Prisforskel på mobiltelefoner
Fra : 6400 - Anders

Dato : 24-02-06 09:45

Har siddet og undret mig over, hvorfor der er så stor forskel på, når man
køber en mobiltelefon (uden abb.) i en netbutik og så i en alm. butik.

Der burde reelt ikke være så stor forskel, som der er.

/A

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 24-02-06 13:17

"6400 - Anders" <dsl271018@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køber en mobiltelefon (uden abb.) i en netbutik og så i en alm. butik.
>
> Der burde reelt ikke være så stor forskel, som der er.

De fleste net butikker har jo ikke den store husleje, og hvad der deraf
følger af ekstraudgifter ved at have en butik inde i byen. Mange af dem er
énmandsfirmaer, så det kunne være grunden.

/Ole

Fra : 6400 - Anders

Dato : 24-02-06 14:01

Du kan jo gå en tur ned til dit lokale TDC Mobil Center og høre hvad de skal
have for en Nokia 6600 uden abb.
og så sammenligne med hvad den koster i en netbutik...

Kan sige dig at her i Sdbg. tager de 4200,- for den, hvor den på nettet
koster ca. 1700,-

/A

Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 24-02-06 14:17

6400 - Anders wrote:
> [...]
> og så sammenligne med hvad den koster i en netbutik...
>
> Kan sige dig at her i Sdbg. tager de 4200,- for den, hvor den på nettet

TDC er nok ikke de bedste at spoerge. Jeg kan forestille mig, at deres
tlf u/ abb. er kunstigt hoeje, for at tvinge dig til at koebe med abb.

Fra : 6400 - Anders

Dato : 24-02-06 14:21

Køber normalt aldrig telefoner med abb. Da jeg ikke gider at binde mig for x
antal md.

/A

"Michael Archon Sequoia Nielsen" <mnielsen@DELDELDELcvmt.dk> skrev i en
meddelelse news:43ff05f5$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Dennis [9440]

Dato : 24-02-06 14:39

> Køber normalt aldrig telefoner med abb. Da jeg ikke gider at binde mig for
> antal md.

- Netop derfor skal du betale det ekstra, det kunne jo være de kunne lokke
dig til at nappe et abonnement med i købet, "så bliver den jo billigere"...

Dennis

Fra : 6400 - Anders

Dato : 24-02-06 14:41

Personligt køber jeg aldrig telefoner hos TDC. Går hellere på nettet istedet
for...

/A

Fra : Michael Archon Sequo~

Dato : 24-02-06 14:50

6400 - Anders wrote:
> Køber normalt aldrig telefoner med abb. Da jeg ikke gider at binde mig for x
> antal md.

Du skal udregne "total pris = pris m/abb + 50-100 kr unlock + minimum
udgift til abonnement i X mnd, hvis du aldrig ringer fra den".
Sammenlign den pris med andre steder.

Fra : Jesper

Dato : 25-02-06 12:48

On Fri, 24 Feb 2006 09:44:49 +0100, 6400 - Anders wrote:

> [...]
> køber en mobiltelefon (uden abb.) i en netbutik og så i en alm. butik.
>
> Der burde reelt ikke være så stor forskel, som der er.

Det er nok fordi deres fokus er salg af selve telefonen, mens butikker
som TDC og Sonofon primært er ude på at sælge abonnementer og kun
bruger telefonerne som lokkemad.

Der udover er det ofte små og effektive virksomheder med lave
omkostninger.

Jeg har desuden lagt mærke til at nogle af dem kører en slags
parallel-import, idet man ofte får dokumentation på andre sprog end
dansk. Jeg har også prøvet at købe en telefon som viste tegn på at
have været købt SIM locked hos en svensk operatør og derpå
unlocked og solgt i DK. En kreativ indkøbsstrategi kan spare mange penge.