Hvilken wireless router skal jeg vælge
Fra : Jacob L

Dato : 22-02-06 20:50

Jeg købte for to år siden en Wireless Netgear router, men har haft mange
problemer med at den pludselig dropper forbindelsen. Ved at kigge på diverse
nyhedsgrupper kan jeg se at der er mange Netgera brugere der har samme
problem.

Nu har jeg besluttet mig for at købe en ny router, men hvilken een skal jeg
vælge? Den skal helst være stabil og til en rimelig pris.

Med venlig hilsen
Jacob

Fra : Filip

Dato : 23-02-06 21:54

> Nu har jeg besluttet mig for at købe en ny router, men hvilken een skal
> jeg vælge? Den skal helst være stabil og til en rimelig pris.

Jeg har en Linksys som egentlig har fungeret nogenlunde. Men her på det
sidste er den blevet lidt glemsom, da den ikke altid husker at den er sat op
som DHCP server. Dette kan dog klares med at ændre indstillingerne og så er
den ellers kørende. Men det er ikke optimalt.
Før den havde jeg en Dlink. Den var jeg meget glad for, men desværre fik jeg
en fra en sending som havde en deffekt strømforsyning, så den kunne kun
fungere i 14 dage i træk, hvorefter den skulle genstartes igen. Men ellers
vil jeg bedømme den til at have været god nok.
Min kammerat har købt en router fra netgear, og den er han ikke tilfreds
med. Den smider konstant forbindelsen til det trådløse net, men på kabel
virker den perfekt.

Dog vil jeg sige at jeg aldrig har oplevet et stabilt trådløs net som bare
virker og jeg har da efterhånden afprøvet nogle stykker rundt omkring. Så
jeg er også lidt i tvivl om hvad der egentlig dur!

Filip

Fra : BJ

Dato : 23-02-06 21:56

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dog vil jeg sige at jeg aldrig har oplevet et stabilt trådløs net som bare
> virker og jeg har da efterhånden afprøvet nogle stykker rundt omkring. Så
> jeg er også lidt i tvivl om hvad der egentlig dur!

Jeg anvender en ZyAIR 1000 acces point fra Zyxel. Det virker upåklagelig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jacob L

Dato : 26-02-06 12:17

Tak for hjælpen. Jeg tror jeg vil prøve med en router fra ZyXel.

/Jacob

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 26-02-06 16:35

SNIP

Vær obs. på at G1000 er et access point, ikke en router.
Jeg bruger den sammen med en ZyWall 5 (router/firewall), og det fungerer
helt uden problemer.