Speed test program?
Fra : Niels Munk

Dato : 24-02-06 08:46

Hej

Er der nogen af jer der kan anbefale et program
til at hastighedsteste mm. et kablet LAN?

Jeg står og skal til at køre noget fejlfinding på et
netværk, som påståes meget langsomt.

Findes der et program som kan nogle trick i den
forbindelse?

Jeg kender godt DU-Meter, men kunne godt tænke
mig lidt flere features...

/Niels Munk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-06 09:15

On Fri, 24 Feb 2006 08:45:48 +0100, "Niels Munk"
<spam*filter*@sejeniels.dk> wrote:

> Er der nogen af jer der kan anbefale et program
> til at hastighedsteste mm. et kablet LAN?

Se under Performance http://www.hojmark.net/management.html#too

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-06 09:17

On Fri, 24 Feb 2006 08:45:48 +0100, "Niels Munk"
<spam*filter*@sejeniels.dk> wrote:

> Er der nogen af jer der kan anbefale et program
> til at hastighedsteste mm. et kablet LAN?

PS: Man kan selvfølgelig også bruge en RFC2544-tester som fx Agilent
FrameScope Pro. Dyrt og dejligt. Se evt. http://tinyurl.com/4yt4d

-A

Fra : Bitflux

Dato : 24-02-06 13:14

Niels Munk skrev:
> [...]
>
> Findes der et program som kan nogle trick i den
> forbindelse?
>
> Jeg kender godt DU-Meter, men kunne godt tænke

Hej Niels
personligt bruger jeg et lille program der hedder iperf som frit kan
downloades.
Jeg bruger det fordi man kan pille ved de mere spændende ting, så som
MTU, window size, transmit tid om det skal være TCP eller UDP.

Når du fejlsøger, vil jeg anbefale at smide en sniffer på en af
endepunkterne og se hvad der sker på netværket - jeg bruger selv
Ethereal som omgså er gratis og en suveræn sniffer.

Sløve netværk kan være uhyggeligt mange ting - men kig efter deciderede
retransmissioner, checksum errors, flaskehalse i design af netværket.

god fornøjelse

Bitflux