Katteforsikring og sygekasse
Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 20:24

Hej Gruppe

Jeg har besluttet at melde Buster ind i en sygekasse, så jeg har en
sygeforsikring på ham hvis nu uheldet skulle være ude... Han er jo trods alt
ude dagligt..

Jeg har skrevet til Gartnernes Forsikring, og fået tilbur fra dem, de skal
have 700 kr om året for sygekasse. Det var den min dyrlæge anbefalede.

Hvad har I andre af erfaringer?
Vil gerne høre jeres meninger inden jeg bruger penge på det...

På forhånd tak og god weekend

Louise

Fra : Sune Christesen

Dato : 25-02-06 15:50

> Jeg har besluttet at melde Buster ind i en sygekasse, så jeg har en
> sygeforsikring på ham hvis nu uheldet skulle være ude... Han er jo
> trods alt ude dagligt..
Hvad dækker en sådan en forsikring nærmere bestemt?
Sune

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-06 22:20

"Sune Christesen" <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> Hvad dækker en sådan en forsikring nærmere bestemt?
> --
> Mvh
> Sune

I det her tilfælde dækker den i tilfælde af ulykke eller sygdom, hvor
Buster
skal have dyrlægehjælp og evt indlægges på dyrehospitalet. Den dækker også
alle prøver, røntgen mm i samme forbindelse. Der er en selvrsiko på 600
kr,
og dækker op til 12.000 pr år

Louise

Fra : Sune Christesen

Dato : 26-02-06 14:43

> [...]
> også
> alle prøver, røntgen mm i samme forbindelse. Der er en selvrsiko på
Hmm okay, efter 15 år med en hunkat som har været ude/inde året rundt som
det passede hende, er min vurdering i hvert fald at det ikke er pengene værd.
Vi havde sjældent problemer, og når der endelig var noget (et sår, betændelse
eller lignende småting), nåede det sjældent over de 800-1000 kr. hos dyrlægen.
Hvis vi havde et enkelt eller to besøg i året når det med selvrisikoen og
de 80% dækning ikke op på at kunne betale sig.

Det var først til sidst op til at hun blev aflivet, at dyrlægen blev en dyr
fornøjelse. Det havde dog intet med at hun var udekat at gøre, hun var bare
blevet for gammel og kunne ikke mere.

Jeg kan dog godt se at hvis uheldet endelig er ude og man får en rigtig dyr
fornøjelse såsom en operation, så vil den være rar at have.
Sune

Fra : Sune Christesen

Dato : 26-02-06 15:13

> Vi havde sjældent problemer, og når der endelig var
> noget (et sår, betændelse eller lignende småting), nåede det sjældent
> over de 800-1000 kr. hos dyrlægen.
Jeg kunne ikke dy mig, så efter at have tjekket dyrlægeregninger kan jeg
konkludere at det forholdt sig meget bedre end jeg faktisk troede. Vi har
haft (gennem 15 år) 13 dyrlægebesøg, med en totalomkostning på ca. 6.000
kr., og det er tilmed inklusive en sterilisering.
De første fem år af hendes liv var hun faktisk slet ikke til dyrlæge (efter
steriliseringen).

For os havde forsikringen alene altså kostet mere end besøgene hos dyrlægen,
og selvrisiko plus de 80 procents dækning regnet med, så ville det godt nok
have været dyrt. Det kan dog være vi bare var heldige :)
Sune

Fra : Anja P. Johansen

Dato : 27-02-06 10:30

">>
> [...]
> alle prøver, røntgen mm i samme forbindelse. Der er en selvrsiko på 600

Jeg må indrømme at den kunne jeg godt have brugt da Isa blev kørt ned.
Hvis ikke det lige var fordi at kattene nu er dømt til at være
inde/kattegård
så var det nok noget jeg kraftigt ville overveje at anskaffe (forsikringen).
Jeg tror dog at med inde/udekatte er det en god ide især i starten af deres
liv
hvor man ikke lige har fået opsparet så meget til dyrlægen.

MVH Anja

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 11:49

"Anja P. Johansen" <anjaKATTEBAKKE@ploumann.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres liv
> hvor man ikke lige har fået opsparet så meget til dyrlægen.

Kære Anja

Det er bl.a. din historie om Isa, og Fam. Agers historie om to katte med
maveinfluenze samtidig, der har fået mig til det..
Især når Buster er udekat, og der er andre katte i området. Dette giver jo
risiko for skader efter slåskampe, og så er der den evige risiko for at han
bliver kørt ned etc..

Louise

Fra : goofy

Dato : 26-02-06 09:06

Hejsa

> Hvad dækker en sådan en forsikring nærmere bestemt?

Taget fra Gartenes hjemmeside:

Sygeforsikring
Dyrlægebehandlinger kan være kostbare; men som en hjælp til
regningerne, kan du tegne en kattesygeforsikring hos os.
Denne forsikring giver dig ekstra tryghed som katteejer, når
din kat bliver syg eller kommer til skade.

Alle katte, der opfylder følgende forudsætninger, kan du
tegne en sygeforsikring for:

Katten skal

a.. være ældre end 8 uger.
b.. være yngre end 7 år. Hvis katten er ældre end 5 år,
skal du vedlægge en sundhedsattest, der ikke må være mere
end 14 dage gammel.
c.. være sund og rask.
d.. være steriliseret eller kastreret.
e.. værre vaccineret mod kattesyge og influenza.
f.. revaccineres efter korrekte tidsintervaller.
Forsikringen er en tilskudsordning til dækning af nødvendige
dyrlægeudgifter og medicin i forbindelse med sygdom og
tilskadekomst.

Tilskud ydes for hver behandlingsperiode (=60 dage) med 80
procent af de dyrlægeudgifter, der overstiger selvriskoen.
Selvrisikoen er i 2005 kr. 600,-.

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 25-02-06 23:45

<klip> Hvad har I andre af erfaringer?
> Vil gerne høre jeres meninger inden jeg bruger penge på det...
</klip>

Rådet man giver fra f.eks. Inges Kattehjem, er at det i al almindelighed
bedre kan betale sig at opspare f.eks. 100kr om måneden på en konto i ens
bank, så der står penge, hvis uheldet er ude. Alene efter 5 år, har du
6000kr. Og bliver din kat så ikke syg, så har du, når den engang dør, en
masse penge i "overskud" Lad os sige den bliver 15 år, så har du 18.000.
Det forudsætter at du ikke bruger af pengene naturligvis :o
Men hvis du har selvrisikoen in mente og betaler op til 600kr udenom
kontoen, så skal det være ret alvorligt før du er nødt til at bruge pengene.
På den anden side, så kan en stor operation hurtigt stå i 10.000kr eller
mere, så hvis katten kun er et par år, så har du ikke penge nok på kontoen.
Beslutningen er din, det må blive en opvejelse og du vil det ene eller det
andet :)

Man kan gennem fdb.dk tegne en (tillægs)forsikring for sine dyr, læs evt.
her, eller endnu bedre, ring derind og få klar besked
http://www.fdb.dk/default.asp?id=662

Der har været en del polemik omkring forsikringer, da det viste sig nogel
selskaber/firmaer ikke var godkendte til det. Nogle smider kunderne ud når
dyret har nået en vis alder osv. Så læs forsikringsbetingelserne godt
igennem, før du skriver under!

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-06 10:08

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4400ddee$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> igennem, før du skriver under!
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Tak for dit svar.

Det er sådana t nu har jeg betalt for den her forsikring på Buster, og den
er så gældende i et år. Så revurderer jeg til den tid..

Desuden gør jeg det med 100 kr måneden ind på en konto, men da min økonomi
er _meget_ stram, vi snakker under måske 500-1000 kroner når regninegrne
er
betalt, så er det ikke sikkert at de penge får lov at stå i fred..
Også derfor jeg valgte forsikringen..
Du ahr i øvrigt ret i det medc de 80 %, den smuttede lige i farten..
Grunden
til at det er den jeg valgte, er at det var den min dyrlæge anbefalede. Og
eftersom jeg er ret ny i katteverdenen valgte jeg så bare den..

Louise og Buster

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-02-06 14:58

On 2006-02-25 23:45:09 +0100, "Heidi, Miver og Mulles mor"
<zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> said:

> Man kan gennem fdb.dk tegne en (tillægs)forsikring for sine dyr, læs
> evt. her, eller endnu bedre, ring derind og få klar besked
> http://www.fdb.dk/default.asp?id=6

FDBs tillægsforsikring koster så vidt jeg husker 5-600 kr om året - og
de skelner ikke om, hvor gammelt dyret er og om det er neutraliseret.
Det eneste forbehold jeg lige kan huske er, at de ikke dækker sygdom
dyret har ved indmeldelsen, hvilket er fair nok. De dækker alle slags
dyr.
Mine katte var i sygekasse de første mange år af deres liv (en, der nu
er nedlagt). Samtidig sparede vi en lille smule op hver måned, så nu
har vi droppet forsikringen, for misserne har en nødbankbog Men i
starten, hvor opsparingen var meget lille, var jeg rigtig glad for at
have en forsikring i baghånden. Jeg købte mig selv lidt sjælefred, kan
man sige

--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk