Nedtagning af ISDN
Fra : AKB

Dato : 14-06-01 10:20

Vi skal have BB ADSL her efter sommerferien. Nu har vi en tekniker udført
ISDN installation hvor alle telefon stikkene er koblet igennem et isdn
modem. Teknikeren lavede et rj-11 vægstik som telefonerne er forbundet til -
---> NT --> ISDN modem --> analoge telefoner
Vi skal have ISDN konverteret tilbage til PSTN.
Man må vel bare skulle erstatte NT box og modem med skillefilteret. Vi fik
isdn i '99 skal vi så betale for at få det taget ned og kommer der en
tekniker?

Som jeg ser det skal han bare tage NT boxen ned og sætte et RJ-11 stik op
hvor signalet går ind.
Anders Bystrup
The Peoples Republic of Denmark

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-06-01 11:55

AKB skrev:

>Man må vel bare skulle erstatte NT box og modem med skillefilteret. Vi fik
>isdn i '99 skal vi så betale for at få det taget ned og kommer der en
>tekniker?

I må godt gøre det selv, hvis I kan.
Jeg mener ikke I skal betale for konverteringen, jeg slap selv (efter
en kamp med TDC). Det er noget med, at prisen ikke stod i prislisten
dengang vi konverterede TIL ISDN. Skilledatoen er vist 1. maj 2000
(hæng mig ikke op på det).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 14-06-01 13:20

On Thu, 14 Jun 2001 12:54:48 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Jeg mener ikke I skal betale for konverteringen, jeg slap selv (efter
>en kamp med TDC).

Jeg skrev bare til dem og henviste til at jeg aldrig havde set noget om
det gebyr på papir, og så svarede de tilbage at jeg ikke skulle betale.
Ingen problemer der.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : AKB

Dato : 14-06-01 13:50

Kommer der en tekniker og tager ISDN ned?
Vi fik isdn i 99.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-06-01 14:04

AKB skrev:

>Kommer der en tekniker og tager ISDN ned?

Så får du lov at betale, men hvis du ved hvordan og hvorledes, så kan
du selv gøre det (det gjorde jeg).

TDC havde på et tidspunkt (stadigvæk?) en gør-det-selv-løsning, her
piller man det vist altid selv ned, men med løsningen før
gør-det-selv, kan man også selv fjerne den, hvis man har en smule
forstand på det. Hvis du ikke kender noget til det, vil jeg anbefale
dig at få en teknikker ud. Hvis skidtet ikke virker når du har pillet
ved det, så kunne jeg forestille mig det blev dyrere end at få en
teknikker ud i første omgang.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : AKB

Dato : 14-06-01 14:15

Det er kun NT boksen jeg forudser at have problemer med, der går et ´8-10
leders kabel ind i den. Hvor mange ledere er forbundet i den ? kan man evt.
måle spænding på dem? er der nogle faste farve koder? er der nogle der har
benforbindelserne til en siemens NT box?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-06-01 14:28

"AKB" <redakula@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Det er kun NT boksen jeg forudser at have problemer med, der går et ´8-10
> leders kabel ind i den. Hvor mange ledere er forbundet i den ?

Kun de 2 der også skal bruges bagefter

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : AKB

Dato : 14-06-01 18:20

Er der egentligt noget med polaritet ?
Skal den positive forbindes til en bestemt forb. eller er det lige meget?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-06-01 19:33

> Er der egentligt noget med polaritet ?
> Skal den positive forbindes til en bestemt forb. eller er det lige meget?

Det er ligegyldigt

Fra : AKB

Dato : 14-06-01 14:28

Glem det jeg ragede alle de løse ledninger i NT boxen tilside og så at der
kun var tilsluttet 2. Det bliver nemt at ordne.

Er der nogen der ved hvor man kan købe RJ-11 vægstik til montering på bar
væg? er det noget man kan få i den lokale elektriker eller telebutik?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 08:10

> Er der nogen der ved hvor man kan købe RJ-11 vægstik til montering på bar
> væg? er det noget man kan få i den lokale elektriker eller telebutik?

En el-installatør vil have det på lager...og hvis ikke han har det, så tager
det 1 dag at få det hjem fra Solar/LP.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : peter biehl

Dato : 15-06-01 10:06

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> wrote in message

> En el-installatør vil have det på lager...og hvis ikke han har det, så
tager
> det 1 dag at få det hjem fra Solar/LP.

Stikket hedder secon for ISDN og kan købes hos Solar eller LP

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 10:53

peter biehl <pebie@orangedk.com> wrote in message

> Stikket hedder secon for ISDN og kan købes hos Solar eller LP

Men skal man ikke have konto hos Solar / LP..??..og for at få konto der,
skal man så ikke være installatør ( eller have tilsvanende bevilling ) ?

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-06-01 13:57

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> wrote:

>Men skal man ikke have konto hos Solar / LP..??..og for at få konto der,
>skal man så ikke være installatør ( eller have tilsvanende bevilling ) ?

Jeg har købt en del hos Solar gennem firmaet, hvor jeg er ansat, og vi
er absolut ikke i den branche.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-01 14:06

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
> "Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> wrote:
>
> Jeg har købt en del hos Solar gennem firmaet, hvor jeg er ansat, og vi
> er absolut ikke i den branche.

Men et-eller-andet sted i dit firma, er der en sandsynligvis lavet en aftale
med en installatør, som så lægger navn til.

Ellers kan man ikke oprette konto hos Solar.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-06-01 21:22

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Men et-eller-andet sted i dit firma, er der en sandsynligvis lavet en aftale
>med en installatør, som så lægger navn til.

Det skal jeg ikke kunne sige. Vi har en eller to almindelige
elektrikere ansat, som laver det vedligeholdelse, de nu må.

Umiddelbart ville det nu undre mig, hvis Solar kræver en decideret
installatør i firmaet, før de vil handle. Vores penge er jo lige så
gode som alle andres, og jeg tvivler på, at de er underlagt noget
myndighedskrav om kun at måtte handle med installatører.

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-06-01 13:55

Stefan Bruhn <news002@3x7.dk> wrote:

>Jeg skrev bare til dem og henviste til at jeg aldrig havde set noget om
>det gebyr på papir, og så svarede de tilbage at jeg ikke skulle betale.
>Ingen problemer der.

Er der egentlig nogen, der er sluppet gratis fra at få konverteret til
analog i et hus, som fra starten har haft ISDN, hvorfor der ikke
forefindes et analogt telefonstik?

Sådan et hus sidder jeg nemlig i, og jeg kunne forestille mig, at TDC
ville insistere kraftigt på, at de skulle betales for at komme ud og
sætte et analogt telefonstik op.