Nupo
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-06 17:26

Er der nogle af jer som har prøvet at leve udelukkende af Nupo pulver i en
uge eller mere? Hvad er jeres erfaringer?

MVH Ole

Fra : Katjastrofen

Dato : 23-02-06 19:10

"Ole S." <-> skrev i en meddelelse
> Er der nogle af jer som har prøvet at leve udelukkende af Nupo pulver i en
> uge eller mere? Hvad er jeres erfaringer?
>
> MVH Ole
Hehe, dårlig mave :)

Jeg har engang levet på det i små 14 dage, hvor vi [min moar, boede hjemme
på det tidspunkt] faktisk måtte ringe til en af de kontaktpersoner, som var
med i den medfølgende brochure. - Jeg fik direkte dårlig mave. - Og personen
anbefalede så, jeg spiste noget kogt kalkun. - Det hjalp ikke sønderligt, så
stoppede så med ren pulverkur efter et par dage mere.

mvh
Katja

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-06 19:21

Katjastrofen wrote:
> [...]
> direkte dårlig mave. - Og personen anbefalede så, jeg spiste noget
> kogt kalkun. - Det hjalp ikke sønderligt, så stoppede så med ren

Tabte du dig?
Hmm man skulle måske overveje at spise lidt rugbrød og frugt for at sætte
gang i maven.

/Ole

Fra : Katjastrofen

Dato : 23-02-06 19:47

"Ole S." <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tabte du dig?
> Hmm man skulle måske overveje at spise lidt rugbrød og frugt for at sætte

Ja, det gjorde jeg da. - Der er jo stort set ikke nogen kaloerier i de små
portioner. - Mener jeg smed en 6-7 kilo [Noget af det var nok væske]

mvh

Katja

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-02-06 19:52

> Er der nogle af jer som har prøvet at leve udelukkende af Nupo pulver i en
> uge eller mere? Hvad er jeres erfaringer?

Ja, men det ligger 22 år tilbage. Tabte mig 21 kg og holdt vægttabet i over
10 år.

Mvh Maria

Fra : Jesper

Dato : 25-02-06 13:58

On Thu, 23 Feb 2006 17:26:01 +0100, Ole S. wrote:

> Er der nogle af jer som har prøvet at leve udelukkende af Nupo pulver i en
> uge eller mere? Hvad er jeres erfaringer?
>
> MVH Ole

Har prøvet at leve af det i månedsvis. Det er ikke behageligt -
specielt ikke den første uges tid - men det virker og indeholder det
nødvendige for at holde dig i live og aktiv. Det er det tætteste du kan
komme på en egentlig faste uden samtidigt at sætte din sundhed over
styr, og holder du kursen går det stærkt med at smide vægten.

Teoretisk er der ingen grænse for hvor længe man kan leve af det. Dog
mente min læge, at jeg skulle suplere med en vitaminpille dagligt.
Desuden bør mænd spise 6 portioner om dagen i stedet for 5.

Bemærk at Nupo ofte er på tilbud i supermarkeder til langt under
normalprisen, så du kan spare rigtig mange penge ved at holde øje med
tilbudsaviserne og så købe stort ind til hele din kur på een gang. Ved
fuld pris (100,-/pakke) koster en Nupo-kur 420,-/uge. Ved et typisk tilbud
(130,- for to pakker) kommer prisen ned på 290,-/uge.

Bemærk også at der er to typer emballage - 380g som indeholder 10
portionsposer og 500g som indeholder een stor pose samt en måleske.
Sidstnævnte er ikke så tit på tilbud, men giver naturligvis mere for
pengene.

Smagsmæssigt er chokoladen den eneste af de kolde som jeg kan få ned.
Den ligger langt fra en chokolade milkshake, men man vænner sig til den.
Jordbær'en er direkte ulækker (oprørt savsmuld med jordbærsmag). De
varme supper er alle gode og smager som "the real thing". Smag er
selvfølgelig en meget subjektiv ting.

Åh ja forresten - det er lidt hårdt ved tænderne ved længere tids brug.
Jfr. min tandlæge fordi man bliver mere tør i munden, hvilket åbenbart
kan give flere huller i tænderne. Så børst hyppigt, supler evt. med
mundskyldning og tyg tyggegummi engang imellem for at producere
mere mundvand.

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 26-02-06 17:02

"Ole S." <-> wrote:

> Er der nogle af jer som har prøvet at leve udelukkende af Nupo pulver i en
> uge eller mere? Hvad er jeres erfaringer?
>
> MVH Ole

Hej Ole.

Jeg levede af det i sammenlagt cirka 5 måneder sidste år, og tabte 27 kg.

Hvis du gør det på den "barske" måde, altså hvor du udelukkende lever af
Nupo, så er det min erfaring at man taber 6 kg. om måneden. Hvis du
derudover dyrker moderat motion er det omkring 7 kg. pr. måned.
Jeg levede udelukkende af det i 2 måneder, hvorefter jeg begyndte at spise
aftensmad hver fredag og lørdag i omtrent 2 måneder (og ellers kun Nupo).
Derefter tog jeg 2 måneder igen udelukkende med Nupo. Resultatet er som
sagt, at jeg har smidt 30 kg., og har ikke haft nogen problemer med at holde
vægten siden.
Jeg har nu "holdt pause" (dvs. levet almindeligt) siden december, og er lige
gået i gang med sidste fase af mit vægttab for 14 dage siden. Mangler nemlig
stadig at tabe mig ca. 15 kg., og det kan jeg sagtens nå inden sommer, så
det ser jeg meget frem til!

Selvfølgelig kræver det en hel del vilje. Det har bestemt ikke altid været
nemt at være til fest uden at drikke øl, eller for den sagt skyld være til
middag hos nogle venner og kun sidde med sin danskvand, men for mig har
dette være måden at gøre det på. Siger ikke det er optimalt for andre.

Efter vægttabet kommer naturligvis alt det med at vedligeholde en fornuftig
og sund kost samt mere motion (for mit eget vedkommende). Ved godt at mange
sikkert vil mene, at det er smartere at omlægge sine kostvaner med det
samme, dyrke motion og på den måde ændre levevaner og tabe sig. Men jeg
vidste med mig selv, at det skulle være alt eller intet i en periode, og så
måtte jeg ta' kampen om kostvanerne efter vægttabet. Og indtil videre har
det som sagt fungeret rigtig godt!

Håber du kan bruge svaret til noget.

Mvh, Dennis

PS: Jeg kan også kun drikke den med kakaosmag, som jeg til gengæld synes ret
godt om. Den med jordbær er gusten, og de varme drikke synes jeg ganske
enkelt er ækle :)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-02-06 14:38

Ole S. wrote:
> Er der nogle af jer som har prøvet at leve udelukkende af Nupo pulver i en
> uge eller mere? Hvad er jeres erfaringer?

Ja. Det var absolut ikke sjovt men jeg tabte mig da. Desværre røg
kiloene på igen efter et par år. Nu følger jeg Atkins-metoden som
efter min mening virker meget bedre, i og med der er tale om en varig
kostomlægning, hvilket Nupo jo ikke er.

Ebbe