Orange ADSL i Kbh nede??
Fra : Dan Nielsen

Dato : 14-06-01 11:38

Hejsa!
Er der andre i Kbh. området der ikke kan logge sig på?
Jeg får fejl 678!? og bor i Kbh. Nv!!

Dan

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 11:56

In article <As0W6.38$dG6.32064688@news.mobilixnet.dk>, Dan Nielsen wrote:

> Er der andre i Kbh. området der ikke kan logge sig på?
> Jeg får fejl 678!? og bor i Kbh. Nv!!

Har Orange ikke nogle interne grupper? Det er ganske irriterende at der
kommer indlæg her, hver gang de har problemer med deres authentication.

--
Andreas Plesner Jacobsen | What's another word for "thesaurus"?

Fra : Michael Kjær

Dato : 14-06-01 12:33

> Har Orange ikke nogle interne grupper? Det er ganske irriterende at der
> kommer indlæg her, hver gang de har problemer med deres authentication.

Kan vi (image/wol/tiscali kunder) poste i wol's grupper, hvis vi ikke kan
'authenticate' ?

/mk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 12:57

In article <Gi1W6.1919$VQ4.168912@news010.worldonline.dk>, Michael Kjær wrote:

> Kan vi (image/wol/tiscali kunder) poste i wol's grupper, hvis vi ikke kan
> 'authenticate' ?

I ovenstående tilfælde er der jo stadig mulighed for at ringe op med et
modem, og derudover kan Tiscali-kunder poste via webnews, ja.

--
Andreas Plesner Jacobsen | O'Reilly's Law of the Kitchen:

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 14:44

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> [...]

Jo.

> I ovenstående tilfælde er der jo stadig mulighed for at ringe op med et
> modem

Hvem gider at have et modem, når man har ADSL ?

Mvh haa/o

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 14:13

In article <1k2W6.58$6c2.34928655@news.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Jo.

> Hvem gider at have et modem, når man har ADSL ?

Jeg er lige glad om det er et modem eller ej, man kan komme online (og
hvis kunderne har så mange problemer som de skriver med deres Orange DSL
ville jeg da beholde mit modem indtil videre, hvis jeg var kunde)

--
Andreas Plesner Jacobsen | f u cn rd ths, itn tyg h myxbl cd.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 15:40

>(og hvis kunderne har så mange problemer som de skriver med deres Orange
DSL
> ville jeg da beholde mit modem indtil videre, hvis jeg var kunde)

1: Det er et ganske lille fåtal som har bøvl med DSL'en fra Orange.
2: Hvem siger at man har et modem, før man fik DSL ?

Mvh haa/o

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 15:07

In article <R83W6.3$_B1.1877007@news.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> 1: Det er et ganske lille fåtal som har bøvl med DSL'en fra Orange.

Men nok til at det generer mig at høre om det hver gang.

> 2: Hvem siger at man har et modem, før man fik DSL ?

Hvem gider gå ud og bruge mange penge hver måned uden at vide, om man
kan bruge Internet til noget?

--
Andreas Plesner Jacobsen | "You know, we've won awards for this crap."

Fra : JK

Dato : 14-06-01 15:15

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Men nok til at det generer mig at høre om det hver gang.

øhm, ska' Orange-kunderne så også brokke sig over TDC, CC og Wol kunder -
når de klager deres nød...? -
- hvad er der nu galt i at spørge i denne gruppe - uanset hvilken udbyder
man benytter !

/JK

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-01 15:24

In article <9gah0n$rav$1@news.cybercity.dk>, JK wrote:

> øhm, ska' Orange-kunderne så også brokke sig over TDC, CC og Wol kunder -
> når de klager deres nød...? -

Ja. Hvis folk bliver ved med at spørge om WOL, TDC eller CC DSL nu er
nede på central Y i Indre Snøllelev.

> - hvad er der nu galt i at spørge i denne gruppe - uanset hvilken udbyder
> man benytter !

At det blot er driftinformation.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You scratch my tape, and I'll scratch yours.

Fra : JK

Dato : 14-06-01 15:29

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> Ja. Hvis folk bliver ved med at spørge om WOL, TDC eller CC DSL nu er
> nede på central Y i Indre Snøllelev.

nu har de ovennævte udbydere alle en status side - hvor man ka' se om de har
haft driftsproblemer - det har Orange desværre ikke (endnu) - det er
egentlig også for dårligt - men det er nok årsagen til "alle"
Orangekundernes forespørgsler om drift i denne gruppe.

/JK

Fra : Simon Skals

Dato : 14-06-01 15:35

It seems JK wrote:
>nu har de ovennævte udbydere alle en status side - hvor man ka' se om de har
>haft driftsproblemer - det har Orange desværre ikke (endnu) - det er
>egentlig også for dårligt [...]

Så klag til Orange.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-06-01 14:28

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> skrev i en meddelelse
> Hvem gider at have et modem, når man har ADSL ?

Der er andet i verden end public IP-trafik
(selvom marketroids forsøger at overbevise os om andet)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 14-06-01 15:41

Den Thu, 14 Jun 2001 14:43:33 +0100 skrev "Henrik Aarfeldt"
<haa@orangedk.com> :

>Hvem gider at have et modem, når man har ADSL ?

Jeg har et, så jeg kan komme online hvis min ADSL er nede.

Så der vil jeg bestemt tro at mange gider.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-06-01 16:47

Morten Kjaer Nielsen <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk>
wrote in message news:96jhitofdvjuji8mes94f0aounuhuhcm5a@4ax.com...
> Den Thu, 14 Jun 2001 14:43:33 +0100 skrev "Henrik Aarfeldt"
> <haa@orangedk.com> :

> Jeg har et, så jeg kan komme online hvis min ADSL er nede.
>
> Så der vil jeg bestemt tro at mange gider.

Og i tilfælde af kabelbrud, så har du selvfølgelig en GSM-telefon at koble
op med.
Og hvis GSM'en også er nede, så har du en brevdue.

;)

Ovenstående tegn er en såkaldt smiley, hvilket signalerer at jeg mener
ovenstående med et glimt i øjet.

Mvh haa/orangedk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 14-06-01 16:00

Den Thu, 14 Jun 2001 16:47:07 +0100 skrev "Henrik Aarfeldt"
<haa@orangedk.com> :

>Og i tilfælde af kabelbrud, så har du selvfølgelig en GSM-telefon at koble
>op med.

Ikke for øjeblikket.

>Og hvis GSM'en også er nede, så har du en brevdue.

Nej, jeg har en kat som engang har spist en hund.

>;)
>
>Ovenstående tegn er en såkaldt smiley, hvilket signalerer at jeg mener
>ovenstående med et glimt i øjet.

Pas på med det.

Fra : Brian Ibsen

Dato : 15-06-01 11:31

> Og i tilfælde af kabelbrud, så har du selvfølgelig en GSM-telefon at koble
> op med.
> Og hvis GSM'en også er nede, så har du en brevdue.

Hvor megen data kan man egentlig upload til en brevdue ? :)

Fra : Lasse Cederström

Dato : 15-06-01 12:37

Hej

> Hvor megen data kan man egentlig upload til en brevdue ? :)

Ligeså meget du kan downloade, dejligt med forbindelser hvor der ikke er
forskel på upstream og downstream, eneste der kan betyde lidt er modvind og
lign.

- Lasse

Fra : Lars Christiansen

Dato : 15-06-01 13:13

Lasse Cederström wrote:

> Ligeså meget du kan downloade, dejligt med forbindelser hvor der ikke er
> forskel på upstream og downstream, eneste der kan betyde lidt er modvind
> og lign.

Man kan læse lidt i RFC 1149 omkring dette :)

Ellers kan man se brevdue-protokollen i aktion her:

http://news.bbc.co.uk/hi/english/sci/tech/newsid_1321000/1321176.stm

-Lars ;)

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 15-06-01 10:07

skrev i en meddelelse news:96jhitofdvjuji8mes94f0aounuhuhcm5a@4ax.com...
> Den Thu, 14 Jun 2001 14:43:33 +0100 skrev "Henrik Aarfeldt"
> <haa@orangedk.com> :

> Jeg har et, så jeg kan komme online hvis min ADSL er nede.

Se det skulle man tro var en god ide, men når orange så samtidig sørger for
at ens fastnet telefon er går ned så er der jo ikke andet for end at tage
ind på arbejdet for at tjekke mail. Og nej jeg orker ikke at koble op med en
GSM telefon med 9,6 k download. Og priserne for GPRS er efter min mening
ikke attraktive.

Orange (Henrik Aarfeldt) sørg nu for at få oprettet de relevante interne
grupper.

--
mvh Jes- som synes at nogle af de tunge drenge her i gruppen som gennem
deres ISP-arbejde burde teste babeltechs site ned ved at gå ind med deres 10

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 12:49

Jes Jørgensen <jjorgensen@12move.dk> wrote in message

> Orange (Henrik Aarfeldt) sørg nu for at få oprettet de relevante interne
> grupper.

Det er sørme længe siden de er oprettet.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-06-01 15:48

"Jes Jørgensen" <jjorgensen@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Og priserne for GPRS er efter min mening
> ikke attraktive.

Jeg er enig at det kunne være bedre, men selvom man overførte fuldstændig
optimalt (dvs 9600 bit payload per sek. konstant) ville man med minutafgift
kun kunne slippe billigere hvis det kostede under 1,7 kr/minut
I praksis kan det være både dyrere og dertil kommer at man næppe overføre
mere end 3-4000 bps effektivt

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-06-01 13:10

"Michael Kjær" <mkjaer@image.dk> writes:

>Kan vi (image/wol/tiscali kunder) poste i wol's grupper, hvis vi ikke kan
>'authenticate' ?

Ja, via webnews.

Mvh.
   Klaus.