Hæææj - hu, hej, vilde DVDer!
Fra : Tue Sørensen

Dato : 24-02-06 07:46

Just so you know:

Der er startet et prissammenlignings-website for DVDer, efter samme
princip som edbpriser.dk. Det hedder DVDmarketplace.com. Der skulle nok
være mulighed for nogle fede handeler!

- Tue

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-06 09:39

Tue Sørensen wrote:
> Just so you know:
>
> Der er startet et prissammenlignings-website for DVDer, efter samme
> princip som edbpriser.dk. Det hedder DVDmarketplace.com. Der skulle nok
> være mulighed for nogle fede handeler!

Jeg foretrækker stadig www.dvdbargain.net. De har nogle af de
billigere forhandlere som cd-wow, axelmusic, sendit, loaded247 med
flere.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Tue Sørensen

Dato : 24-02-06 10:42

Lars Hoffmann skrev:

> Jeg foretrækker stadig www.dvdbargain.net. De har nogle af de
> billigere forhandlere som cd-wow, axelmusic, sendit, loaded247 med
> flere.

OK, den kendte jeg ikke.

- Tue

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-02-06 10:41

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:

> Der er startet et prissammenlignings-website for DVDer, efter samme
> princip som edbpriser.dk. Det hedder DVDmarketplace.com. Der skulle nok
> være mulighed for nogle fede handeler!

Hvad er der nu galt med edbprisers søstersite dvdpriser.dk?

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : HC

Dato : 24-02-06 18:55

> Hvad er der nu galt med edbprisers søstersite dvdpriser.dk?

Det var også min tanke.

HC

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-02-06 19:44

HC skrev:

> Det var også min tanke.

Er dvdpriser.dk ikke en forretning man kan købe dvd-film i? Det er da
vist ikke en uvildig forbrugerservice som fortæller hvor man kan købe
den og den film billigst - vel?

Selv er jeg godt tilfreds med dvdoo.dk, men måske kan deres film fås
billigere andre steder; jeg ved det ikke.

--
Jørgen Grandt
Glan glad og gratis på grandts dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-02-06 20:02

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> Er dvdpriser.dk ikke en forretning man kan købe dvd-film i? Det
> er da vist ikke en uvildig forbrugerservice som fortæller hvor
> man kan købe den og den film billigst - vel?

Nej, det er en søgemaskine, dog kun blandt de forhandlere som tilmelder
sig (forhandlerne betaler vist til dvdpriser.dk).

--
Jesper Lund

Fra : HC

Dato : 25-02-06 09:36

> Nej, det er en søgemaskine, dog kun blandt de forhandlere som tilmelder
> sig (forhandlerne betaler vist til dvdpriser.dk).

Det har jeg svært ved at forestille mig... dvdpriser, etc, må da tjene deres
penge på reklamerne de viser.

Det er jo ikke til at holde trit med om en shops film er blevet solgt pga.
henvisning fra dvdpriser.dk - man kan jo bare lukke vinduet og åbne et nyt,
besøge den shop man fik henvisning til, og købe produktet man er ude efter..
Så det tvivler jeg egentlig på er holdbart nok til at de evt. skulle kræve
procenter af salget.. Ved ikke om jeg tror på en abbonementsløsning heller..
Jo flere forretninger der er tilmeldt siden, jo flere hits får de jo, og jo
højere annoncepriser kan de så kræve.

HC

Fra : Jens B

Dato : 25-02-06 11:21

"HC" <hc@fuckspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> henvisning fra dvdpriser.dk - man kan jo bare lukke vinduet og åbne et
> nyt, besøge den shop man fik henvisning til, og købe produktet man er ude

Det kan man sagtens, men hvorfor skulle man? Der er da selvfølgelig nok
nogle få personer der vil gøre det, men de fleste vil nok bare vælge at
følge linket, da det jo er en hel del nemmere. Og det koster jo ikke
forbrugeren noget. Og hvis man godt kan lide at bruge
prissammenlignings-sitet, hvorfor så ikke støtte dem, ved at følge linket
derfra, når det samtidig er det nemmeste?

> Ved ikke om jeg tror på en abbonementsløsning heller..

Det er nu sådan det foregår på de fleste af den slags prisportaler (eller
ihvertfalde mange prisportaler). Butikkerne betaler et fast beløb, og får så
et login, så de selv kan lægge deres priser på siden.

Jens

Fra : Jens B

Dato : 25-02-06 11:27

"Jens B" <ingen.spam@til.mig> skrev i en meddelelse

> Det er nu sådan det foregår på de fleste af den slags prisportaler (eller
> ihvertfalde mange prisportaler). Butikkerne betaler et fast beløb, og får
> så et login, så de selv kan lægge deres priser på siden.

Se ivørigt her: http://www.dvdpriser.dk/information/newdeal_info.asp

Ved at tilmelde dig DVDpriser.dk kommer du direkte i kontakt med over 27.000
unikke brugere - hver uge. Du får bl.a. adgang til at oprette priser og
produkter på vores services og vil hver måned få indblik udviklingen af
trafikken på sitet.

Som forhandler betaler du et fast abonnement på kr. 400 pr. måned og ved at
udfylde nedenstående skema, får du uforpligtende tilsendt alle detaljer om
vores forretningsbetingelser og priser for link-placeringer og PC
systemer...

Fra vi modtager din endelige tilmelding og til at du er online, og kan
opdatere dine priser, går der ca. en dag.

Fra : HC

Dato : 25-02-06 12:24

Okay, i stand corrected :)

HC

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 24-02-06 20:01

Jørgen Grandt skrev:

> Er dvdpriser.dk ikke en forretning man kan købe dvd-film i?

øhh det tror jeg ikke

Det er da
> vist ikke en uvildig forbrugerservice som fortæller hvor man kan købe
> den og den film billigst - vel?

Hvis man Fx, ser på denne side http://dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=42939

Vil det så betyde at de 7 Butikker der er listet, er ejet af samme firma ?

MVH
KAsper Malmberg

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-02-06 23:18

Jørgen Grandt wrote:

> Er dvdpriser.dk ikke en forretning man kan købe dvd-film i?

Nej.

> Det er da
> vist ikke en uvildig forbrugerservice som fortæller hvor man kan købe
> den og den film billigst - vel?

Jo.

/David

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-02-06 12:02

David Rasmussen skrev bl.a.:

> Nej.

> Jo.

Tak, det samme fik jeg at vide den 24.2.

--
Jørgen Grandt

Fra : Tue Sørensen

Dato : 25-02-06 16:27

Peter B. Juul skrev:

> Hvad er der nu galt med edbprisers søstersite dvdpriser.dk?

Der er ikke særlig mange forhandlere tilmeldt, så når du søger på
en given titel er udvalget meget begrænset.

- Tue

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-02-06 23:18

Tue Sørensen wrote:
> Just so you know:
>
> Der er startet et prissammenlignings-website for DVDer, efter samme
> princip som edbpriser.dk. Det hedder DVDmarketplace.com. Der skulle nok
> være mulighed for nogle fede handeler!

Hvordan adskiller den sig fra dvdpriser.dk, dvdbargain.net og
dvdpricecheck.co.uk (klart den bedste af dem alle)?

/David

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-02-06 23:33

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> Hvordan adskiller den sig fra dvdpriser.dk, dvdbargain.net og
> dvdpricecheck.co.uk (klart den bedste af dem alle)?

DVDmarketplace.com skal snarere sammenlignes med Amazon marketplace, end
med søgemaskiner som dem du nævner.

--
Jesper Lund