Text som submit knap...!
Fra : lars gregersen

Dato : 21-12-00 23:01

Hej alle
Jeg vil lige høre om der er nogle af jer der ved om man kan bruge tekst som
submit knap.
Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-12-00 23:49

lars gregersen <larsgre@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Jeg vil lige høre om der er nogle af jer der ved om man kan bruge tekst
som
> submit knap.

Det har jeg godt nok aldrig hørt om, men du kan vel ændre udseendet på
knappen med css, så det ligner tekst?

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 22-12-00 00:00

Allan Vebel wrote:
> Det har jeg godt nok aldrig hørt om, men du kan vel ændre udseendet på
> knappen med css, så det ligner tekst?

Det kan nu sagtens lade sig gøre med en gang javascript. Jeg kan bare
ikke lige huske løsningen (går igang med at lede nu). Det har været i
clientside-gruppen (mener jeg det var) for et par måneder siden. Jeg
hentede løsningen, men lidt lemfældig omgang med filer uden at tage
backup har gjort at jeg ikke har den længere

Dennis Skærup Højlund Andersen
http://dennisandersen.dk

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 22-12-00 00:10

Dennis Skærup Højlund Andersen wrote:
> ikke lige huske løsningen (går igang med at lede nu). Det har været i
> clientside-gruppen (mener jeg det var) for et par måneder siden. Jeg

Fundet

<form action="index.php4" name="Formen">
<input type=text name=AbeVar value=1>
<A HREF="#" onclick="Formen.submit(); return false">Send formen</A>

<URL:http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_clientside/default.asp?messageid=%3C8t93li%2430p%241%40news%2Einet%2Etele%2Edk%3E>

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-00 00:45

Dennis Skærup Højlund Andersen <usenet@euph.dk> skrev:

> [...]

Hm, det havde jeg lige glemt - jeg var endda selv aktiv i tråden med et
enkelt indlæg

Det fungerer også for mig nu.

Fra : lars gregersen

Dato : 22-12-00 01:07

...Tak til dig også..
Lars

Fra : lars gregersen

Dato : 22-12-00 00:09

...Men det virker fint med CSS..så tak til dig Allan..
Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-00 00:50

lars gregersen <larsgre@mail1.stofanet.dk> skrev:

> ..Men det virker fint med CSS..så tak til dig Allan..

Så er man i øvrigt også sikker på at det fungerer for dem der har slået
JavaScript fra i browseren.

Har du et link til din løsning - det kan være at andre vil se den?

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : lars gregersen

Dato : 22-12-00 01:04

Nej..men her er koden (med HTML).Jeg havde den i forvejen, fundet et eller
andet sted, på et eller andet tidspunkt, på www.?

..button {background-color:#ffffff;
border-bottom:dotted 0px;
border-color:#ffffff;
border-left:dotted 0px;
border-color:#ffffff;
border-right:dotted 0px;
border-color:#ffffff;
border-top:dotted 0px;
border-color:#fffff;
color:black;
cursor: hand;
font-family:verdana;
font-size: 8pt;
font-weight: bold;
}

</head>

<input type="button" value="Send" class="button">

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-00 03:47

lars gregersen <larsgre@mail1.stofanet.dk> skrev:
> [...]

Hm, hvorfor 4 gange border-color - og hvorfor dotted, når den alligevel er
0? Jeg har blot sat border-width:0, så fungerer det. Color:black er
default-farven og er derfor ikke nødvendig. NN4 får en normal knap, bare
lidt mindre:

..button{
background-color: #ffffff;
border-width: 0;
cursor: hand;
font-family: verdana;
font-size: 8pt;
font-weight: bold;
}
</head>
<form>
<input type="button" value="Send" class="button" onfocus="this.blur()">
</form>

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 22-12-00 10:43

Allan Vebel skrev i meddelelsen ...
>Color:black er default-farven og er derfor ikke nødvendig.

Men hvis man angiver background uden også at angive color, får man en
advarsel fra validatoren.

-- Klaus.

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-00 14:37

Klaus Seidenfaden <ks@CUT.seidenfaden.net> skrev:

> Men hvis man angiver background uden også at angive color, får man en
> advarsel fra validatoren.

Jamen, hvor bliver vi kloge alle sammen - tak for en god begrundelse.

Allan

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 23-12-00 01:56

On Fri, 22 Dec 2000 03:47:23 +0100, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

>.button{
> background-color: #ffffff;
> border-width: 0;
> cursor: hand;
> font-family: verdana;
> font-size: 8pt;
> font-weight: bold;
>}
></head>
><form>
><input type="button" value="Send" class="button" onfocus="this.blur()">
></form>

Øhh - hvordan laver man så selve feltet hvor man skriver det man vil
sende med højden 8pt, så de 2 ting bliver lige høje ???

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-12-00 14:30

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk> skrev:

> Øhh - hvordan laver man så selve feltet hvor man skriver det man vil
> sende med højden 8pt, så de 2 ting bliver lige høje ???

Du kan definere height, width og font-size for <input>. Det gælder også for
knapperne.

Allan

Fra : N/A

Dato : 23-12-00 20:41

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-12-00 20:41

> Ok - det prøver jeg lige...

Jeg har lavet et lille eksempel på http://www.vebel.dk/input/lg.htm og
http://www.vebel.dk/input/lg2.htm.

Det ser underligt ud i NN4.04 - her kommer borderen under felterne. Er der
nogen der har en løsning på det?

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 23-12-00 10:50

Allan Vebel wrote:

> font-size: 8pt;

/me indsparker lige en fodnote:
http://www.alistapart.com/stories/fear4/

Kort: Brug pixels til at angive størrelser med, eller brug ingenting.
Det er den eneste måde hvor du får det til at se ens ud i alle browsere
(og det virker

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-12-00 15:06

Dennis Skærup Højlund Andersen <usenet@euph.dk> skrev:

> http://www.alistapart.com/stories/fear4/

Nu forstår jeg bedre hvorfor du er så pixelfikseret

Allan

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 23-12-00 15:40

Allan Vebel wrote:

> Nu forstår jeg bedre hvorfor du er så pixelfikseret

SÅSÅ!

Fra : Johan

Dato : 22-12-00 12:00

> Så er man i øvrigt også sikker på at det fungerer for dem der har slået
> JavaScript fra i browseren.
>
> Har du et link til din løsning - det kan være at andre vil se den?

Ja, men der er trods alt flere browsere der ikke kan fortolke den CSS i
forhold til hvor mange browsere der har slået JavaScript fra! Så JavaScript
fordelen ville altså være den bedste!'

mvh

Johan

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-00 14:50

Johan <webmaster@ru94.dk> skrev:

> Ja, men der er trods alt flere browsere der ikke kan fortolke den CSS i
> forhold til hvor mange browsere der har slået JavaScript fra! Så
JavaScript
> fordelen ville altså være den bedste!'

Her er vi ikke enige.
Browsere der ikke kan fortolke css'en får i det mindste en almindelig knap
at klikke på.

Bruger man JavaScript til formålet, og dette er slået fra, kan man slet ikke
sende formularen af sted - det kan man med css-løsningen, som kun ændrer på
udseendet af knappen i de browsere der forstår det.

> flere browsere der ikke kan fortolke den CSS

Hvilke browsere tænker du på?