Irriterende han-killing
Fra : Leif Neland

Dato : 22-02-06 12:29

Vi har en hunkat på vel 5-7 år og hendes han-killing på 4 mdr.
Begge er neutraliseret for 3 uger siden.

Han er fuld af energi og overfalder sin mor ofte, og det ser ud som hun er i
et dilemma mellem at slå den irriterende rod ihjel og sit moderinstinkt
Så de har nogle slåskampe, der larmer...

De kommer sjældent ud.

Er der mon andet at gøre end at fodre ham godt, så han hurtigt bliver en
fed, doven kastrat?

Leif

Fra : Battlefield´s

Dato : 22-02-06 16:39

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> De kommer sjældent ud.
>
> Er der mon andet at gøre end at fodre ham godt, så han hurtigt bliver en

Hej
Jeg har selv en mormis med søn. Hun havde også en periode, hvor hun synes
han var ret så irriterende, men nu er han 1½ år (og kastrat) og de elsker
hinanden højt igen. Så måske har det været et instinkt, der sagde at en
hankilling skulle jages væk inden han blev kønsmoden. I kunne jo overveje at
få den lille kastreret snarest muligt.
Hilsen Vibeke
Battlefields siamesere

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-06 17:23

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hinanden højt igen. Så måske har det været et instinkt, der sagde at en
> hankilling skulle jages væk inden han blev kønsmoden. I kunne jo overveje

Så vidt jeg kan læse af Leifs indlæg, så er den lille kastreret: > "Begge er
neutraliseret for 3 uger siden."

Tina

Fra : Battlefield´s

Dato : 22-02-06 20:39

"Tina A." <wunjo ( a ) webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg kan læse af Leifs indlæg, så er den lille kastreret: > "Begge
er
> neutraliseret for 3 uger siden."
>
> Tina

Hov, ja, det så jeg ikke
Men derfor kan det jo alligevel godt være at de bare er lidt uvenner i en
periode og bliver "gode igen" senere.
Hilsen Vibeke

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-02-06 21:43

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message
> [...]
>
> De kommer sjældent ud.
>
> Er der mon andet at gøre end at fodre ham godt, så han hurtigt bliver en

Han er ved at skifte tænder ... kig i munden
De bliver så trælse i den periode. Mormissen gør som hun skal. Somme tider
er hun overbærende, andre gange rigtig træt af den skrigeunge
Jeg tror at det går over - og så bliver han teenager
Hilsen Nina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-02-06 21:52

> [...]
> er hun overbærende, andre gange rigtig træt af den skrigeunge
> Jeg tror at det går over - og så bliver han teenager
PS. En papkasse er altid godt til killingegummer. Skær nogle huller i og
stil den på gulvet, så kan han få lidt afløb der

Fra : Sabina H.

Dato : 23-02-06 09:36

Leif Neland wrote:
> [...]
> hun er i et dilemma mellem at slå den irriterende rod ihjel og sit
> moderinstinkt Så de har nogle slåskampe, der larmer...

dels er han lige nu en irriterende teenager, og mor og søn skal lige vænne
sig til deres nye status som kastrater.... giv dem tid... det skal nok
komme.... det kan godt være denne fase varer nogle måneder, men tålmod
belønnes ;)

> Er der mon andet at gøre end at fodre ham godt, så han hurtigt bliver
> en fed, doven kastrat?

han skal da forhåbentlig ikke være fed bare fordi han er kastrat??
du skal blot blive ved med at fodre ham som han skal ifølge hans alder, og
tage hensyn til hans status som kastrat... målet er vel at han skal være så
sund og rask som muligt ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på