NAT Settings på Cybercity Zyxel 660R route~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-02-06 10:07

Hey...

Jeg tillader mig at smide den her, da det er en kammerat der har CC jeg
roder for, og jeg har ikke adgang til deres egen grupper (mere).

Vi har lige skiftet fra en Cisco 677 til en Zyxel 660R.

Jeg fatter bjælde af dens måde at lave NAT settings på.

På Ciscoen er det mulgit at pege fra WAN ip (portnummer) --> LAN ip
(Portnummer).

Men som jeg lurer på Zyx'len , så er det kune muligt at åbne et port nummer
fra WAN ned til et lokalt IP nummer, og ikek her have muligheden for at
portmappe lokalt. ?

Endvidere lader det til dårligt at virke, da de porte jeg har åbnet op til,
ikke er åbnet udadtil, har portscannet... FYYYY .....

Nogle der har guldkornene til denne router ?

Mvh

Kim

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-02-06 13:27

Kim Jørgensen skrev:
> Men som jeg lurer på Zyx'len , så er det kune muligt at åbne et port
> nummer fra WAN ned til et lokalt IP nummer, og ikek her have
> muligheden for at portmappe lokalt. ?

Sådan virker min Zyxel også. En port eller port-ranges
forwardes til en lokal IP. Hvis man har flere PC'er er det
smart at køre med fast IP på den enkelte.

> Endvidere lader det til dårligt at virke, da de porte jeg har åbnet
> op til, ikke er åbnet udadtil, har portscannet... FYYYY .....

Det er korrekt. De kan ikke ses på en portscan,
men det virker alligevel. pc'en skal nogle gange
genstartes før at det virker. Husk også at lave
tilsvarende huller i Windows firewall, hvis din
kammerat bruger den.

Peter Schrøder