout før den får tildelt
> den faste IP adresse - så hvis du har mulighed for at opsætte DHCP på det
> netværk hvor den skal være fast vil det nok være det bedste.

Har desværre ikke mulighed for at sætte DCHP op

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-02-06 14:49

Michael Hansen explained on 26-02-2006 :

> Det er kun fanebladet generelt hvor jeg retter IP adresse, kan ikke se noget
> under advanceret

Hvis du åbner egenskaber for dit netkort, vælger egenskaber for TCP/IP
protokollen, vælger "hent automatisk" for både IP og DNS skulle der
meget gerne komme et faneblad der hedder "Alternativ konfiguration"
hvor du kan indstille hvad den skal konfigureres til hvis der ikke er
nogen DHCP tilgængelig.

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Lasse Birnbaum Jense~

Dato : 26-02-06 15:34

Michael Hansen wrote:
> [...]
> lettere måde, end jeg hvergang skal ind på egenskaber for netkort og så ind

Et lille tool der gør det MEGET nemt.

http://www.stafney.com/~tstafney/opensource/IpManager/

--
Venlig hilsen / Best regards
Lasse Birnbaum Jensen

Fra : Michael Hansen

Dato : 26-02-06 17:39

> Et lille tool der gør det MEGET nemt.
>
> http://www.stafney.com/~tstafney/opensource/IpManager/
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
> Lasse Birnbaum Jensen

Se det var lige sådan et jeg mangler! Problemet er bare jeg ikke kan hente
det ned... Eller den først lille fil kan jeg godt, men når inst. programmet
går i gang, skal den hente selve programmet på nettet .På min arbejdsplads
tror jeg firewall´en blokerer. Har prøvet på en anden computer, som ikke er
på firmaets internet, den kan godt.

Hvad kan man gøre, uden man skal have rodet i firewall´en?

Fra : MN

Dato : 26-02-06 15:31

"Michael Hansen" <mhansen@FJERNjyde.dk> wrote in message
> [...]
> en lettere måde, end jeg hvergang skal ind på egenskaber for netkort og så
> ind i TCP/IP protokollen og så ændre det?

Det her virker:

Fast IP:

netsh interface ip set address name="Local Area Connection" source=static
addr=111.222.333.444=255.255.255.255
netsh interface ip set address name="Local Area Connection"
gateway=555.666.777.888 gwmetric=0
netsh interface ip set dns name="Local Area Connection" source=static
addr=999.111.222.333
netsh interface ip add dns name="Local Area Connection" addr =
444.555.666.777

Og til DCHP:

netsh interface ip set address name="Local Area Connection" dhcp
netsh interface ip set dns name="Local Area Connection" dhcp

Indsæt dem i notepad og ændre til dine IP, Subnet, Gateway og DNS.
Omdøb den til en .bat fil kør den.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 27-02-06 14:50

Michael Hansen skrev:
> [...]
> lettere måde, end jeg hvergang skal ind på egenskaber for netkort og så ind

Hvis du er så heldig at din bærbare er en IBM eller Lenovo - kan du
hente det særdeles fremragende IBM/Lenova Access Connections

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Robert Piil

Dato : 03-03-06 16:40

On Mon, 27 Feb 2006 14:49:34 +0100, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

>Hvis du er så heldig at din bærbare er en IBM eller Lenovo - kan du
>hente det særdeles fremragende IBM/Lenova Access Connections

Det er der nu meget delte meninger om. Jeg synes også godt om det, men
på min arbejdsplads, hvor vi alle har Thinkpads er det under halvdelen
der bruger programmet.
--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/