House Of Wax
Fra : Kim2000

Dato : 20-02-06 11:42

Jeg har lige set denne film, som jeg havde fået af vide var elendig. Det er
den ikke, genindspilningen har reduceret den til en "ngle unge mennesker
bliver slagtet en efter en" film. Vi følger en flok unge, der er på vej til
en anden stat, da de lokkes på en omvej og vælger at overnatte i en lille
landsby. Herfra går det løs.

Skuespillet er nogenlunde, man bevæger sig på ingen måde op i de højere
luftlag, men det er mig en gåde at Paris Hilton er kaldt helt talentløs, for
hendes skuespil er bestemt på linie med adskillige tv skuespillere, dvs.
hverken godt eller dårligt. Hun klarer sin rolle ganske udemærket og falder
ikke igennem i forhold til de andre i filmen.

Rent filmteknisk er filmen også fin, der er ikke det store at komme efter og
det samme kan man sige om lydsiden.

Når alt kommer til alt, så står man med en glimerende, lidt ligegyldig,
film, der fortjent druknede da den kom frem. Det hele er set bedre
tidligere, men alt i alt er filmen dog okay, selvom vi ikke bevæger os op
over middelmådigheden.

Så det må blive til 2 ud af 6 bogart hatte.

mvh
Kim

Fra : Jonny Jensen

Dato : 21-02-06 01:03

> [...]
> over middelmådigheden.
>
> Så det må blive til 2 ud af 6 bogart hatte.

Tjah, både og, har altid ment at man burde vurdere film på to skalaer... En
god-films-skala og en underholdnings-skala... For på underholdnings-skalaen
(man skal have 1½-2 timer til at gå, man er ikke superkoncentreret om et
plot, man er evt nogle stykker om at se den, eller man skal videre i byen
bagefter osv) ville jeg bestemt give den 4 eller måske endda 5 ud af 6
mulige, som de fleste andre Dark Castle film (House on Haunted Hill, 13
Ghosts, Ghost Ship, Gothika og nu House of Wax).

På god-films-skalaen vil den imidlertid kun nå en 1'er...

Kun få film jeg har set scorer 6 på begge, men mange scorer 4-6 på den ene.

Jonny.