eltråd til katteindhegning
Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 23-02-06 09:53

Af hensyn til naboerne vil jeg holde mine tre katte inde i min have, der er
indhegnet af et kun 1,25 cm højt hegn (højere hegn er ikke tilladt iflg.
vedtægterne i andelsboligforeningen). Jeg har googlet efter gode råd og kan
se, at mange i den situation anvender en strømtråd øverst i hegnet.
Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med denne løsning og kan
oplyse, hvilken strømstyrke, der skal anvendes, for jeg mener, at den
strømstyrke, der bruges til at holde heste og kvæg inde, må være for voldsom
for kattene, der jo endelig ikke må komme til skade ved ordningen.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : CC

Dato : 23-02-06 17:05

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> strømstyrke, der bruges til at holde heste og kvæg inde, må være for
> voldsom for kattene, der jo endelig ikke må komme til skade ved ordningen.

Vi har en Nervus fra Harald Nyborg ca. 500 kr. tror jeg den kostede og det
er beregnet til staldbrug og mindre dyr. Efter at jeg endelig tog mig sammen
til at røre ledningen kan jeg konstatere, at man sagtens kan holde på
ledningen uden at det gør ondt (det giver nogle meget små stød). Eneste
problem vi har, er at 2 ud af vores 5 katte fuldstændigt ignorere, at de får
stød - jeg har stået lige ved siden af den ene mens han klatrede over og
kunne se, at han fik stød, men det har åbenbart ikke nogen afskrækkende
effekt på ham. Den anden er så smidig og stærk, at jeg tror han er i stand
til at komme uden om strømtråden.

Held og lykke med projektet.

hilsen
Claus

Fra : Søren LH

Dato : 23-02-06 17:56

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sammen til at røre ledningen kan jeg konstatere, at man sagtens kan
> holde på ledningen uden at det gør ondt (det giver nogle meget små stød).

Havde du bare fødder? Det skal du have hvis du skal sammenligne med hvad en
kat mærker. Du skal strengt taget også sørge for at strømmen skal passere
gennem lige mange cm væv (hvordan man så end vil gøre det.....).

Mvh
Søren

Fra : CC

Dato : 23-02-06 22:07

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message

> [...]
> en kat mærker. Du skal strengt taget også sørge for at strømmen skal
> passere gennem lige mange cm væv (hvordan man så end vil gøre det.....).

Nej, jeg havde ikke bare tæer - der er brombærris, der hvor jeg stod men
jeg havde fat i et stykke "jordståltråd" med den anden hånd.

hilsen
Claus

Fra : Rex

Dato : 23-02-06 19:44

Jeg har både katte og heste, mine katte har desværre fået halen i hegnet 3-4
gange, den ene gang var min egen skyld. Jeg stod ude ved folden, og der
kommer min kat spankulerende, jeg siger gladeligt hej misser, med det
resultat at den mijaver og løfter halen for at gengælde min hilsen.. - Den
stakkels kat skreg en enkelt gang, og løb så stærkt at jeg dårligt nåede at
se den.. Der var heldigvis ikke sket noget med den, men den har nok fået et
kæmpe chok!! Så ja, et hegn beregnet til kvæg og heste er for stærkt, jeg
ved man kan få et mindre stærkt til hønsegården, for at holde ræven fra at
grave sig under eller springe over, mener nin nabo købte et hos en
landbrugsmaskine handler.

-Camilla

Fra : Søren LH

Dato : 25-02-06 10:22

"Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ræven fra at grave sig under eller springe over, mener nin nabo købte et

Ja, man kan få i et hav af forskellige styrke afhængig af dyreart. Får skal
f.ex. have et der er fem gange så stærkt som til køer og heste. Sådan et
rendte min hund ind i i mørket - man kunne se en decideret ildkugle da den
rørte - AV AV! Og hunden afsted ud over stepperne, jeg troede aldrig den
ville tilgive mig. I al fremtid holdt hun sig tæt ind til mig når vi nærmede
os det område.

Mvh
Søren

Fra : Allan

Dato : 24-02-06 21:06

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Af hensyn til naboerne vil jeg holde mine tre katte inde i min have, der
> er indhegnet af et kun 1,25 cm højt hegn (højere hegn er ikke tilladt
> iflg. vedtægterne i andelsboligforeningen).

Hej Anelise
Hvilke katte har du? Det har vist meget at sige hvilket sind de har?.
For jeg har strømtråd i toppen af mit hegn. Men mine MCO hankastreter, gider
ikke løbe op, eller ud. He Tunge de er i Røven.

Og jeg har lige nu den der svagstrøm fra HN. Ja jeg har prøvet at mærke
Og jeg tror at kattene er ligeglade. For det gør ikke ondt nok på mig, til
at det gør ondt nok på dem.
Jeg købte en der var lidt størere, men da jeg så den kunne slå hul i et
stykke papir, ja der pillede jeg den ned. Det var en til køer.

Det var ingen hjælp til dig

Mvh Allan

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 25-02-06 09:56

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg købte en der var lidt størere, men da jeg så den kunne slå hul i et
> stykke papir, ja der pillede jeg den ned. Det var en til køer.

hej Allan

jeg har tre katte, en gammel neutraliseret hunkat på 14 år, der er blevet
lidt gumpetung med alderen og som ikke gør forsøg på at forcere det kun 60
cm høje hegn, som er anbragt på indersiden af rionettet på 1,25 m. De to
andre er ca. 10 mdr. gamle, en skovkattemixet neutraliseret hunkat, der er
meget rolig af temperament og en stribet huskat (kastreret han), der er en
"DAMP-kat" uden lige - det er især sidstnævnte, jeg er bekymret for vil
forcere hegnet så let som ingenting.
Haven er nyanlagt, der er plantet stedsegrøn vedbend op ad rionettet, og
vedbenden skulle gerne i løbet af 2-3 år dække rionettet helt som en grøn
mur.
Det er min mening at sætte endnu et 60 cm højt dyrehegn op oven over det
nederste og i toppen af dette at få anbragt en el-tråd.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Allan

Dato : 27-02-06 14:18

> [...]
> Det er min mening at sætte endnu et 60 cm højt dyrehegn op oven over det
> nederste og i toppen af dette at få anbragt en el-tråd.

Hej igen.
Der er vist ikke andet en at prøve. Nogle katte vil ud, Og så skal de nok
finde et smuthul.

Du kan evt lave nogle chikaner på hegnet. Så det bliver sværere at slippe
ud.
Her er billeder af toppen af min indhegning. De 2 sidste billeder.
http://www.tinyurl.dk/88

Kønt er det ikke men det virker.

Mvh Allan

Fra : Vibeke

Dato : 25-02-06 09:36

> Af hensyn til naboerne vil jeg holde mine tre katte inde i min have, der
> er indhegnet af et kun 1,25 cm højt hegn (højere hegn er ikke tilladt
> iflg. vedtægterne i andelsboligforeningen).

Et hegn på 1,25 - kan de ikke bare springe over det?

/vibeke

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-02-06 15:03

On 2006-02-25 09:35:38 +0100, "Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> said:

> Et hegn på 1,25 - kan de ikke bare springe over de

Kommer nok an på racen, kattens sind, fysik og alder?
Min ene siameser kunne uden besvær springe ca. halvanden meter både
lodret og vandret i hendes yngre dage.

--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : Allan

Dato : 27-02-06 15:31

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse

> Kommer nok an på racen, kattens sind, fysik og alder?
> Min ene siameser kunne uden besvær springe ca. halvanden meter både lodret
> og vandret i hendes yngre dage.

Ja lige netop Der er da heldigvis forskel på katte.

Men der findes nemme racer Med hensyn til hegn. Jeg tror nu ikke
Siamesere er nemme med hegn He He.

Og er det ikke sygt at man bruger tid og penge, på at hegne haven ind. Ja så
miver, Prøver at stikke af en gang, for derefter siger, her bliver jeg, det
var for meget arbejde at løbe ud..
Og derefter ikke forsøger at stikke af? Så er indhegningen jo kun brugt en
gang. Al det arbejde for at lære den

Hmm nå det er nok til en anden tråd.

Mvh Allan

Fra : Leif Neland

Dato : 27-02-06 15:42

> [...]
> det var for meget arbejde at løbe ud..
> Og derefter ikke forsøger at stikke af? Så er indhegningen jo kun brugt en

Det er nok for besværligt at leje et hegn

Ellers er problematikken ligesom befæstningen omkring København under 1.
verdenskrig: Vestvolden, Tunestillingen, diverse forter m.m.
Der blev brugt en masse penge, og fjenden kom aldrig.
Var pengene så spildt, eller blev fjenden væk på grund af befæstningen?

Eller for at fortsætte ud ad tangenten:

Der blev brugt en masse penge op til årtusindeskiftet på IT så det hele ikke
skulle bryde sammen, men der skete jo ikke noget. Så var pengene spildt,
eller missionen lykkedes?

Leif

Fra : Allan

Dato : 27-02-06 15:55

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok for besværligt at leje et hegn
>
> Leif

Ja Ja du vinder Men gad de da bare kravle lidt i hegnet.

Og jo jeg ved jeg er heldig med mit hegn og mine mivere.

Mvh Allan