Olivers vs. Hills
Fra : sleepflower

Dato : 20-02-06 16:48

MIn ene kat har lidt af en urinvejsinfektion, og får derfor Hills W/D. Det
er imidlertid ret dyrt, og jeg har set at Olivers. dk også tilbyder foder
som er forebyggende for den slags( deres diet foder)
er der nogen derinde der ved om man kan bruge Olivers istedet for W/D og
opnå samme resultat. Jeg emailede Olivers og fik svaret tilbage at de har
diet foderet og at det eventualt godt kan bruges, Det ville være rart hvis
Olivers kan erstatte det andet da jeg synes der er en del at spare, også når
2 katte skal bruge det som slankemiddel...

--
besøg studenterhus Århus på www.studenterhusaarhus.dk

Fra : Bettina Hansen

Dato : 20-02-06 17:23

sleepflower wrote:
> [...]
> Olivers kan erstatte det andet da jeg synes der er en del at spare, også når
> 2 katte skal bruge det som slankemiddel...

Vores gamle hankat har tendens til at danne krystaller i urinen og får
derfor Prescription Diet c/d eller den tilsvarende Specific.
På et tidspunkt ville jeg også prøve Olivers da jeg havde hørt meget
godt om det og det skulle jo også virke forebyggende.
Der gik et par uger så kunne han ikke tisse :( Og det kostede
selvfølgelig en dyrelægeregning.
Så hos os virkede det i hvert fald ikke.

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Morten Larsen

Dato : 21-02-06 07:56

On Mon, 20 Feb 2006 17:22:57 +0100, Bettina Hansen <bettina@chin.dk>
wrote:

>Der gik et par uger så kunne han ikke tisse :( Og det kostede
>selvfølgelig en dyrelægeregning.

Der er desværre ingen lette løsninger ud over diætfoderet, som skal
købes hos dyrlægen. Jeg har i hvert fald ikke fundet dyreforretninger,
der har det.

Hvis katten har problemer med nyresten (og det har vores hankat), så
betaler den prisen, hvis ikke den får det rigtige foder. Stenene gør
det ualmindeligt smertefuldt for katten at tisse, den kan ikke komme
af med urinen, og omgående dyrlægehjælp er nødvendig, hvis ikke katten
skal dø.

Vi har haft problemet to gange - og det var hver gang i en weekend,
hvor indlæggelsen på dyrehospitalet var ekstra dyr. Så lærte vi
det....!

vh Morten

Fra : Tidemann

Dato : 25-02-06 14:55

"sleepflower" skrev
> [...]
> Olivers kan erstatte det andet da jeg synes der er en del at spare, også når
> 2 katte skal bruge det som slankemiddel...

Min kat Magnus har haft FUS og deraf en dyrlægeregning på over 3000 kr.
http://www.netdyredoktor.dk/sw12247.asp

Det var i d. 4-4 2003 og han har siden fået OLIVER'S CAT ADULT.
Han har ikke haft problemer siden, overhovedet.
Den eneste ulempe ved foderet er at de i starten tager på, da de er vilde med
det, men det jævner sig med tiden.
Magnus har fri adgang til mad, så han kan spise det han har lyst til, og han
vil IKKE have andet!

Er dine katte overvægtige, siden du vil bruge diet??

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : sleepflower

Dato : 26-02-06 10:33

Ja mine katte er overvægtige, i hvert fald den ene skal tabe sig meget. Det
er dog den anden som har lidt af FUS, men det ville jo være rart hvis de
kunne spise det samme så jeg ikke skal stå og holde øje med hvem der spiser
hvad.
Nu er der 2 forskellige svar, så jeg må da lige overveje hvad jeg skal finde
på. DEt er altså dyrt a<t have en kat med FUS og jeg har betalt over 2000 i
dyrlægeregninger på bare 2 måneder. Det kan godt vælte hele mit budget.

--
besøg studenterhus Århus på www.studenterhusaarhus.dk
"

Fra : Tidemann

Dato : 26-02-06 13:05

"sleepflower" <sleepflower@secret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrlægeregninger på bare 2 måneder. Det kan godt vælte hele mit budget.

Uanset hvad du bestemmer dig til, så skal du vælge Adult fra Oliver´s hvis du
vil bruge deres foder. Det er "kun" Adult der er tilsat
Tranebær som naturligt værn imod urinvejsrelaterede sygdomme.

Men så vidt jeg husker, startede jeg også med en pose fra dyrlægen og gik over
til Oliver´s Adult da den var tom!
Har du overvejet noget naturmedicin??

Fra : sleepflower

Dato : 26-02-06 13:16

Naturmedicin? skal det i såfald være noget tranebær? hvis de får det på en
anden måde, kan de så ikke få diet foderet?

Fra : Tidemann

Dato : 26-02-06 18:59

"sleepflower" skrev

> Naturmedicin? skal det i såfald være noget tranebær? hvis de får det på en
> anden måde, kan de så ikke få diet foderet?

Det vil jeg tro. Men jeg ville gå i Matas og spørge hvad de har af produkter!
Eller søge på nettet............
Og jeg kan prøve at spørge mig for i en anden gruppe!

Fra : Tidemann

Dato : 26-02-06 20:16

Prøv at sammenligne magnesium indholdet i de forskellige produkter, også i
Hills W/D!
Du skal vælge den med mindst magnesium............
Og du kan købe tranebær som gærtabletter i supermarkedet!
Ellers spørg hos Matas, hvad de kan foreslå

Fra : sleepflower

Dato : 26-02-06 21:58

ja det har jeg lige gjort W/D har 0.07 % og Olivers har 0.09% øv! Gad vide
om jeg kan få katten til at love ikke at blive syg igen. de er ret vilde med
olivers.

Fra : Tidemann

Dato : 27-02-06 00:29

Så tag chancen og giv dem Oliver´s, og giv så gærtabletter eller lign ved
siden af.
Magnus trives som sagt fint med det.