Skærme
Fijala 3554
Endnu en defekt G400 modtaget... :(
Fra : Kristian Thomsen

Dato : 14-06-01 11:29

Jeg er snart træt af Sony

Jeg har i dag modtaget min tredje defekte Sony G400.

Første G400: Model "G400P" - geometri- og konvergensfejl, samt blå i højre
side
Anden G400: Model "G400J" - meget utydelig på midten; vandrette linier
bliver "dobbelte"
Tredje G400: Model "G400" - som første G400; geometri- og konvergensfejl,
samt blå i højre side

Jeg håber på at Sony bevilger mig en G420 istedet... Er der nogle
gode/dårlige erfaringer med denne?
Hvordan ser Sony på ombytninger til anden model end den man har? Bliver de
bare ved med at sende mig defekte skærme med tilfældige modelnumre og
produktionsdatoer, eller erkender de at deres produkt (G400) aldrig skulle
have været på gaden?

- Kristian

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 14-06-01 12:37

"Kristian Thomsen" <thomsen@eatfish.dk> skrev

> Jeg er snart træt af Sony

Osse mig!!

> Jeg har i dag modtaget min tredje defekte Sony G400.

Jeg har modtaget min første Nej, dvs. den er bedre end den gamle,
konvergensfejlene mindre, men geometrien lidt ringere...

> Jeg håber på at Sony bevilger mig en G420 istedet... Er der nogle
> gode/dårlige erfaringer med denne?
> Hvordan ser Sony på ombytninger til anden model end den man har?

Jeg ringede til den ansvarlige hos Sony (efter henvisning fra UniData) i
går, for netop at spørge om dette: svaret var, at der var tale om to
forskellige puljer, og at det under ingen omstændigheder kunne komme på
tale...

> [...]
> bare ved med at sende mig defekte skærme med tilfældige modelnumre og
> produktionsdatoer, eller erkender de at deres produkt (G400) aldrig

Tja... Det kunne jeg også godt tænke mig at vide...

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 14-06-01 12:57

> [...]
> går, for netop at spørge om dette: svaret var, at der var tale om to
> forskellige puljer, og at det under ingen omstændigheder kunne komme på

Damn... Jeg har også fået to numre til Sony Danmark af Britta Larsen fra
Unidata.. Et til en "Christian", og et til chefen...

Jeg har i øvrigt netop modtaget det fjerde og nyeste eksemplar af en G400P.
Her hænger billedet i toppen, og "går opad" i bunden af venstre side.
Samtidigt er der lodretgående streger overalt på skærmen, der viser sig ved
hvid baggrund. Jeg ringer snart til Sony og beder dem om at give mig pengene
tilbage. Jeg er træt af det l*rt.

- Kristian

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 14-06-01 13:59

> [...]

fra
> Unidata.. Et til en "Christian", og et til chefen...

Det var også Britta, jeg talte med. Jeg ved ikke helt, hvem det var hos
Sony, for jeg blev stillet om et par gange

> [...]
sig ved
> hvid baggrund. Jeg ringer snart til Sony og beder dem om at give mig

De lodrette streger havde jeg også på den gamle skærm, og de er der også
på den jeg har fået i dag. Disse vil jeg dog tro (og håbe) skyldes mit
grafikkort. (Mener jeg har prøvet et andet grafikkort, hvor det så
pænere ud)

Selvom geometrien også hænger lidt sjovt på min i den ene side, er det
heldigvis så lidt at jeg kan justere mig nogenlunde ud af det. Så, hvis
ellers min skærm bibeholder den nuværende billedkvalitet tør jeg næsten
ikke tage chancen og prøve at få den byttet én gang til. Men man bliver
sgu lidt skuffet, når nu man har betalt en mindre formue for en skærm,
man troede var pengene værd.

Hvis du får held med at få pengene tilbage for skærmen / byttet den til
en G420 må du meget gerne give lyd!

mvh
Peter

Fra : Nikolaj Woel

Dato : 15-06-01 10:37

Da jeg i '97 fik min samsung 17" skærm, havde jeg mulighede og vente, jeg
tror det var 3 uger, og få den samme skærm tilbage, hvor det havde lavet det
man havde brokket sig over. Jeg gjorde det selv efter at have fået den
byttet et par gange, og den var perfekt da jeg fik den tilbage.