Han er kommet tilbage!(LANG!)
Fra : Rex

Dato : 22-02-06 21:45

Hej gruppe..

Jeg har denne "vildkat". Han startede for 2 år siden med at sidde ude i
hækken når jeg lukkede heste ud, hvis så jeg sade "hej mis" så fo´r han
afsted som om jeg havde et jagt gevær i inderlommen.. Han begyndte efter en
tid at nærme sig min hoved dør, der stod en skål mad, men stod jeg og
kiggede på ham i vinduet smuttede han igen! Så blev det sommer, og jeg
sidder og får en kop kaffe på trappestenen. Pludselig står han i lågen.. Jeg
siger som vanligt "hej mis" og han kom derefter piskende over og smed sig
for mine fødder!! Det var mærkeligt, når han jo havde været som en vildkat i
et halvt år.. Men han må af en eller anden årsag pludselig have følt sig
tryg nok til at komme alligevel.. Mådenerne gik, og det blev atter vinter,
han havde kun været forbi enkelte gange i løbet af sommeren, for lige at
sove,spise og pleje sine sår. Men nu var det som om han ville med ind.. Men
nej.. jeg vil ikke have en han kat til at strinte mine vægge til indenfor,
så i stedet lavede jeg en lille kasse på en hylde med tæpper i, inde i
stalden hvor han også blev fodret, dette var han ganske tilfreds med! Der
boede han så hele vinteren lang. Det blev atter forår, og han smuttede ud
til sine damer i omegnen ;0)
Så startede denne vinter.... Og Laban (som han nu bliver kaldt) Kom ikke...
Jeg kiggede efter ham over markerne, men nej, ingen Laban i syne.. Det blev
koldere og koldere, så jeg regnede egentlig med han var død.. Indtil jeg en
dag så ham komme spankulerende op ad vejen.. Jeg kaldte på ham, men han
reagerede som ved vores aller første møde..spænede afsted, Sært!
I forgårs kører jeg så i bil op ad vejen, der sidder en kat på en høj i
marken. Jeg stopper bilen, men det er ikke Laban... Øv... Senere på dagen
går jeg og ordner inde i stalden, og hører med ét en velkendt mijaven, der
var han så, lige så fin som altid, og han smed sig straks for mine fødder.
Han har nu sovet i sin kasse i går nat, og lå der også her til aften, så nu
håber jeg han bliver resten af vinteren..
Har overvejet en kasteration, men det er ikke lige blevet til noget endnu.
Min dyrlæge vurderede han til at være et sted ml. 13-17 år.
Han får sine ormekure og vaccinationer af mig, selv om han "kun" er en
tilløber!!!

En lille historie jeg lige ville dele med jer.

Hilsen Camilla

Fra : fam. Ager

Dato : 24-02-06 20:34

"Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilløber!!!
>
> En lille historie jeg lige ville dele med jer.

sød historie..og det er rart at du tager vare på ham når han er på besøg..

der var også en vildkat,kuldsort hunkat,der holdt til i området, da jeg
boede på en gård, hun kom også lige så stille tættere og tættere på, men
aldrig i rigtig røre afstand. jeg gav hende mad i stalden hos mine heste, og
det var der hun efterhånden boede. en dag så jeg hende komme med en killing
i munden, og gå ind i stalden med den, retur og tilbage med en ny osv. 4 stk
bedårende halvlanghårede størrelser i hver deres farve.. missemor blev
håndfodertam, og jeg kunne lige komme til at stryge hende forsigtigt hen ad
ryggen, men ikke mere. killingerne derimod, fik hurtigt tillid, og blev
meget kælne, mens missemor sad et par meter væk og så på.

dagen kom da jeg var nød til at flytte, men havde heldet med mig til at
fange missmor i en kattefælde,lånt af min dyrlæge og tage hende og
killingerne med mig til det nye sted.
det var en dejlig og speciel oplevelse med hende missemor.

mvh. marie

Fra : Rex

Dato : 24-02-06 10:55

Ja, det er herligt når det går godt. I starten af vinteren løb der også en
lille hun mis rundt på markerne, den har vel været ca. 16-18 uger... På det
tidspunkt havde jeg 2 belgiske kæmpe kaniner i min ene hesteboks. En aften
jeg kommer ind i stalden, ser jeg at min ene kanin er blevet delvist
sort...!? Meget mærkeligt indtil jeg opdager det er den lille hun kat der
putter op ad den ene kanin, som om den var hendes mor... Jeg satte straks
lidt mad til hende, da hun var meget underernæret og så små syg ud. Dagene
gik, og hun fortsatte med at putte hos kaninerne. En dag var skålen med mad
tom, og jeg vil selvfølgelig putte lidt mere i, da hun kommer over til mig
og stryger sig forsigtigt op ad min hånd, fra den dag kunne jeg kæle hende
når hun spiste, og hun mijavede af mig når jeg kom, men gik jeg for stærkt,
hvæste hun og lignede en lille vild panter! ;0) Desværre måtte jeg af med
mine kaniner, da tiden ikke var der til dem, og da de var flyttet, forsvant
missen også, og jeg har ikke set skyggen af hende siden.. Jeg troede
egentlig hun ville blive, da hun var blevet godt accepteret af "Laban" (den
anden hitte kat).. Men sådan skulle det ikke være, hvor hun er, og hvad der
er blevet ad hende ved jeg ikke.. Hvem ved, måske kommer hun tilbage til
foråret med en mundfuld killinger...

-Camilla (der ikke kan se til at en kat kommer udmargret forbi...)

Fra : Ma

Dato : 25-02-06 22:31

Rex wrote:
> [...]
> endnu. Min dyrlæge vurderede han til at være et sted ml. 13-17 år.
> Han får sine ormekure og vaccinationer af mig, selv om han "kun" er en

En sød historie og godt at du tager dig af ham, selvom han ikke er "din".
Jeg vil anbefale dig at få ham kastreret - det koster ca. 600 kr. - og måske
øremærket? Det slider på katte at være fertile i mange år. Du "risikerer"
dog derved også, at han slår permanent lejr hos dig og bliver mere kælen.
Men mon ikke I begge vil nyde godt af de "bivirkninger"?